Jätti tien päälle !
Re: Jätti tien päälle !
Minä asensin pumpun käyttämällä originaalia muoviputkea. Katkaisin siitä reilun sentin pätkän siten, että sain sen vanhasta pumpusta irti. Uudessa pumpussa (motonet Walbro 900/9000) oli mulla varttituuman (6,3 mm) lähtö, joten laitoin vanhasta satkun 6 mm bensalinjasta ensin "sovitteen" lähdön päälle lämmittämällä. Sitten kevyesti lämpöä kuumailmapuhaltimella putkelle ja työntämällä paikalleen. Laitoin vielä klemmarin päälle varmistamaan, ettei lähde karkaamaan. Hyvin on pelannut tämän kevään (3000 km/pari kuukautta). Liikaa ei pidä lämmittää, putki sulaa aika helposti. Sillä satkun 6 mm putkella on hyvä harjoitella. Ja jos on uusi pumppu 8 mm lähdöllä, ei tuota sovitettakaan tarvita. Klemmari kannattanee laittaa, ainakin jos uudessa pumpussa ei ole kunnon nystyröitä taikka käyttää sovitetta.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
Re: Jätti tien päälle !
Eipä ollutkaan DW:n pumpussa vikaa tällä kertaa, vaan oli painepuolen liittimestä tullut läpi pieni kuminen osa joka sitten esti polttoaineen menon suuttimille...Immu kirjoitti:No, niin... Tienpäälle jäätiin, tie numero 633, (Saarijärveltä Ähtäriin päin).
Pensanpaine nollassa, käytin pensapumpun kädessä, ei näkyviä vikoja, ja pyörii tankissa kyllä.
DW:n pumppu jonka vähän aikaa sitten vaihdoin porsineen samanlaisen tilalle...
Syynä tähän voi olla etanoli, joka kumisissa osissa voi aiheuttaa muutoksia tai sitten 5bar paineet, ja sitten kun auto pysäytettiin levähdyspaikalle moottori kuumana lämpimänä päivänä saattoi paine takaiskuventtiiliä vastaan nousta korkeaksi.
Tuli tässä sitten todettua että Autoliiton AL-turva on hyvä palvelu, sitä voi suositella kaikille Saabisteille.
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
Re: Jätti tien päälle !
Heh, oli justiinsa meininki kysyä, että porsiko sulta tosiaan toinenkin DW:n pumppu lyhyen ajan sisälläImmu kirjoitti: Eipä ollutkaan DW:n pumpussa vikaa tällä kertaa, vaan oli painepuolen liittimestä tullut läpi pieni kuminen osa joka sitten esti polttoaineen menon suuttimille...
Syynä tähän voi olla etanoli, joka kumisissa osissa voi aiheuttaa muutoksia tai sitten 5bar paineet, ja sitten kun auto pysäytettiin levähdyspaikalle moottori kuumana lämpimänä päivänä saattoi paine takaiskuventtiiliä vastaan nousta korkeaksi.
Laitoin hiljattain -06 Aeroon DW200 - pumpun, 4bar paineensäätimen, 3" downpipen ja jcarlson teki hiluille passelin softan.
Himppasen askarruttaa tuo DW - pumpun luotettavuus korotetulla paineella etanolikäytössä, onneksi uusi pumppujen kimppatilaus sattui järjestymään sopivaan aikaan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Jätti tien päälle !
Itse hommasin juuri toiseen projektiin Walbron 400lph pumpun joka on kooltaan varsin kompakti ja E85 yhteensopivuus on luvattu. Hinta ei ollut jenkeistä tilattuna enää kovin paha, ja ainakin aidon Walbron tapauksessa luottoa on aavistuksen enemmän.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Jätti tien päälle !
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Jätti tien päälle !
Kyseinen pumppu joo. 180 dollaria jenkeistä, tosin jos ei tilaa kuin yhden pumpun niin rahti + alvit päälle ja hyvin pitkälti samoissa hinnoissa on. Itselle tuli ison tilauksen mukana.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Jätti tien päälle !
Kiinnostava tuote, ei sulla satu olemaan joutilasta femman polttoaineämpäriä silputtavaksi?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Jätti tien päälle !
Kyllä 9000 teki saman tempun ihan vakiopaineillakin..Immu kirjoitti: Syynä tähän voi olla etanoli, joka kumisissa osissa voi aiheuttaa muutoksia tai sitten 5bar paineet, ja sitten kun auto pysäytettiin levähdyspaikalle moottori kuumana lämpimänä päivänä saattoi paine takaiskuventtiiliä vastaan nousta korkeaksi.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Jätti tien päälle !
Etanoli kutistaa ja kovettaa nitriiliosia aikas reilusti, voi hyvinkin olla syynä moiseen. Tosin sitten palautuvat helposti esim. bensakylvyllä, siksikin on se joka kymmenes tankillinen (tai vaikkei ihan täysikään) hyvä ratkaisu.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Re: Jätti tien päälle !
Tuota Walbron E85 pumppua olen itsekkin katsellut seuraaavaksi pumpuksi.jcarlson kirjoitti:Kyseinen pumppu joo. 180 dollaria jenkeistä, tosin jos ei tilaa kuin yhden pumpun niin rahti + alvit päälle ja hyvin pitkälti samoissa hinnoissa on. Itselle tuli ison tilauksen mukana.
Mitenkähän saatais G-mies hoitamaan kimppatilausta.
Etanoli vissiin syö pumppua aika lailla ja siihen vielä korotetut paineet lisäksi, Jyväskylässä kerrottiin että Saabin oman biopover mallin pumputkin tahtoo hyytyä jo 100t/km kieppeillä, en älynnyt kysyä millaisia ne on, varaosahinta tais olla melkoinen...
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
Re: Jätti tien päälle !
Pumpuista puhetta, niin onko miten normaalia, että vinkuu kunnolla heti kun virrat laittaa päälle? Kuuluu myös kokoajan koneen käydessä jos avaa oven. 240tkm ajettu ja vissiin orkkis pumppu, että hyvä jos tänne asti päässyt? Pitäskö tuota vaihtaa jo ihan varmuuden vuoksi ja kelpaako motonet tms tarvike jos ei ole viinalle tarvetta?
Edit: Pumppu kesti about 5tkm tuon jälkeen ennekuin antautui täysin. Onneksi jäi omaan pihaan.
Edit: Pumppu kesti about 5tkm tuon jälkeen ennekuin antautui täysin. Onneksi jäi omaan pihaan.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi