Ongelmia ysivitosen kanssa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

ja ACC antaa vikakoodiksi 19.. Kiertopumppu...
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Edelleen ollaan Saabin kanssa pulassa.. Mahtaako pirkanmaalta löytyä tech2 omistajaa joka ehtisi vikakoodit lukemaan vkl/alku viikosta..
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Mikäli vesa67 ei ole kesälomilla jossain niin eiköhän tuo häneltä onnistune
SAAB 9-5 Aero -05
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

jos kierrättäessä menee ahtoletku linttaan niin sehän on sen merkki että turbo ei ole mukana? ootkos katsonut turbon kunnon? en jaksanut lukea koko keskustelua joten anteeksi jos tämän on joku jo sanonut :D
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Turbo vaikuttaisi kyllä toimivan. Testattu irroittamalla ahtoputki, puhaltaa silloin kyllä. Ahtoputki painuu kasaan nimenomaan yläpäästä
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Edelleen kärsitään tehonpuutteesta... :(
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Pääsitkö Techin luokse? Selvisikö mitään?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Ongelma nyt paikallistettu vialliseen ahtopaineanturiin... Onkohan kallis osa? Ei tunnu löytyvän kovin helpolla V6- koneeseen kyseistä osaa.. Marmoritiskille siis?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Marmoritiski tai Pro-Carservice Jyväskylä, sieltä kannattaa varmaan kyselyt aloittaa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

PCS tämän kuun suljettuna, eli jos meinaa nopeastikin saada niin lakki kouraan ja tiskille
SAAB 9-5 Aero -05
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Saab9-5V6 kirjoitti:Ongelma nyt paikallistettu vialliseen ahtopaineanturiin
Miten tuohon on päädytty?

Ahtopaineanturi on imusarjassa (kuvassa nro1) oleva sähköinen mokkula joka vain mittaa painetta, miten se saisi ahtoletkun (kuvassa nro2) ruttuun? Mutta jos haluat kokeilla toisella anturilla niin 4-sylinterisissä 98-99 imusarjoissa on ymmärtääkseni sama anturi, ja niitä on varmaan paljon helpompi löytää.
Kuva
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Mikäs anturi sit sielä turbon jälkeisessä coolerin ja kaasuläppän väliin tulevassa putkessa on? Sielä on 2 anturia?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Joo tosiaan, voi siellä ahtoputkessakin olla paineanturi! Alkupään nelikoissakin sellainen on, siinä kannenpäädyn kohdalla. Se toinen anturi on imuilman lämmölle.

Tänään kokeiltiin kaverin kuutosella ja ruttuunhan se ahtoletku menee kun paikallaan polkaisee, on niin pehmyt se letku. Siellä vaan on siinä vaiheessa selvä alipaine ennen kuin turbo herää kierroksille.
Uudemmissa letku on näköjään korvattu muoviputkella, ja letkua on vain liitoskohdassa.
Saab9-5V6
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: To Tammi 24, 2013 15:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja Saab9-5V6 »

Eipä johtunut tehonpuute ahtoputkestakaan.. Jäähdytin vuotaa kuin seula, käykö kutos koneiseen neloskoneisen jäähdytin (kummatkin autom.) tai 9000 3.0:n jäähdytin? Ei viitsisi kovin suolasia summia maksella jäähdyttimestä.
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ongelmia ysivitosen kanssa

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Saab9-5V6 kirjoitti:Eipä johtunut tehonpuute ahtoputkestakaan..
Tuitko sitä ahto/imuputkea sisäpuolelta jollain ettei menisi ruttuun vai?

Eripäin on kierto niin 4syl. femmoissa kuin kutos tonnarissakin, eli ylävesiletkun lähtö on EDESTÄPÄIN katsottuna oikealla :?
Vastaa Viestiin