Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Hejsan allihopa!
Saab Aero manuaali sedan (vm. 2006) tuli kaksi kuukautta sitten (21.4.2013) Suomen kamaralle Ruotsin Tukholmasta. Tämä "uutukainen" korvaa vanhan rakkaan tonnarini jonka kanssa matkasin vaatimattomat 20 vuotta.
Vasta viikko sitten sain tähän ysiviitoseen suomalaiset rekisterikilvet kun tullimaksut ja rekisteröintikatsastus oli suoritettu, joten tervehdimme teitä virallisesti vasta nyt kun uusi kansalaisuus on varmistunut.
Pikku hiljaa olen tässä kouluttanut saabbia suomalaisille tavoille. Takajarrulevyt, -palat ja -kengät on vaihdettu kuten öljyt, tulpat, ilmansuodatin, sisäilmansuodatin, vaihteistoöljy (manuaali) ja jarru-/kytkinnestekin. Seuraavaksi veikkaan että vaihdellaan sytytyskasetti, bypass, kampiakselin asentotunnistin, xenonit, ilmamassamittari ja joskus turbo, kytkin ja akku kun vaihtotarve ilmenee...
...sitten voisi myös kutitella muutaman konin lisää pellin alle tai ainakin muuttaa ohjelmoinnilla vähän vääntävämpään suuntaan tuota konetta jos mahdollista.
Kuvassa Saab näyttää takapuolta ruotsalaiseen tapaan(sa).
Tulette tällä foorumilla erilaisten esittämieni kysymysten muodossa tapaamaan tämän saabin (ongelmineen) vielä monen monta kertaa, joten kiitos etukäteen (ja anteeksi)!!!
Saab Aero manuaali sedan (vm. 2006) tuli kaksi kuukautta sitten (21.4.2013) Suomen kamaralle Ruotsin Tukholmasta. Tämä "uutukainen" korvaa vanhan rakkaan tonnarini jonka kanssa matkasin vaatimattomat 20 vuotta.
Vasta viikko sitten sain tähän ysiviitoseen suomalaiset rekisterikilvet kun tullimaksut ja rekisteröintikatsastus oli suoritettu, joten tervehdimme teitä virallisesti vasta nyt kun uusi kansalaisuus on varmistunut.
Pikku hiljaa olen tässä kouluttanut saabbia suomalaisille tavoille. Takajarrulevyt, -palat ja -kengät on vaihdettu kuten öljyt, tulpat, ilmansuodatin, sisäilmansuodatin, vaihteistoöljy (manuaali) ja jarru-/kytkinnestekin. Seuraavaksi veikkaan että vaihdellaan sytytyskasetti, bypass, kampiakselin asentotunnistin, xenonit, ilmamassamittari ja joskus turbo, kytkin ja akku kun vaihtotarve ilmenee...
...sitten voisi myös kutitella muutaman konin lisää pellin alle tai ainakin muuttaa ohjelmoinnilla vähän vääntävämpään suuntaan tuota konetta jos mahdollista.
Kuvassa Saab näyttää takapuolta ruotsalaiseen tapaan(sa).
Tulette tällä foorumilla erilaisten esittämieni kysymysten muodossa tapaamaan tämän saabin (ongelmineen) vielä monen monta kertaa, joten kiitos etukäteen (ja anteeksi)!!!
Viimeksi muokannut Raser, To Maalis 13, 2014 01:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
noniin, onnea vaan! hieno peli
...jaa-a,meinaatko tosiaan noin vähällä päästä
...jaa-a,meinaatko tosiaan noin vähällä päästä
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Onnea! Ja samalla tulee mieleen, että nuo parkkitutkien suunnittelu on ns. perseestä, kuten sopii ruåtsalaiseen tyyliin, mitä itsekin olen miettinyt, useaan kertaan.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Mitä ne on suomalaiset tavat? Hieno peli, takaanta katsottuna. Harvakseltaan nähnyt viirusilmää sedanina Hesan alueella.Raser kirjoitti:Hejsan allihopa!
Saab Aero manuaali sedan (vm. 2006) tuli kaksi kuukautta sitten (21.4.2013) Suomen kamaralle Ruotsin Tukholmasta. Tämä "uutukainen" korvaa vanhan rakkaan tonnarini jonka kanssa matkasin vaatimattomat 20 vuotta.
Vasta viikko sitten sain tähän ysiviitoseen suomalaiset rekisterikilvet kun tullimaksut ja rekisteröintikatsastus oli suoritettu, joten tervehdimme teitä virallisesti vasta nyt kun uusi kansalaisuus on varmistunut.
Pikku hiljaa olen tässä kouluttanut saabbia suomalaisille tavoille. Takajarrulevyt, -palat ja -kengät on vaihdettu kuten öljyt, tulpat, ilmansuodatin, sisäilmansuodatin, vaihteistoöljy (manuaali) ja jarru-/kytkinnestekin. Seuraavaksi veikkaan että vaihdellaan sytytyskasetti, bypass, kampiakselin asentotunnistin, xenonit, ilmamassamittari ja joskus turbo, kytkin ja akku kun vaihtotarve ilmenee...
...sitten voisi myös kutitella muutaman konin lisää pellin alle tai ainakin muuttaa ohjelmoinnilla vähän vääntävämpään suuntaan tuota konetta jos mahdollista.
Kuvassa Saab näyttää takapuolta ruotsalaiseen tapaan(sa).
Tulette tällä foorumilla erilaisten esittämieni kysymysten muodossa tapaamaan tämän saabin (ongelmineen) vielä monen monta kertaa, joten kiitos etukäteen (ja anteeksi)!!!
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Kiitos kehuvista kommenteista...!
Tosi kovasti halusin tämän Aero mallin saadakseni vihdoinkin nauttia vähän vauhdin hurmasta. Ei tää kuitenkaan niin tykiltä tunnu millaisia mielikuvia olin itselleni maalaillut.
Alustakin on vähän turhan kova minun makuuni. Sisustus olisi saanut olla mieluusti tyylikkään vaalea, nyt on sysimusta. Muutoinkin joku kirkkaan punainen tai sininen väri ulkopelleissä olis myös voinut tuoda enemmän särmää kulkupeliin. Näitä hopeanharmaita on joka toinen auto nykyään. Sivupeilien tilt-asento(moottori) ei toimi. Takaapäin tää viirusilmä näyttää joltain kialta tms. tusinakärryltä. Vähän muovisen oloinen on muutoinkin koko peli. Odotin jotenkin enemmän premiumia!?!
Kauhian paljon ei ollut rahaa autoon laittaa joten minusta paras valinta kuitenkin teho/laatu/hinta suhteeltaan tällainen aero saab.
Tosi kovasti halusin tämän Aero mallin saadakseni vihdoinkin nauttia vähän vauhdin hurmasta. Ei tää kuitenkaan niin tykiltä tunnu millaisia mielikuvia olin itselleni maalaillut.
Alustakin on vähän turhan kova minun makuuni. Sisustus olisi saanut olla mieluusti tyylikkään vaalea, nyt on sysimusta. Muutoinkin joku kirkkaan punainen tai sininen väri ulkopelleissä olis myös voinut tuoda enemmän särmää kulkupeliin. Näitä hopeanharmaita on joka toinen auto nykyään. Sivupeilien tilt-asento(moottori) ei toimi. Takaapäin tää viirusilmä näyttää joltain kialta tms. tusinakärryltä. Vähän muovisen oloinen on muutoinkin koko peli. Odotin jotenkin enemmän premiumia!?!
Kauhian paljon ei ollut rahaa autoon laittaa joten minusta paras valinta kuitenkin teho/laatu/hinta suhteeltaan tällainen aero saab.
Viimeksi muokannut Raser, To Maalis 13, 2014 01:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
jep, kyllähän se vaan on todella painava tuo femma vanhempiin verrattuna, voi että mikä tykki og satku olisi jo tuolla 300hv koneella kun painaa sen kolmanneksen vähemmän.. tuntuu ettei se mihinkään paikaltaan lähde, mutta kyllä se meno nyt sentään aika pitkälle jatkuu vauhdin noustessakin ja ohituksissa kyllä makea peliRaser kirjoitti: Tosi kovasti halusin tämän Aero mallin saadakseni vihdoinkin nauttia vähän vauhdin hurmasta. Ei tää kuitenkaan niin tykiltä tunnu millaisia mielikuvia olin itselleni maalaillut.
....
Takaapäin tää viirusilmä näyttää joltain kialta tms. tusinakärryltä. .
ja kyllä, ihan samaa mieltä itsekin tuosta perseestä, tänään kun ajelin täsmälleen samanlaisen perässä niin kauempaa sen katsoin aluksi joksikin gt primeraksi, sentään en ehtinyt ääneen mitään sanoa
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
no pikku kutittelu tuohon ei maltaita maksa...kyselyjä vaan palstalle mitä menee vaihtoon (suuttimet...) ja softa asiansa osaavilta herroilta...
mites tohon perään istuis sellanen pikku spoilerilippa, esim. speedpartsilta?
nostais ryhtiä ylemmäs...?
mites tohon perään istuis sellanen pikku spoilerilippa, esim. speedpartsilta?
nostais ryhtiä ylemmäs...?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Ei tarvitse välttämättä edes suuttimia vaihtaa, bensapaineensäädintä rukkaamalla saadaan jo nostettua tehot sinne 280hp hujakoille. Jonkinverran pienempi sijoitus 40e säätimeen kuin 250e suuttimiin
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Eiköhän osa polleista tule takaisin, kun vaihdat nuo mainitsemasi osat.
Tuo hopea on siitä hyvä, että edna kromit sulautuu auton väritykseen paremmin, eikä ole liian iso väri kontrasti.Raser kirjoitti:Muutoinkin joku kirkkaan punainen tai sininen väri ulkopelleissä olis myös voinut tuoda enemmän särmää kulkupeliin. Näitä hopeanharmaita on joka toinen auto nykyään.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Onnea valinnalle ja hopeanharmaa on helppohoitoinen väri.
Kullostaa siltä että jokin heppa karannut 200tkm aikana? Mitä nyt omaan 2.0t'heen (BP+Stage 1) vertaa niin malttia joutuu käyttää kaasunkäytössä jatkuvasti.Tosi kovasti halusin tämän Aero mallin saadakseni vihdoinkin nauttia vähän vauhdin hurmasta. Ei tää kuitenkaan niin tykiltä tunnu millaisia mielikuvia olin itselleni maalaillut.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Omassa Aerossa oli myös vakavaa tehonpuutetta heti ostohetkellä. DI-kasetti oli rikki ja tällä saatiin myös hinnasta tingittyä 600 euroa pois.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Minä tilasin sen uuden DI-kasetin Mekonomenilta ja haen lähitulevaisuudessa.Jyrchi kirjoitti:Omassa Aerossa oli myös vakavaa tehonpuutetta heti ostohetkellä. DI-kasetti oli rikki ja tällä saatiin myös hinnasta tingittyä 600 euroa pois.
Kiinasta tulee OBD-lukija (wi-fi) ja yritän katsoa jos saan vikakoodeja luettua. Sen jälkeen voi tehdä enemmän johtopäätöksiä jos jotain löytyy.
Kyll' tää aero silleen ihan hyväkulkuinen on, mutta vertailukohtaa kun ei ole, niin on vähän sellaista tunnetta että kaikkea ei irti lähde mitä on tarkoitettu. Sellainen viivekin tuntuu olevan täyskaasukiihdytyksessä ja sitten aika kova "turbo-potku" tai nykäisy ja sitten vasta lähdetään. Mutta pikkuhiljaa teen analyysia tästä saabista ja sen ominaisuuksista. Ei tässä ole oikein ehtinyt vielä juuri ollenkaan ajella kuin pikkupyrähdyksiä.
Noihin osavaihtoihin varauduin etukäteen henkisesti ja myös taloudellisesti (saabbeilusta kokemusta se yli 20 vuotta). Vara-autona toimii idioottivarmatoiminen Toyota Corolla jolla ajetaan kun saabbi on pajalla
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
On se aika törkeän näköinen toi keula.Raser kirjoitti:
Tuommoiset kromikoristeet oli in joskus 50-60 luvulla.
Saab 9-5 2004 Aero
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
Heh!vjo kirjoitti: On se aika törkeän näköinen toi keula.
Tuommoiset kromikoristeet oli in joskus 50-60 luvulla.
Just suunnittelin että kromilistaa, sitä sellaista rullatavaraa jostain ebaysta, täytyy kyllä ostaa ja lisätä muutama nauha tuohon keulaan lisää!!!
Ehkä tonne aivan alas sumuvalojen välille yhtenäinen krominauhalista. Taakse voisi sommitella myös sopivaan (?) kohtaan ja miksei kylkiinkiin. Bling, bling.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Saab 9-5 Aero Sedan 2006 - Uusi koti, uudet kujeet!
mielipiteeni on, että jos vertailukohtaa ei ole tai se on ollut alempitehoinen merkittävästi niin kyllä se aeron teho nostaa hymyn, eli tuskin on kaikki hummat käytössä.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00