Pyöränpultit
Re: Pyöränpultit
Ei tääläkään mitään prikkoja ole ja hyvin on saabin alkuperäisvanteet kiinni pysynyt. Ja ihan vaseliiniin dipattuina.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Pyöränpultit
Nuo irtonaisella kartiolla olevat pultit tulivat sen takia koska 9-5 MY98 irtoili pyörät
joistakin autoista, siihen aikaan (-99 -00) pultit sai vaihdettua saabin verstailla päikseen jos halusi, kait siinä kartiossa joku taika oli kun ei sen jälkeen pyöriä pahemmin irtoillut.
Huom! en tiedä oliko suomessa tämä kampanja silloin?
joistakin autoista, siihen aikaan (-99 -00) pultit sai vaihdettua saabin verstailla päikseen jos halusi, kait siinä kartiossa joku taika oli kun ei sen jälkeen pyöriä pahemmin irtoillut.
Huom! en tiedä oliko suomessa tämä kampanja silloin?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Pyöränpultit
Oli Suomessakin. Ongelmana oli käsittääkseni "sekakäyttö", eli esim. kesällä aluvanteet ja talvella teräsvanteet. Alut molemmissa niin ei ongelmaa. Etsillä löytyy kampanjanumero, olikohan se nyt 15013 tai 15030 jompikumpi näin ulkomuistista.
Kartiopultteja koitin etsiskellä marmorilta viime syksynä ruosteisten tilalle mutta tuloksetta. Useampi pultin osanumero löytyi mutta ne kaikki ohjautui siihen samaan peruspulttiin. Kyselin täälläkin jos jollain olisi ollut kartiopultin osanumero ylhäällä mutta tuloksetta.
Kartiopultteja koitin etsiskellä marmorilta viime syksynä ruosteisten tilalle mutta tuloksetta. Useampi pultin osanumero löytyi mutta ne kaikki ohjautui siihen samaan peruspulttiin. Kyselin täälläkin jos jollain olisi ollut kartiopultin osanumero ylhäällä mutta tuloksetta.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Pyöränpultit
Kiitokset vastauksista.
Syy miksi kyselin tuota on se, että tällä hetkellä vanteeni on kiinni noilla prikallisilla pulteilla. Vanhat pultit ovat vaan jo aika ruosteiset ja uudet vanteet renkaineen on tilattu, joten halusin vaihtaa siistimmät pultitkin sitten tilalle. Uusissa pulteissa ei tuota prikkaa siis ole.
Enkä moiseen ole aiempien autojen kanssa törmännyt, niin oli pakko kysyä kun ko. ongelma oli esiin nostettu.
Syy miksi kyselin tuota on se, että tällä hetkellä vanteeni on kiinni noilla prikallisilla pulteilla. Vanhat pultit ovat vaan jo aika ruosteiset ja uudet vanteet renkaineen on tilattu, joten halusin vaihtaa siistimmät pultitkin sitten tilalle. Uusissa pulteissa ei tuota prikkaa siis ole.
Enkä moiseen ole aiempien autojen kanssa törmännyt, niin oli pakko kysyä kun ko. ongelma oli esiin nostettu.
Saab 9-5 Aero
Re: Pyöränpultit
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Pyöränpultit
Samat sävelet täällä. Ruosteessa ovat ja huomasin renkaita vaihtaessa niiden olevan "irrallisella" kartiobrikalla. Ei se brikka siitä irti lähde, mutta heiluu kuitenkin pultin juuressa.rimpula kirjoitti:Kiitokset vastauksista.
Syy miksi kyselin tuota on se, että tällä hetkellä vanteeni on kiinni noilla prikallisilla pulteilla. Vanhat pultit ovat vaan jo aika ruosteiset ja uudet vanteet renkaineen on tilattu, joten halusin vaihtaa siistimmät pultitkin sitten tilalle. Uusissa pulteissa ei tuota prikkaa siis ole.
Enkä moiseen ole aiempien autojen kanssa törmännyt, niin oli pakko kysyä kun ko. ongelma oli esiin nostettu.
Kiitos core2:lle linkistä.
Re: Pyöränpultit
Hmm...core2 kirjoitti:Täältä löytyy irtokartiopultteja.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/tillb ... 12720.html
"Vid förändring av bultcirkel
tex montera fälgar med 5/112 eller 5/108 på bil med 5/110"
Jos pultit ovat muuten hyväkuntoiset mutta päästä ruosteessa, niin tämä auttaa:
http://shop.speedparts.se/en/prod/acces ... 71404.html
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Pyöränpultit
Enpä ole tarvinnut mitään kartiopultteja Ng900:ssa enkä 9-5:ssa orkkisvanteissa enkä tarvikevanteissakaan, samat pultit on käynyt, kun on vaan vaan vetänyt 110 Nm: momenttiin, eikä ole löystynyt koskaan.
Re: Pyöränpultit
Eikä maksa kuin sen noin 9€ varaosatiskiltä. Tuntuu nuo alkuperäiset pultit ruostuvan turhan äkkiä.
3J kirjoitti:Jos pultit ovat muuten hyväkuntoiset mutta päästä ruosteessa, niin tämä auttaa:http://shop.speedparts.se/en/prod/acces ... 71404.html
Re: Pyöränpultit
Jos ainoastaan pintaruoste on ongelma ja muuten pultit kunnossa niin Bilt Hamberin Deox-C käsittääkseni toimii erittäinkin hyvin ruosteenpoistoon. Pultit vaan vesiliuokseen (tosin sen aikaa pitäs auto olla esim pukeilla).
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Pyöränpultit
Noita ei pidä sekoittaa Saabin omiin kartioprikallisiin, jotka on keskittävät. Nyt speedpartsin pultit on ei keskittävät, jotka mahdollistaa hieman eri jaolla (108 tai 112) olevien vanteiden asentamisen saappiin, jossa 110 jako.core2 kirjoitti:Täältä löytyy irtokartiopultteja.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/tillb ... 12720.html
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Pyöränpultit
Seuraava looginen kysymys sitten lienee, että saako noita Saabin omia keskittäviä kartioprikallisia pultteja vielä jostain?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Pyöränpultit
Jees niin ei kannata tehdä, mutta näitä sanoisinko kelluvalla kartiolla on ollut saabeissa käytössä jo monta vuotta ja kyllä ne futaa yhtä hyvin kuin pyörivällä kartiollakin olevat, on vain huomioitava se, että vanteen reiän koko on oltava yhden millimetrin kartion kokoa isompi.Hook kirjoitti: Noita ei pidä sekoittaa Saabin omiin kartioprikallisiin, jotka on keskittävät. Nyt speedpartsin pultit on ei keskittävät, jotka mahdollistaa hieman eri jaolla (108 tai 112) olevien vanteiden asentamisen saappiin, jossa 110 jako.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.