Ongelmia ysivitosen kanssa
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
ja ACC antaa vikakoodiksi 19.. Kiertopumppu...
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Edelleen ollaan Saabin kanssa pulassa.. Mahtaako pirkanmaalta löytyä tech2 omistajaa joka ehtisi vikakoodit lukemaan vkl/alku viikosta..
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Mikäli vesa67 ei ole kesälomilla jossain niin eiköhän tuo häneltä onnistune
SAAB 9-5 Aero -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
jos kierrättäessä menee ahtoletku linttaan niin sehän on sen merkki että turbo ei ole mukana? ootkos katsonut turbon kunnon? en jaksanut lukea koko keskustelua joten anteeksi jos tämän on joku jo sanonut
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Turbo vaikuttaisi kyllä toimivan. Testattu irroittamalla ahtoputki, puhaltaa silloin kyllä. Ahtoputki painuu kasaan nimenomaan yläpäästä
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Edelleen kärsitään tehonpuutteesta...
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Pääsitkö Techin luokse? Selvisikö mitään?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Ongelma nyt paikallistettu vialliseen ahtopaineanturiin... Onkohan kallis osa? Ei tunnu löytyvän kovin helpolla V6- koneeseen kyseistä osaa.. Marmoritiskille siis?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Marmoritiski tai Pro-Carservice Jyväskylä, sieltä kannattaa varmaan kyselyt aloittaa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
PCS tämän kuun suljettuna, eli jos meinaa nopeastikin saada niin lakki kouraan ja tiskille
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Miten tuohon on päädytty?Saab9-5V6 kirjoitti:Ongelma nyt paikallistettu vialliseen ahtopaineanturiin
Ahtopaineanturi on imusarjassa (kuvassa nro1) oleva sähköinen mokkula joka vain mittaa painetta, miten se saisi ahtoletkun (kuvassa nro2) ruttuun? Mutta jos haluat kokeilla toisella anturilla niin 4-sylinterisissä 98-99 imusarjoissa on ymmärtääkseni sama anturi, ja niitä on varmaan paljon helpompi löytää.
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Mikäs anturi sit sielä turbon jälkeisessä coolerin ja kaasuläppän väliin tulevassa putkessa on? Sielä on 2 anturia?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Joo tosiaan, voi siellä ahtoputkessakin olla paineanturi! Alkupään nelikoissakin sellainen on, siinä kannenpäädyn kohdalla. Se toinen anturi on imuilman lämmölle.
Tänään kokeiltiin kaverin kuutosella ja ruttuunhan se ahtoletku menee kun paikallaan polkaisee, on niin pehmyt se letku. Siellä vaan on siinä vaiheessa selvä alipaine ennen kuin turbo herää kierroksille.
Uudemmissa letku on näköjään korvattu muoviputkella, ja letkua on vain liitoskohdassa.
Tänään kokeiltiin kaverin kuutosella ja ruttuunhan se ahtoletku menee kun paikallaan polkaisee, on niin pehmyt se letku. Siellä vaan on siinä vaiheessa selvä alipaine ennen kuin turbo herää kierroksille.
Uudemmissa letku on näköjään korvattu muoviputkella, ja letkua on vain liitoskohdassa.
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Eipä johtunut tehonpuute ahtoputkestakaan.. Jäähdytin vuotaa kuin seula, käykö kutos koneiseen neloskoneisen jäähdytin (kummatkin autom.) tai 9000 3.0:n jäähdytin? Ei viitsisi kovin suolasia summia maksella jäähdyttimestä.
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Tuitko sitä ahto/imuputkea sisäpuolelta jollain ettei menisi ruttuun vai?Saab9-5V6 kirjoitti:Eipä johtunut tehonpuute ahtoputkestakaan..
Eripäin on kierto niin 4syl. femmoissa kuin kutos tonnarissakin, eli ylävesiletkun lähtö on EDESTÄPÄIN katsottuna oikealla