Ujellus + P1105 vikakoodi + savutus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jorge13
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 07:11
Paikkakunta: Pirkkala

Ujellus + P1105 vikakoodi + savutus

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

Eilen katsastettu saabbi teki tänään tuollaisen tempun.
Eli aamusta pientä ujellusta kierrosten mukaan. Kotiin tulleesa syttyi check engine valo ja koodiksi ilmoitti P1105.
Nyt iltapäivästä rupesi savuttamaan sinistä aika tasaisesti. Autossa on vielä luultavasti alkuperäinen turbo.
Aikaisemmin ei ole savuttanut. Ml. on nyt 250 tkm, josta olen itse ajanut n. 138 tkm.
Turbolle ei ole tehty minun aikana mitään. Nyt luultavasti on aika uusia turbo? Tätä hetkeä on kyllä odoteltu.
Liittyykö tuo koodi P1105 suoraan turboon vai johonkin anturiin (Intake air pressure sensor)?
Konepellin alle olen kurkistanut nopeasti ja kaikki letkut näytti olevan kiinni.
Hukkaportin kellon tanko näytti olevan kiinni.
Autossa on re85 softa ja pääasiassa ajettu etanolilla. Mutta tällä hetkellä on tankissa bensaa.
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Ujellus + P1105 vikakoodi + savutus

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos turbo ei ahda, niin mielikuva on, että sytyttäisi tuosta jossain kohtaa ce:n, kun paineet ei ahtoputkessa "muutu".. vanhemmissa (98-00) saabeissa oli ahtoputken paineanturi letkulla putkessa kiinni, jolloin letkun irtoaminen aiheutti tuon saman vian.

Tietty saatan muistaa tuon vikakoodin numeron väärin.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jorge13
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 07:11
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ujellus + P1105 vikakoodi + savutus

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

Onko kyseessä anturi, joka on bypassin alapuolella?
Eikös tuo P1105 viittaa just tuohon anturiin? Luultavasti sen on ehjä.
Niin se unohtui mainita vielä, että eilen otin anturin irti ja putsasin sen. Savutus alkoi putsauksen jälkeen.
Ei kai savutus voi johtua anturin rikkoutumisesta?
Kuva
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Ujellus + P1105 vikakoodi + savutus

Viesti Kirjoittaja Hook »

Oletko katsonut, että mitä sidinfo pinl ja pbef näyttävät? elävätkö arvot? (eritoten pbef ahdoilla nouseeko yli 1100+?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jorge13
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 07:11
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ujellus + P1105 vikakoodi + savutus

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

No niin, sateen lakattua kävin ulkona ihmettelemässä lisää.
Tulpat oli ok. Läppäkotelolle menevä paineputkenpää oli hieman öljyinen. Ei paljoa.
pinl ja pbef nousivat hieman yli 1500 vedossa. Mutta laiskasti nousi mun mielestä.
Nyt ei savuttanut yhtään.
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Ujellus + P1105 vikakoodi + savutus

Viesti Kirjoittaja karg »

Ahtopaineanturiin tuo vikakoodi tosiaan viittaa.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Ujellus + P1105 vikakoodi + savutus

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos pbef ja pinl molemmat kulkee ahdoilla yli puolikaasulla suunnilleen käsi kädessä, niin ainakin sillä hetkellä anturit näyttää järkeviä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jorge13
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 07:11
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ujellus + P1105 vikakoodi + savutus

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

Kyllä kaasua sai painaa aikas reippaasti, että lukemat nousi noihin 1500 arvoihin.
Ehjä/uusi turbo odottaa autossa asennusta (garrett).
Vanhalla turbolla ajettu ainakin n. 138 tkm ja voi olla, että on ihan alkuperäinenkin. Ml. nyt n. 250 tkm
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Vastaa Viestiin