evap ja bensa haisee?
Re: evap ja bensa haisee?
Ite ainakin laitoin vaan sopivankokoiset pultit. (imucobran t-haaraan)
Saab 9-5 Aero -00
Re: evap ja bensa haisee?
Itellä kanssa 8mm pultit ja letkuklemmarit (johonkii tais mennä 10mm?)
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: evap ja bensa haisee?
Kiitokset vastauksista. Kysyin ohimennen marmoritiskiltä evap järjestelmän takaiskuja ni sano et tulee koko letku takaiskuineen. Varmaan jossain jalometallissa pyöriteltyä tavaraa, hintaa oli 390€ myyjä sanoi että näitä ei olla muuten koskaan myyty ei ihme noilla hinnoilla, vaikka kuinka alkuperäisenä joku nää haluis pitää.
96 L V4 -76
Volvo V70 D4 -15
Ex. OG 9-5 AERO -01, NG 900 S 2.0i -97
#4673
Volvo V70 D4 -15
Ex. OG 9-5 AERO -01, NG 900 S 2.0i -97
#4673
Re: evap ja bensa haisee?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: evap ja bensa haisee?
MY-06 alkaen ei R-letkussa enää taida olla t-haaraa, siis luonnossa, kuvissa se taitaa sensijaan esiintyä loppuun asti. Letkun numero kylläkin muuttuu 05 ja 06 välissä, kuva ei.
Re: evap ja bensa haisee?
my05 myös ilman t-haaraa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: evap ja bensa haisee?
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -valve-kit
Saab-tuners kaupittelee tuollaista 35,59eur hintaan, eli tarkemmin sanottuna kaksi venttiiliä ja metri silikoni-letkua.
Saab-tuners kaupittelee tuollaista 35,59eur hintaan, eli tarkemmin sanottuna kaksi venttiiliä ja metri silikoni-letkua.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: evap ja bensa haisee?
Kysymys: jos tuon evapin tulppaa niin eikö tuon letku hässäkän voi purkaa pois tieltä, kun tuossa kulmassa tuota letkua on muutenkin tarpeeksi?
Jos voi, niin mites evap venttiilin sähköliitin jos irrallaan, aiheuttaako vikakoodeja tms?
Jos voi, niin mites evap venttiilin sähköliitin jos irrallaan, aiheuttaako vikakoodeja tms?
Re: evap ja bensa haisee?
Evap järjestelmähän on edelleenkin käytössä. Erolla että Alipaine otetaan vain imusarjasta, eli evap ventiili on edelleen käytössä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: evap ja bensa haisee?
Jos evap:in putken ottaa kokonaan pois, niin eihän se varmaan toimi enää. Sitä en tiedä aiheuttaako sen sähköliittimen irroittaminen vikakoodia...veikkaan että ei aiheuta.
Re: evap ja bensa haisee?
Eli ei voi purkaa pois?
Jollain on käynyt moka huoltaessa tai letkuja vaihtaessa siinä etukulmassa, letkut kiertää toistensa ympäri ja sitten vedätetty nippusiteillä pänninkiin ja pehmusteilla erilleen ettei hankaannu puhki (veikkaan ihan merkkihuoltoa). Ei ole kuin ajan kysymys kun alkaa joku vuoto.
Jos siitä olis saanut evapin letkut pois niin olis tullut tilaa muille letkuille.
Jollain on käynyt moka huoltaessa tai letkuja vaihtaessa siinä etukulmassa, letkut kiertää toistensa ympäri ja sitten vedätetty nippusiteillä pänninkiin ja pehmusteilla erilleen ettei hankaannu puhki (veikkaan ihan merkkihuoltoa). Ei ole kuin ajan kysymys kun alkaa joku vuoto.
Jos siitä olis saanut evapin letkut pois niin olis tullut tilaa muille letkuille.
Re: evap ja bensa haisee?
Koko evappia ei näissä modeissa olla poistettukkaan. Tehty vain -05 ja uudemmissa tehtaalta lähtien oleva muutos, eli imu moottorin suuntaan otetaan vain läppärungolta, jolloin evap letkun t-haaran voi purkaa pois. (eli siitä t-haaralta imukobralle menevän putken takaiskuineen.
Jäljelle jää vain letku evap venttiililtä läppärungolle takaiskun kera.
Jäljelle jää vain letku evap venttiililtä läppärungolle takaiskun kera.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: evap ja bensa haisee?
Ymmärsinkö oikein että perinteinen hätätulppaus menee väärin koska siinä tulpataan läppäkotelon ja EVAPin väli kun tehtaan uudemmassa versiossa 'tulppaus' onkin turbon suuntaan? Toki se täytyy tehdä näinpäin jos takaiskut ovat rikki.
Oliko tästä uudemmasta, virallisesta versiosta, kuvaa? Näkemäni WIS-lainaukset esittävät vanhaa ja samalla on mainittu että uudemmissa homma toimii eri tavalla.
Oliko tästä uudemmasta, virallisesta versiosta, kuvaa? Näkemäni WIS-lainaukset esittävät vanhaa ja samalla on mainittu että uudemmissa homma toimii eri tavalla.