E85:lla puhdistus?
E85:lla puhdistus?
Moro vaan kaikille,
Kävi mielessä että saako tuota E85 laittaa puhtaana tankkiin, jos on originaali varmaan 215tkm ajettu pumppu? Kestääkö se tankillisen silloin tällöin?
Eli kyseessä olisi ns. puhdistusoperaatio. Sen verran naputtaa oikeapuolimmainen ruiskuttaja että ajattelin, voisko toi E85 vähän puhdistaa sitä.. Ja muutenkin konetta.
Öljypohja putsattu 15tkm sitten.
Kannattaako ottaa riskin?
Jos ei, tai toi ei tehoa mihinkään, niin missä Kemin suunnilla voisi ruiskutusjärjestelmää puhistaa (halvalla )
Kävi mielessä että saako tuota E85 laittaa puhtaana tankkiin, jos on originaali varmaan 215tkm ajettu pumppu? Kestääkö se tankillisen silloin tällöin?
Eli kyseessä olisi ns. puhdistusoperaatio. Sen verran naputtaa oikeapuolimmainen ruiskuttaja että ajattelin, voisko toi E85 vähän puhdistaa sitä.. Ja muutenkin konetta.
Öljypohja putsattu 15tkm sitten.
Kannattaako ottaa riskin?
Jos ei, tai toi ei tehoa mihinkään, niin missä Kemin suunnilla voisi ruiskutusjärjestelmää puhistaa (halvalla )
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: E85:lla puhdistus?
No eipä meillä ainakaan mitään ongelmia, vaikka nytkin 84% seos (Eli lähes raaka RE85) tankissa.
Kai se alkuperäinen, 185.000 km ajettu pumppu laukeaa huomenna kun menen uhoamaan mutta nyt 30.000 km takana alkoholisoituneella femmalla ja pääasiassa 70-80 % etanolisuhteella. Noin joka 5. tankillinen 98:a. Letkut ja pumppu tarkistettiin talvella eivätkä ne letkut ainakaan silloin olleet sulaneet.
Kai se alkuperäinen, 185.000 km ajettu pumppu laukeaa huomenna kun menen uhoamaan mutta nyt 30.000 km takana alkoholisoituneella femmalla ja pääasiassa 70-80 % etanolisuhteella. Noin joka 5. tankillinen 98:a. Letkut ja pumppu tarkistettiin talvella eivätkä ne letkut ainakaan silloin olleet sulaneet.
_____________________________
9-3 SS 2.0t BioPower MY11
9-3 SS 2.0t BioPower MY11
Re: E85:lla puhdistus?
Mitenkä sitten se ettei ole tuota viinasoftaa? Toimii hyvin?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: E85:lla puhdistus?
Hurautin seoksilla 1600 kg:n painoisen vaunun kera 1200 km. Parhaimmillaan 30 litraa tankillisessa e85:tta. Kokonaismassa yhdistelmällä yli 3500kg. Hyvin pelasi ilman viinasoftaakin. Ajatuksena oli saada hieman lisää alavääntöä ja pakolämpöjä alemmas. En tiedä onnistuiko, mutta teoriassa pitäisi toimia. e85 toimii kai oktaanibuusterina ja antaa trionikin runtata isommat ennakot? Kulutus reisulla 15.2 litraa sotkuja / 100km. En pidä lainkaan pahan , kun tiedän kuskin.
Semmoinen oli tuossa omassa vikana ostaessa, että pöläytti Saabimaiset savut kulmäkäynnistyksessä. Kun Garrettikin oli hiljan vaihdettu, nii ajattelin kokeilla loppuisiko savutus ja öljynkulutus viinaseoksilla ajamalla. No jostain syystä nyt auto pelaa ja savutus ja öljynkulutuskin hävisi. Kaipa oli ollut liian kiltillä ajolla, muttei ole enää...
Semmoinen oli tuossa omassa vikana ostaessa, että pöläytti Saabimaiset savut kulmäkäynnistyksessä. Kun Garrettikin oli hiljan vaihdettu, nii ajattelin kokeilla loppuisiko savutus ja öljynkulutus viinaseoksilla ajamalla. No jostain syystä nyt auto pelaa ja savutus ja öljynkulutuskin hävisi. Kaipa oli ollut liian kiltillä ajolla, muttei ole enää...
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: E85:lla puhdistus?
Eikös tossa ole ilmeinen nakutusvaara... Ei luulis tekevän hyvää, ainakaan jos "turbottaa" reilummin... Mut jos ihan rauhallisesti vaan...Shadow_Fi kirjoitti:Mitenkä sitten se ettei ole tuota viinasoftaa? Toimii hyvin?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: E85:lla puhdistus?
Garretti oli paskonut öljyjä intercooleriin ja sieltä sie sitten jämiä polttelit?
Täytyy kokeilla tuota E85:sta. Kait se kuitenkin puhdistaa paremmin kuin nää Injector Cleanerit..
Täytyy kokeilla tuota E85:sta. Kait se kuitenkin puhdistaa paremmin kuin nää Injector Cleanerit..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: E85:lla puhdistus?
Entäpä suuttimien huolto? Ultraäänipesu ja uudet suodattimet + kärkikupit. Minusta tuo ilman viinasoftaa läträily on ihan hölmöä, jos moottorinohjaus on trionic 7. Biopower ohjelma on tehty siten, että E85:stä saadaan kaikki hyöty irti. Vakion softan adaptaatio toki kompensoi seoksen menoa laihalle rikastamalla seosta, mutta parempi alavääntö saadaan oikein tehdyllä biopower -softalla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: E85:lla puhdistus?
Osapuilleen 200-250tkm lienee sellainen realistinen pumpunvaihtoikä. Jotkut ovat tainneet raportoida pumpun antautuneen hetikohta E85 käytön aloittamisen jälkeen. Mitä lie ollut mittarilukemat?VP95t kirjoitti:
Kai se alkuperäinen, 185.000 km ajettu pumppu laukeaa huomenna kun menen uhoamaan mutta nyt 30.000 km takana alkoholisoituneella femmalla ja pääasiassa 70-80 % etanolisuhteella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: E85:lla puhdistus?
Tätä juuri olenkin hakenut. En tiedä kuka sellaista tekis, ja paljonko moinen palvelu maksaa. Tuntuu hullulta vaihtaa ne, koska varmasti puhistuksella toimisivat vielä pitkään.Mertmi kirjoitti:Entäpä suuttimien huolto? Ultraäänipesu ja uudet suodattimet + kärkikupit. Minusta tuo ilman viinasoftaa läträily on ihan hölmöä, jos moottorinohjaus on trionic 7. Biopower ohjelma on tehty siten, että E85:stä saadaan kaikki hyöty irti. Vakion softan adaptaatio toki kompensoi seoksen menoa laihalle rikastamalla seosta, mutta parempi alavääntö saadaan oikein tehdyllä biopower -softalla.
Mulla on itsellä sellainen pieni ultraääni puhistusvekotin (LIDL), jolla voi esim korut puhdistaa. Voiko sellaisella itse jotain yrittää? Ja saako ebaysta jotain huoltosarjaa (se tiiviste, sitten joku filtteri?)?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: E85:lla puhdistus?
Voi ja saaShadow_Fi kirjoitti: Mulla on itsellä sellainen pieni ultraääni puhistusvekotin (LIDL), jolla voi esim korut puhdistaa. Voiko sellaisella itse jotain yrittää? Ja saako ebaysta jotain huoltosarjaa (se tiiviste, sitten joku filtteri?)?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: E85:lla puhdistus?
Ohjeita kyseiselle operaatiolle?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: E85:lla puhdistus?
Tätä juuri mietin itsekin kun lueskelin noita juttuja ja vertailin omiin kokemuksiini. Tosiaan, ei ole pumppu oirehtinut eivätkä letkut sulaneet (Vielä) vaikka kaikki orkkiskamaa. Ja tosiaan pitkää matkaa survottu lähes raa'alla E85:lla.Mertmi kirjoitti:
Osapuilleen 200-250tkm lienee sellainen realistinen pumpunvaihtoikä. Jotkut ovat tainneet raportoida pumpun antautuneen hetikohta E85 käytön aloittamisen jälkeen. Mitä lie ollut mittarilukemat?
Suuttimien kunto pitäisi itselläkin katsoa ihan mielenkiinnosta mutta ilmeisesti E85:a ajaessa niidenkin pitäisi vain parantua?
_____________________________
9-3 SS 2.0t BioPower MY11
9-3 SS 2.0t BioPower MY11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: E85:lla puhdistus?
Mulla on takana 30 000 km pelkästään E85:llä. Kahdesti oon laittanut Si-Alkoholia pullollisen.VP95t kirjoitti:Tätä juuri mietin itsekin kun lueskelin noita juttuja ja vertailin omiin kokemuksiini. Tosiaan, ei ole pumppu oirehtinut eivätkä letkut sulaneet (Vielä) vaikka kaikki orkkiskamaa. Ja tosiaan pitkää matkaa survottu lähes raa'alla E85:lla.Mertmi kirjoitti:
Osapuilleen 200-250tkm lienee sellainen realistinen pumpunvaihtoikä. Jotkut ovat tainneet raportoida pumpun antautuneen hetikohta E85 käytön aloittamisen jälkeen. Mitä lie ollut mittarilukemat?
Suuttimien kunto pitäisi itselläkin katsoa ihan mielenkiinnosta mutta ilmeisesti E85:a ajaessa niidenkin pitäisi vain parantua?
Mittarissa nyt 250 000 km ja bensapumppu sekä letkut edelleen kunnossa ja alkuperäiset. Hyllyssä odottaa kylla uusi DW200 pumppu, odotellut jo yli vuoden (siksi se orkkis ei varmaan olekkaan porsinut kun kerranin on varauutunut).
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: E85:lla puhdistus?
Ei, vaan re85 sotkee juuri suuttimet. bensalla puhdistus aika ajoin.VP95t kirjoitti: Suuttimien kunto pitäisi itselläkin katsoa ihan mielenkiinnosta mutta ilmeisesti E85:a ajaessa niidenkin pitäisi vain parantua?
Re: E85:lla puhdistus?
Itellä alkoi viinankäytön jälkeen pumppu hyytymään. Veti laihalle kovassa ajossa mikä ei ole kovin hyvä asia. Uusi pumppu ja taas näyttää arvot hyvältä. Eli melkein vaihtaisin uuden pumpun vaan suosiolla yli 200tkm ajettuun saabiin, eipähän porsi tien päälle.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT