Omassai ei ainakaan toimi päivävaloasennossa ollenkaan, ainoastaan valojen ollessa "varsinaisessa" valoasennossa (mikä sen hienompi nimitys nyt sitten onkaan...).9-5T kirjoitti:Katkaisimen asennolla ei muistaakseni ole noissa leikkipesureissa valia.
Ajovalojen pesusuihkut
Onkohan tuossa mitään ohjelmointimahdollisuuksia? Esim. niin, että valoille tulisi vettä vain normaalia pitemmällä vivunvedolla.. Kurakelillä ei pitkää matkaa pääse yhdellä pesunestesatsilla, kun valtaosa vedestä menee ilmeisesti valoille (Eikä ne tietenkään edes puhdistu, vesi vain menee hukkaan. Pitäisiköhän ottaa sulake irti tms..)9-5T kirjoitti:Totta valojen on oltava päällä, hiukan epäselvästi kerrottu mutta tarkoittanee oikean puoleista asentoa kuten jamppa74 on todennut, edellisestä kerrasta täytyy olla kulunut 120s tai 5 lasin pesua, pesuainetta oltava vähintään litra ja nopeuden on oltava alle 200km/h.
Tuosta ajovalojen pesureiden toiminnasta kommentoisin.
Itse olen tehnyt sellaisen huomion, kuten tuolla joku jo aiemmin kirjoittikin että jos et halua että ajovalon pesurit pesee "turhaan" lamppuja niin se onnistuu pesemällä tuulilasia vain lyhyillä kevyillä pesuilla siis suomeksi sanottuna:
vetäset vaan siitä pyyhkimen viiksestä lyhyesti ja kevyesti esim pari kolme kertaa niin ei pese valoja turhaan.
Enpä ole tutkinut, kumpi tuossa auttaa kevyt veto vai lyhyt veto mutta noin se kuitenkin toimii.
Sitäpaitsi kun peset lasin niin että ensi ruikkaat vettä pyyhkimien "päälle" ja sitten niiden "alle" kun pyyhkimet on yläasennossa niin säästät muutenkin sitä vettä ja pesutulos on ihan ok.
Ja sellainen huomio vielä että kun lisäilet sitä vettä sinne säiliöön vasta sitte kun varotusvalo alkaa palamaan niin voit kipata pohjalle ensin kolmen litran pesuainepullon ja lopuksi vettä päälle säiliö täyteen niin saat aika tarkkaan 50% seoksen jos sellaisen haluat.
Itse olen tehnyt sellaisen huomion, kuten tuolla joku jo aiemmin kirjoittikin että jos et halua että ajovalon pesurit pesee "turhaan" lamppuja niin se onnistuu pesemällä tuulilasia vain lyhyillä kevyillä pesuilla siis suomeksi sanottuna:
vetäset vaan siitä pyyhkimen viiksestä lyhyesti ja kevyesti esim pari kolme kertaa niin ei pese valoja turhaan.
Enpä ole tutkinut, kumpi tuossa auttaa kevyt veto vai lyhyt veto mutta noin se kuitenkin toimii.
Sitäpaitsi kun peset lasin niin että ensi ruikkaat vettä pyyhkimien "päälle" ja sitten niiden "alle" kun pyyhkimet on yläasennossa niin säästät muutenkin sitä vettä ja pesutulos on ihan ok.
Ja sellainen huomio vielä että kun lisäilet sitä vettä sinne säiliöön vasta sitte kun varotusvalo alkaa palamaan niin voit kipata pohjalle ensin kolmen litran pesuainepullon ja lopuksi vettä päälle säiliö täyteen niin saat aika tarkkaan 50% seoksen jos sellaisen haluat.
Noinhan se menee, lyhyitä ruiskauksia useampia väleihin, niin ei pese lamppuja.2.2TiD kirjoitti:Tuosta ajovalojen pesureiden toiminnasta kommentoisin.
Itse olen tehnyt sellaisen huomion, kuten tuolla joku jo aiemmin kirjoittikin että jos et halua että ajovalon pesurit pesee "turhaan" lamppuja niin se onnistuu pesemällä tuulilasia vain lyhyillä kevyillä pesuilla siis suomeksi sanottuna:
vetäset vaan siitä pyyhkimen viiksestä lyhyesti ja kevyesti esim pari kolme kertaa niin ei pese valoja turhaan.
Enpä ole tutkinut, kumpi tuossa auttaa kevyt veto vai lyhyt veto mutta noin se kuitenkin toimii.
Sitäpaitsi kun peset lasin niin että ensi ruikkaat vettä pyyhkimien "päälle" ja sitten niiden "alle" kun pyyhkimet on yläasennossa niin säästät muutenkin sitä vettä ja pesutulos on ihan ok.
Ja sellainen huomio vielä että kun lisäilet sitä vettä sinne säiliöön vasta sitte kun varotusvalo alkaa palamaan niin voit kipata pohjalle ensin kolmen litran pesuainepullon ja lopuksi vettä päälle säiliö täyteen niin saat aika tarkkaan 50% seoksen jos sellaisen haluat.
Mitäköhän omissa pesureissa on vikana, kun eivät laskeudu ihan alas asti, vaan puskurin ja painepesurin "kannen" väliin jää noin puolen sentin rako Painamalla menevät ihan alas asti. Pesurit toimivat ihan hyvin, tuo ongelma on lähinnä kosmeettinen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Näin juuri. Voit ruikkia vaikka kymmenen kertaa putkeen vettä lasille, kunhan et vetele vivusta liian pitkään kerralla. Vettähän tulee 6:sta reiästä, joten lasi kyllä puhistuu helposti ja lampuille ei tule turhaan vettä.2.2TiD kirjoitti:kun peset lasin niin että ensi ruikkaat vettä pyyhkimien "päälle" ja sitten niiden "alle" kun pyyhkimet on yläasennossa niin säästät muutenkin sitä vettä ja pesutulos on ihan ok.
En ole tutkinut vaikuttaako tämä "ruikkiminen" tuohon varsinaiseen logiikkaan (120s, 5 kertaa jne) nollaavasti.
Menee ehkä aiheen vierestä, tai sitten ei.
Kävin katsastamassa auton ja kun lähdin konttorilta kohti kotia, niin tulikin yllätys kun piti alkaa lasia pesemään. Pesuainetta lensi kyllä lasiin ihan kuin ennenkin, mutta pyyhkijät ei ottanut ollenkaan osaa tähän tehtävään. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi muutaman kerran uudestaankin samoilla tuloksilla. Vasta kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen, niin johan löytyi sama sävel taas pesurin ja pyykijöiden välille.
Mitä lie väsäsivät konttorilla, kun saappi noin säikähti?!?
Kävin katsastamassa auton ja kun lähdin konttorilta kohti kotia, niin tulikin yllätys kun piti alkaa lasia pesemään. Pesuainetta lensi kyllä lasiin ihan kuin ennenkin, mutta pyyhkijät ei ottanut ollenkaan osaa tähän tehtävään. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi muutaman kerran uudestaankin samoilla tuloksilla. Vasta kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen, niin johan löytyi sama sävel taas pesurin ja pyykijöiden välille.
Mitä lie väsäsivät konttorilla, kun saappi noin säikähti?!?
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
9-5 Aero -02
Re: Lopettivat toiminnan
mike kirjoitti:Ei sitten toimi omassa nuo pesurit enää. Nestettä on riittävästi, mutta eivät enää toimi. Onko hyviä ehotuksia vianhakuun?
Sulake ja rele ovat ehjiä. Tuulilasille ja takalasille tulee vettä normaalisti.
Porsikohan tuosta nyt sitten pumppu?
Niin ja olen huomioinut sen, että lampunpesurien ei tulekkaan toimia joka kerta pesuria käytettäessä.
Nostetaan aihetta kun ei pesuri toimi vieläkään ja katsastus painaa päälle.
Pumpun nykäsin irti ja se toimii moitteetta kun syöttää suoraan virtaa napoihin. Releellekin tulee virta normaalisti ja pesunestettä on riittävästi.
Jostain syystä ilmeisesti ei sitten tule ohjauskäskyä releelle?
Joutuuko tässä taas testerin päähän rahastettavaksi.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ajovalojen pesusuihkut
Onko tietoa mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään kun lampunpesimet nousevat mutta nestettä ei tule kuin tuulilasille ja takalasille? Vika alkoi jo talvella. Luulisi ettei pumpussa voi olla vikaa jos pesimet nousevat. Yritin availla suutimia neulan avulla mutta ei tule nestetä siltikään. Autossa on xenonit joten pitäisi saada leimalle kuntoon.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Re: Ajovalojen pesusuihkut
Selvisikö vika, itsellä sama homma.NG900SET -95 kirjoitti: ↑Pe Kesä 07, 2013 11:54Onko tietoa mistä vikaa kannattaa lähteä etsimään kun lampunpesimet nousevat mutta nestettä ei tule kuin tuulilasille ja takalasille? Vika alkoi jo talvella. Luulisi ettei pumpussa voi olla vikaa jos pesimet nousevat. Yritin availla suutimia neulan avulla mutta ei tule nestetä siltikään. Autossa on xenonit joten pitäisi saada leimalle kuntoon.
9-5 aero 2.3t -05