Yritän paikallistaa öljyvuodon 9-5 2,3t:ssä ja vaikuttaisi tulevan asentoanturin juuresta öljyvana kun kävin lenkillä moottoripesun jälkeen. Ikävänä tehosteena tulee liikennevaloissa öljynkatku kun öljypisarat valuvat dp:n päälle.
Varmuutta ei vielä ole onko vuotokohta tosiaan tuolta asentoanturista vaiko pahin mahdollinen pelko vauhtipyöräpuolen kampurastefa.
En tosin löytänyt asentoanturin vuodosta ainuttakaan keskustelua, niin lienee aika harvinaista että kyseinen kohta vuotaisi. Kokemuksia klubilaisilla?
Saakohan tuota asentoanturin o-rengasta marmorilta vai pitäkö marssia johonkin missä saa öljynkestäviä yleistiivisteitä?
Anturin valmistajasta ja korokerenkaiden määrästä riipuen o-rengas saattaa upota väärälle kohdalle, ota anturi kouraan ja tarkista missä kohtaa O-rengas on anturin muotoon nähden. Lohkossa reikä on aika tasamuotoinen.
Löytyipä sellainen anturi missä oli 2 spaceria ja sitten vasta O-rengas jolloin rengas oli anturirungossa jo liian etäällä kapeammalla alueella eikä tiivistänyt.
Vihreää ainetta se o-rengas on, mitä lie materiaalia. Ja varsin ohut sellainen.
Ahaa, täytyypä tarkistaa tuo pikimmiten. Mulla on sellainen kutina, että tuossa on joku harakirianturi. Vois ennakoivana toimeenpiteenä ostaa alkuperäinen bosch osa tilalle, kun ei tiedä onko milloin viimeksi vaihdettu.
Jos se anturi on vaihdettu niin veikkaan, ja olen jopa melko varma veikkauksestani.
Siis siitä että siellä on nyt sekä vanhan että uuden anturin o-renkaat päällekkäin.
Ota toinen pois niin tiivistyy taas kunnolla.
Kiitos vinkistä, luin jotain senkaltaisia juttuja saabnetistä, että saattaa kaksoistiivisteet aiheuttaa vuodon. Toivottavasti vuoto on siellä eikä kampuran stefasta. Se se vasta ikävä on vaihtaa..
Hämmästys oli suuri kun anturia irroitettaessa ilmeni ettei tiivistettä ollut lainkaan. Ei löytynyt lohkon reiästä tai anturin päältä. Ei ihme että vuoti ja haisi..
Myöskin huohotuksen takaisku oli rikki. Pistin motonetin "diesel"takaiskun tilalle. Ei toistaiseksi ole öljy haissut enää.