Jarruongelmaa...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
kasoku
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 14:02

Jarruongelmaa...

Viesti Kirjoittaja kasoku »

Autona -03 9-5 2,0t A farkku. Sellaista ongelmaa alkanut esiintymään ,että jarruttaessa jarrupoljin painuu syvälle ja palaa sieltä tosi hitaasti. Ei tapahdu joka kerta jarruttaessa vaan satunnaisesti. Näin käydessä tuntuu kuin tehosti ei toimisi ollenkaan ja jarrutus tuntuma on olematon.Yhden kerran on käynyt niin,että tyhjäkäynnillä painoin jarrua ja kytkin vaihteen päälle ,syttyi abs merkkivalo. Jarrupoljin painui silläkin kertaa syvälle ja palautui hitaasti. Jarrupalat on kunnossa ja jarrunestettäkin on tarpeeksi.
Kilometrejä tuolle loistavalle vaunulle on kertynyt 270tkm ja lisää toivotaan.
kasoku
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Heinä 18, 2010 14:02

Re: Jarruongelmaa...

Viesti Kirjoittaja kasoku »

Taisin löytää jonkinlaisen syyn jarrujen huonoon toimintaan. Alipainepumpulta letkulähtö oli löysä sekä imusarjalta siitä kaasuläpän alta lähtevä letku oli hiertynyt puhki.Pikakorjaus kutistesukalla ja maanantaina letkua tilaukseen. Nyt ajaessa jarrut tuntuivat toimivan niinkuin pitäisi. Uutta ongelmaa pukkasi aamutuimaan kun check engine valo syttyi. Sidistä katsellessa näkyi vikakoodi 257. Samalla katsellessa sidiä huomasin imusarjan paineenkin kovin vajavaiseksi. Ei noussut kuin 1600:aan. Vuoden verran olen ihmetellytkin ,ettei tunnu saabi yhtä pirteältä kuin ennen. Tulppailin sitten sen evapin . Nyt nousee paineet sinne yli 2000:een . MiFit kyllä lisääntyivät ihan älyttömiin. Aamulla ennen remontteja 100km:n lenkillä niitä oli n.300. Nyt 20km ja 700kpl... Mitähän seuraavaksi??? Checkengine sammui akun kenkää irti käyttämällä eikä syttynyt uudelleen. Ainiinjoo... Tuohon joskus Napen kans lisäiltiin sitä imusarjan painetta, eli ahtojen pitää noussakin sinne vähän päälle kilon.
Pinl n.2100
Mreq n.1100
Mair n. 1000
amul 1554 ja pysyy siinä???
Vastaa Viestiin