Nykii tasakaasulla
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen
Re: Nykii tasakaasulla
Jos alkuperäiset letkunkiristimet ovat jäljellä niin ilmamassamittaria ei oikeastaan voi asentaa väärinpäin, mutta jos kiristimet ovat matkan varrella vaihtuneet niin aina on se mahdollisuus, että ilmamassamittari on väärin päin...
Jos nykiminen alkoi ko. osan vaihdon jälkeen niin syy juontaa aika lähelle ko. osaa. Onhan letkut varmasti paikallaan ja tiukasti kiinni? Onhan liitin varmasti ehjä ja KIINNI?
Kysyjistä kun ei koskaan tiedä ja joskus syy voi olla ihan helppo. Uusikin osa voi olla viallinen ja kun vaihto on niin helppo ja nopea niin kokeiles sillä vanhalla mittarilla?
Jos nykiminen alkoi ko. osan vaihdon jälkeen niin syy juontaa aika lähelle ko. osaa. Onhan letkut varmasti paikallaan ja tiukasti kiinni? Onhan liitin varmasti ehjä ja KIINNI?
Kysyjistä kun ei koskaan tiedä ja joskus syy voi olla ihan helppo. Uusikin osa voi olla viallinen ja kun vaihto on niin helppo ja nopea niin kokeiles sillä vanhalla mittarilla?
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja
Snabb, Snabbare, Saab
Snabb, Snabbare, Saab
Re: Nykii tasakaasulla
Ehin jo kokeilla vanhalla immulla, mutta ei sekään auttanu, eli uusi osa kaiketi ehjä. Letkut on kyllä ihan oikein, immu oikein päin, liitin ehjä ja puhistettu ennen paikalleen laittoa crc:n kontaktien puhistusaineella. Akku oli yön irti latauksessa kun vaihdoin immun ja auto toimi sen pari päivää ihan ok. Akku on kyllä vähän heikossa hapessa, mutta vähän arveluttaa voisko se kuitenkaan...
---------------------------
Saab 9-5 AeroWagon (MY02)
#6188
Saab 9-5 AeroWagon (MY02)
#6188
Re: Nykii tasakaasulla
No periaatteessa jännitteen alenema voi häiritä ja pahasti sytytystä. Olisi ihan järkevää mitata jännitteen akun navoista tyhjäkäynnillä, ja polkea vähän kaasua, ja tarkastella tuliko mimmoinen alenema.
Voihan se akkukin olla jo viallinen. Kerta kun sytkässä on 4 kelaa, ja ne vaatii stabiilin tietyn jännitteen, niin se akku edelleenkin voi vaikuttaa. Ainakin näin sähkömiehen näkökulmasta.
Voihan se akkukin olla jo viallinen. Kerta kun sytkässä on 4 kelaa, ja ne vaatii stabiilin tietyn jännitteen, niin se akku edelleenkin voi vaikuttaa. Ainakin näin sähkömiehen näkökulmasta.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Nykii tasakaasulla
Hieman omaa tarinaa nykimisestä.
Auto alkoi nykimään vakkarilla ajaessa avokkaan ollessa reissussa.Vilkutteli vikavaloa ja tyhjäkäynnille rauhoittelu tienviereen auttoi hetkeksi.
Seuraavana aamuna toimi ja tarttasi normaalisti, epäilys kuitenkin että suuttimet tukossa etanoolista, ja tankkiin 98 sen mitä sinne mahtu.
Ystävällinen kanssa Saabisti kävi suorittamassa koeajon ja vikakoodien luvun.
(Kiitoksia Tobbanalle avusta)
Vikakoodeja ei löytynyt ja myöskään nykimistä ei esiintynyt. Huomio oli että ilmamassat laahaa 300 perässä. Lisäksi sain ystävällisen ohjeen vaihdella alipaineletkuja
Takaisinpäin tullessa oli pientä nykimistä kireämmissä mutkissa mutta muuten ok.
Kotona koeajo normiajossa ok, mutta motarin rapilta täyskaasu kiihdytyksessä runsasta nykimistä, ilmamassat tuon 300 perässä ja mifit pomppasi yli 140 kpl.
T7 fast response modi uusilla letkuilla, Uusi R-letku suoraan cobraan ja ylimääräiset EVAPpi takaiskut ja letkunpätkät pois sekä KL-kotelon tulppaus.
Vieläkin nyki, sitten se joka olisi pitänyt tehdä ensin eli uudet tulpat. Nykiminen loppui
Mifiä tulee vieläkin 20-30 kpl täyskiihdytyksessä, mutta kaasun nostossa , ei liene vakavaa
Ilmamassa eroa on noin 50 täyskaasulla , mikä ton tiputti
Ohessa muutamia pinl mair poimintoja samasta kiihdytyksestä
mair 701 <> pinl 1304
mair 848 <> pinl 1561
mair 1055 <> pinl 1744
mair 1131 <> pinl 1860
mair 1187 <> pinl 2064 onko nää linjassa/kunnossa
Auto alkoi nykimään vakkarilla ajaessa avokkaan ollessa reissussa.Vilkutteli vikavaloa ja tyhjäkäynnille rauhoittelu tienviereen auttoi hetkeksi.
Seuraavana aamuna toimi ja tarttasi normaalisti, epäilys kuitenkin että suuttimet tukossa etanoolista, ja tankkiin 98 sen mitä sinne mahtu.
Ystävällinen kanssa Saabisti kävi suorittamassa koeajon ja vikakoodien luvun.
(Kiitoksia Tobbanalle avusta)
Vikakoodeja ei löytynyt ja myöskään nykimistä ei esiintynyt. Huomio oli että ilmamassat laahaa 300 perässä. Lisäksi sain ystävällisen ohjeen vaihdella alipaineletkuja
Takaisinpäin tullessa oli pientä nykimistä kireämmissä mutkissa mutta muuten ok.
Kotona koeajo normiajossa ok, mutta motarin rapilta täyskaasu kiihdytyksessä runsasta nykimistä, ilmamassat tuon 300 perässä ja mifit pomppasi yli 140 kpl.
T7 fast response modi uusilla letkuilla, Uusi R-letku suoraan cobraan ja ylimääräiset EVAPpi takaiskut ja letkunpätkät pois sekä KL-kotelon tulppaus.
Vieläkin nyki, sitten se joka olisi pitänyt tehdä ensin eli uudet tulpat. Nykiminen loppui
Mifiä tulee vieläkin 20-30 kpl täyskiihdytyksessä, mutta kaasun nostossa , ei liene vakavaa
Ilmamassa eroa on noin 50 täyskaasulla , mikä ton tiputti
Ohessa muutamia pinl mair poimintoja samasta kiihdytyksestä
mair 701 <> pinl 1304
mair 848 <> pinl 1561
mair 1055 <> pinl 1744
mair 1131 <> pinl 1860
mair 1187 <> pinl 2064 onko nää linjassa/kunnossa
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Nykii tasakaasulla
Eikö sulle ole kerrottu softan speksejä? Ilmamassat, tehot, väännöt? Tässä ne olisi tarpeen.
Niin ja peseekö nyt se 98:si niin nopeasti... Tätä tankkiin? http://www.motonet.fi/fi/tuote/608030/R ... aine-355ml
Niin ja peseekö nyt se 98:si niin nopeasti... Tätä tankkiin? http://www.motonet.fi/fi/tuote/608030/R ... aine-355ml
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Nykii tasakaasulla
Pesee se , sittemmin sinne on vielä lisätty 98:sia.
Nyt on sidin mukaan polttoaineena E 14.
Nyt on sidin mukaan polttoaineena E 14.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Nykii tasakaasulla
Meinaspa unehtua päivittää tätä topikkia. Vika oli kuitenkin siinä evapissa. Ehdin kokeilla myös toista läppäkoteloa (kiitokset mikalle).
Cobralta olin tulpannu evapin mutta mulla oli kuitenkin läppäkotelon takana dieselturuselta hankittu takaiskuventtiili. Venttiili kyllä toimi mutta ilmeisesti evappi putkisto vetää ilmoja jostain välistä. Läppäkotelon takaa kun tulppasi evapin kokonaan pois käytöstä ja tankin höyryt taivaalle niin loppui pahimmat nykimiset. Lopullisesti nykimiset lakkasi kun hain marmorilta uuden ykös lamban. Ei noita tarvikelambdoja näköjään kannate paljon asennella. Uuden lambdan myötä myös kulutus laski radikaalisti.
Seuraava projekti olisikin vaihtaa apurungon puslat...
Cobralta olin tulpannu evapin mutta mulla oli kuitenkin läppäkotelon takana dieselturuselta hankittu takaiskuventtiili. Venttiili kyllä toimi mutta ilmeisesti evappi putkisto vetää ilmoja jostain välistä. Läppäkotelon takaa kun tulppasi evapin kokonaan pois käytöstä ja tankin höyryt taivaalle niin loppui pahimmat nykimiset. Lopullisesti nykimiset lakkasi kun hain marmorilta uuden ykös lamban. Ei noita tarvikelambdoja näköjään kannate paljon asennella. Uuden lambdan myötä myös kulutus laski radikaalisti.
Seuraava projekti olisikin vaihtaa apurungon puslat...
---------------------------
Saab 9-5 AeroWagon (MY02)
#6188
Saab 9-5 AeroWagon (MY02)
#6188
Re: Nykii tasakaasulla
Joo , noin on tosiaan nyt mullakin, että evabbi puhaltelee tyhjää...
Apurungon puslat ja takapään "modernisointi" olis tääläkin tulevassa ohjelmistossa...
Apurungon puslat ja takapään "modernisointi" olis tääläkin tulevassa ohjelmistossa...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Nykii tasakaasulla
Vika oli luultavasti EVAP:issa. mAir vs. Pinl on ihan kohtuulliset GT17:lle, tuskin paljoa sanomista massamittarissa.Fakiiri kirjoitti: Ilmamassa eroa on noin 50 täyskaasulla , mikä ton tiputti
Ohessa muutamia pinl mair poimintoja samasta kiihdytyksestä
mair 701 <> pinl 1304
mair 848 <> pinl 1561
mair 1055 <> pinl 1744
mair 1131 <> pinl 1860
mair 1187 <> pinl 2064 onko nää linjassa/kunnossa
Fakiirin softassa (jo pari vuotta vanha versio) pyynti on hieman alle 1200mg korkeimmillaan E85:lla, eli toteutuu kyllä hyvin.
Nykimisen syy oli tietysti tulpat. Ne olisi järkevä vaihtaa 10-20tkm välein. E85 kuluttaa tulppia hieman nopeammin kuin bensa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykii tasakaasulla
joo , noi tulpat oli menny jo 15tkm , mutta noissakin lienee vähän aina tapauksesta kiinni, oon ajanu joillakin tulpilla 20tkm ilman ongelmia.
Ja myönnetään, tulpat on väärä paikka säästää
Tuo suuttimien tukkeutuminen tuli mieleen, koskapa pitkästä aikaa tuli viinat ostettua haaparuotsista, pari päivää ennen tuota nykymisepisodin alkua...
Ja myönnetään, tulpat on väärä paikka säästää
Tuo suuttimien tukkeutuminen tuli mieleen, koskapa pitkästä aikaa tuli viinat ostettua haaparuotsista, pari päivää ennen tuota nykymisepisodin alkua...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Nykii tasakaasulla
Kyllä Fakiiri sinuna laittaisin tuota SI Alkohoolia.. Peseehän se bensa ne geelit jonkun verran suuttimista, mutta ei kovin tehokkaasti. Meneehän ne suuttimen niinkin tukkoon joskus että täytyy käyttää ultraääniliuoituksessa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nykii tasakaasulla
Kyllä se on toistepäin. Si Alcohol ihan turhaa näpertelyä, ei putsaa juuri yhtään. Bensa puhistaa huomattavasti tehokkaammin.Shadow_Fi kirjoitti:Kyllä Fakiiri sinuna laittaisin tuota SI Alkohoolia.. Peseehän se bensa ne geelit jonkun verran suuttimista, mutta ei kovin tehokkaasti. Meneehän ne suuttimen niinkin tukkoon joskus että täytyy käyttää ultraääniliuoituksessa.
Re: Nykii tasakaasulla
Miksi sitten on olemassa Injector Cleanereita juurikin bensakäyttöön? Ymmärtääkseni tuo Si alcohol ei niistä paljon eroa. Se sisältää enempi voiteluaineita (kakstahtiöljyä )?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866