co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
-
- "Turbo"
- Viestit: 238
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Ei prkle, taas nousee ajoneuvovero
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... e_ja_maara
loppuu tuo trafin mallitaulukko kesken menee ens vuonna n. yli 300e ajoi tai ei...
myös kaasun ja hybridien verotus nousee (käyttövoimaveron piiriin), onko tietoo nostaako
näiden nousu myös RE85 wiunan hintaa (ihan mielenkiinnosta kysyn)
ja jossain luki myös ettö tienkäyttövero tulossa, eikö sitä voi sisällyttää
jo nykyisin kerättävään ajoneuvoveroon (siihen se kai osin meneekin jo nyt???)
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto ... ayttomaksu
okei, vapaaehtoistahan tämä auton omistaminen on - mutta milloin tulee raja vastaan?
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... e_ja_maara
loppuu tuo trafin mallitaulukko kesken menee ens vuonna n. yli 300e ajoi tai ei...
myös kaasun ja hybridien verotus nousee (käyttövoimaveron piiriin), onko tietoo nostaako
näiden nousu myös RE85 wiunan hintaa (ihan mielenkiinnosta kysyn)
ja jossain luki myös ettö tienkäyttövero tulossa, eikö sitä voi sisällyttää
jo nykyisin kerättävään ajoneuvoveroon (siihen se kai osin meneekin jo nyt???)
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto ... ayttomaksu
okei, vapaaehtoistahan tämä auton omistaminen on - mutta milloin tulee raja vastaan?
-*-Elämä on-*-
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Taitaa olla niin että tolpasta ladattavista hybrideistä menee käyttövoimavero mutta perushybridistä ei mene koska niihin ei tankata kuin bensaa/dieseliä.
Ei ne Saabin kulutuslukemat ikinä ole olleet niin kovia kuin mitä CO2-lukemista olisi voinut päätellä, tässä asiassa tehdas selkeästi epäonnistui. Optimoimalla hieman testiä ajatellen olisivat lukemat aivan toiset.
Ei ne Saabin kulutuslukemat ikinä ole olleet niin kovia kuin mitä CO2-lukemista olisi voinut päätellä, tässä asiassa tehdas selkeästi epäonnistui. Optimoimalla hieman testiä ajatellen olisivat lukemat aivan toiset.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 56
- Liittynyt: La Touko 26, 2012 23:52
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Vilkasin omasta verolapusta et palijo tullee ens vuonna maksamaan nii nousee 0.550----> 0.687 per päivä eli menee siltiki painon mukaan noin 250e/vuosi.
Viimeksi muokannut Jorma Tapio, Su Joulu 16, 2012 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Mutta viimeisinä vuosina sentään onnistuivat. En ole tuolla 119-grammaisella nimittäin vielä koskaan päässyt niin pieneen käytännön kulutukseen, kuin mitä CO2-lukemista voisi päätellä.oju kirjoitti:Ei ne Saabin kulutuslukemat ikinä ole olleet niin kovia kuin mitä CO2-lukemista olisi voinut päätellä, tässä asiassa tehdas selkeästi epäonnistui
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Joka käänteessä ollaan lisämaksuja saamassa. Omassakin perheessä kaksi henkilöautoa on välttämättömyys. Trafin maksut nielaisee ensivuonna noin parisataa edellistä vuotta enemmän...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Ja nekin rahat taitavat mennä Tiedo:lle, kun keksivät tehdä jotain lisäkilkkeitä trafin tietojärjestelmään. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Löytyisiköhän jostakin paikkansa pitävä CO2 taulukko saab 9-5 2.3 litraisille BENSA moottoreille vuosimalleista 2002 - 2006 ?
Kovin huonosti tuota tietoa saatavilla esimerkiksi myynti-ilmoituksia lukemalla ja niistäkin saa vähän ristiriitaista tietoa!?!
2.3 litraisia on kait kolmea eri mallia ainakin tehojen mukaan ja sitten vielä aerot päälle.
Vaikuttaako noissa CO2 päästöihin vielä joku muu seikka? Automaatti- / käsivaihteisto?
Kovin huonosti tuota tietoa saatavilla esimerkiksi myynti-ilmoituksia lukemalla ja niistäkin saa vähän ristiriitaista tietoa!?!
2.3 litraisia on kait kolmea eri mallia ainakin tehojen mukaan ja sitten vielä aerot päälle.
Vaikuttaako noissa CO2 päästöihin vielä joku muu seikka? Automaatti- / käsivaihteisto?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Automaatti ja manuaalivaihteisto tosiaankin vaikuttaa Co2-päästöihin melko merkittävästikin, esimerkiksi Aeron 209/232. Eli käsivaihteisena päästöt pienemmät.Raser kirjoitti:Löytyisiköhän jostakin paikkansa pitävä CO2 taulukko saab 9-5 2.3 litraisille BENSA moottoreille vuosimalleista 2002 - 2006 ?
Kovin huonosti tuota tietoa saatavilla esimerkiksi myynti-ilmoituksia lukemalla ja niistäkin saa vähän ristiriitaista tietoa!?!
2.3 litraisia on kait kolmea eri mallia ainakin tehojen mukaan ja sitten vielä aerot päälle.
Vaikuttaako noissa CO2 päästöihin vielä joku muu seikka? Automaatti- / käsivaihteisto?
http://www.car-emissions.com/cars/model/saab/9-5/ Tuolta kaivelemalla saa joksenekin tarkkaa tietoa pihalle, ainakin oman manuaali-Aeroni päästötieto pitää paikkansa.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
OK! Kiitos kovasti! Manuaalivaihteisissa Aeroissa kummittelee tuo 214 g/km vs 209 g/km saman vuosimallin samantehoisissa autoissa myynti-ilmoituksissa (esim. Ruotsi). Täytynee tutkia tarkemmin.Jyrchi kirjoitti:Automaatti ja manuaalivaihteisto tosiaankin vaikuttaa Co2-päästöihin melko merkittävästikin, esimerkiksi Aeron 209/232. Eli käsivaihteisena päästöt pienemmät.Raser kirjoitti:Löytyisiköhän jostakin paikkansa pitävä CO2 taulukko saab 9-5 2.3 litraisille BENSA moottoreille vuosimalleista 2002 - 2006 ?
Vaikuttaako noissa CO2 päästöihin vielä joku muu seikka? Automaatti- / käsivaihteisto?
http://www.car-emissions.com/cars/model/saab/9-5/ Tuolta kaivelemalla saa joksenekin tarkkaa tietoa pihalle, ainakin oman manuaali-Aeroni päästötieto pitää paikkansa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Itselläni tuossa MY05-Aerossa on ainakin alkuperäisen rekisteriotteen mukaan tuo 209, samaten kuin tuo nettisivu tarjoaa ja sillä päästiin tullihommista ja katsastuksesta läpi.Raser kirjoitti:OK! Kiitos kovasti! Manuaalivaihteisissa Aeroissa kummittelee tuo 214 g/km vs 209 g/km saman vuosimallin samantehoisissa autoissa myynti-ilmoituksissa (esim. Ruotsi). Täytynee tutkia tarkemmin.Jyrchi kirjoitti:Automaatti ja manuaalivaihteisto tosiaankin vaikuttaa Co2-päästöihin melko merkittävästikin, esimerkiksi Aeron 209/232. Eli käsivaihteisena päästöt pienemmät.Raser kirjoitti:Löytyisiköhän jostakin paikkansa pitävä CO2 taulukko saab 9-5 2.3 litraisille BENSA moottoreille vuosimalleista 2002 - 2006 ?
Vaikuttaako noissa CO2 päästöihin vielä joku muu seikka? Automaatti- / käsivaihteisto?
http://www.car-emissions.com/cars/model/saab/9-5/ Tuolta kaivelemalla saa joksenekin tarkkaa tietoa pihalle, ainakin oman manuaali-Aeroni päästötieto pitää paikkansa.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Tosiaan tuo saastevero nyppii!! Tälle vuodelle piti maksaa 307,29 EUR./ 2.3T kone/ CO2=247.
Miten nuo mittauksetsetkaan pitävät paikkansa, kun pienempiäkin asiaoita on nykyään peukaloitu?
Tässä mallissa verotetaan omistamista ei ajamista. Minulla kun Saabi seisoo enempi tallissa kuin tienpäällä.
Onko kukaan pohtinut/kyseenalaistanut:voiko Suomessa joku muu taho periä veroja kuin veroviranomainen??
Miten nuo mittauksetsetkaan pitävät paikkansa, kun pienempiäkin asiaoita on nykyään peukaloitu?
Tässä mallissa verotetaan omistamista ei ajamista. Minulla kun Saabi seisoo enempi tallissa kuin tienpäällä.
Onko kukaan pohtinut/kyseenalaistanut:voiko Suomessa joku muu taho periä veroja kuin veroviranomainen??
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Jos yli pari viikkoa seisoskelee ajamatta, niin silloin kannattaa jo ilmoitella seisontaan. Ilmoituksista tulee 8e kuluja yhteensä.puikti-1 kirjoitti:Tässä mallissa verotetaan omistamista ei ajamista. Minulla kun Saabi seisoo enempi tallissa kuin tienpäällä.
Ei varsinaisia veroja/sakkoja, mutta kaikenlaisia maksujahan keräillään yhdistystenkin nimissä, muka laillisesti. :(puikti-1 kirjoitti:Onko kukaan pohtinut/kyseenalaistanut:voiko Suomessa joku muu taho periä veroja kuin veroviranomainen??
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Nyt loppui verotusjupina omalta osalta. 1989 vuodesta lähtien on noita
Saabbeja ollut. Nyt se parantuminen tapahtui, sairastuin Volvoon. Tuo alkoi olemaan pikkasen ärsyttävä tuo verojuttu, mutta yhtä paljon alkoi ärsyttämään tankilla käyminen. No 1.6D ei kyllä ihan samaan tahtiin liikahda mitä 9-5 virityssarjan tuoman 185 hevosen myötä liikahti mutta ei vingu korttikaan ihan samaan tahtiin tankilla enää. Nyt jännitetään vain Volvon turbon kanssa ...
Saabbeja ollut. Nyt se parantuminen tapahtui, sairastuin Volvoon. Tuo alkoi olemaan pikkasen ärsyttävä tuo verojuttu, mutta yhtä paljon alkoi ärsyttämään tankilla käyminen. No 1.6D ei kyllä ihan samaan tahtiin liikahda mitä 9-5 virityssarjan tuoman 185 hevosen myötä liikahti mutta ei vingu korttikaan ihan samaan tahtiin tankilla enää. Nyt jännitetään vain Volvon turbon kanssa ...
Re: co2 ja 2013 sekä verotusjupinaa...
Alkaa maksut olla sitä luokkaa, että laitan 9-3:n seisontaan kesäloman ajaksi, kun aivan satavarmasti sillä ei kukaan aja ekan 1,5vk aikana. Onneksi tuo tieliikennekäytöstä poisto on helppo juttu hoitaa netin kautta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01