fuel cut
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
fuel cut
Olisiko mahdollista saada tyhjentävä vastaus fuel cut saab 9-5 2.3t? Mikä se on ? Mitä sen syntymiseen tarvitaan tai mikä sen aiheuttaa? Ahtopaine? Ilmamäärä ? Polttoaine ? Sytytys ?
Kiitos.
Kiitos.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: fuel cut
Fuel cut = polttoaineen syöttö lopetetaan. Se tehdään moottorin suojaamiseksi silloin kun ahtopaine karkaa jostain syystä liian korkeaksi.
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: fuel cut
Ok. Mitenkäs.tuon voi todeta ? No kiihtyminen vissiin tyssää. Onko softassa joku raja määritelty ahtopaineille ? Mikä on 2.3t vakio softassa ? Entäs aerossa ?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: fuel cut
Kiihtyminen tyssää aika rajustikin, muistan jonkun kuvailleen tapahtumaa niin, että meinasi lyödä otsansa tuulilasiin
Raja on softassa, paineita en tiedä mutta lienevät suuruusluokkaa 0,6 ja 1,3.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Raja on softassa, paineita en tiedä mutta lienevät suuruusluokkaa 0,6 ja 1,3.
Re: fuel cut
Meidän femmassa meni mangneettiventtiilille tuleva letku poikki letkukaran vierestä turbon kompressorikotelon luota. Auto kiihtyi hyvin kunnes tuli fuelcut. Kevyemmässä vedossa ei huomannut mitään ja vikavaloakaan ei sytyttänyt.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: fuel cut
Minä käytin tuon mun 9-5 2.3t 98 saabin lastutuksessa. Ne muokkas sitä alkuperäistäohjelmaa eli ei ollut mikään valmis stage, tehoja tuli jotain 210.
Muutaman päivän toimi hyvin ja sitten alko lyömään fuel cuttia kolmosvaihteella ja isommilla. Mikähän siinä voisi olla vikana, voiko johtua ohjelmasta tai ohjelman takia tullutta vikaa? Huomenna menossa takaisin kyseiseen paikkaan ja aikoivat katsoa että mikä vikana. Sen takia kyselen että jos siinä on joku vika että meneekö se takuuseen vai ei, että en mene turhaa maksamaan vaikka sen pitäisi mennä takuuseen.
Oli varmaa tarpeeksi epäselvästi kirjoitettu, eli jos jotain jäi sanomatta tai epäselväksi nii kysykää.
Kiitos
Edit. siis vikahan on varmaan liian suuri ahtopaine mutta mistä mahtais johtua, ja kuuluuko lastutuksen nostattaa sitä ahtopaineen "turvarajaa" vai mikä nyt olikaan.
Eli voiko olla vika vaan siinä että sitä ei ole nostettu?
Muutaman päivän toimi hyvin ja sitten alko lyömään fuel cuttia kolmosvaihteella ja isommilla. Mikähän siinä voisi olla vikana, voiko johtua ohjelmasta tai ohjelman takia tullutta vikaa? Huomenna menossa takaisin kyseiseen paikkaan ja aikoivat katsoa että mikä vikana. Sen takia kyselen että jos siinä on joku vika että meneekö se takuuseen vai ei, että en mene turhaa maksamaan vaikka sen pitäisi mennä takuuseen.
Oli varmaa tarpeeksi epäselvästi kirjoitettu, eli jos jotain jäi sanomatta tai epäselväksi nii kysykää.
Kiitos
Edit. siis vikahan on varmaan liian suuri ahtopaine mutta mistä mahtais johtua, ja kuuluuko lastutuksen nostattaa sitä ahtopaineen "turvarajaa" vai mikä nyt olikaan.
Eli voiko olla vika vaan siinä että sitä ei ole nostettu?
Re: fuel cut
Jos ko. paikka missä käytit autoasi tietää yhtään mitään Trionic7:sta niin pitäisi osata kyllä testaamalla selvittää onko ilmamassamittarisi jos väsähtänyt, se on ainakin yksi hyvä syypää yliahtamiseen.
Ko. virhe mittarin toiminnassa on ollut kyllä jo jonkun aikaa joten jos asennukselle suoritettiin tarkastava koeajo niin virhe on siellä jo ollut näkyvissä.
Ko. virhe mittarin toiminnassa on ollut kyllä jo jonkun aikaa joten jos asennukselle suoritettiin tarkastava koeajo niin virhe on siellä jo ollut näkyvissä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: fuel cut
Kyllä ne kävi testerin kans koeajolla mutta ei ainakaan maininnut mitään siitä.
Oon vajaa vuos sitten vaihtanu ilmamassamittarin mutta se oli kyllä käytetty että liekkö jo väsyny.
Oon vajaa vuos sitten vaihtanu ilmamassamittarin mutta se oli kyllä käytetty että liekkö jo väsyny.
Re: fuel cut
Noniin kävin äske kokeilee sitä ilmamassamittaria sillain että otin sen sähköliittimen siitä pois ja sitte kävin ottamassa pari vetoa nii lyö paljon helpommin sitä fuelcuttia. Voisko tosta päätellä että se ilmamassamittari ei toimi kunnolla? Ku lyö helposti fuelcuttia ilman mittaria, ja joskus mittarilla (mahdollisesti huono) nii voisko aatella sitten että toimivalla ei lyö ollenkaa? Tää nyt on vaan tämmöstä mutuilua....
Re: fuel cut
Fuel cut on Trionic 7:ssa ilmamassapohjainen! Ei liity ahtopaineeseen suoraan mitenkään. Huonolla massamittarilla yleensä nimenomaan ei tule fuel cuttia vaikka ahtaisi liikaa, koska toteutunut ilmamassa jää matalaksi. Tämä on ikävä sudenkuoppa ko. järjestelmässä.
210hv on kovin matala tulos 2,3t:stä. Alkuperäistä softaa muokkaamalla on vähän hassu ilmaisu - niinhän ne kaikki on Saabin firmikseen perustuvia oli "valmis stage" tai ei. Valmis stage käytännössä tarkoittaa enemmänkin sitä, että sitä on testattu enemmän ja todettu toimivan kyseisessä mallissa kuten tehdasohjelmakin on. Kuulostaa todennäköisimmältä että ohjelma ei ole tehty hyvin.
210hv on kovin matala tulos 2,3t:stä. Alkuperäistä softaa muokkaamalla on vähän hassu ilmaisu - niinhän ne kaikki on Saabin firmikseen perustuvia oli "valmis stage" tai ei. Valmis stage käytännössä tarkoittaa enemmänkin sitä, että sitä on testattu enemmän ja todettu toimivan kyseisessä mallissa kuten tehdasohjelmakin on. Kuulostaa todennäköisimmältä että ohjelma ei ole tehty hyvin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: fuel cut
No kummin tekisit, kokeilisit eka jonkun toisen toimimaa massamittaria vai liikkeeseen katsottavaksi ja mahdollisesti maksamaan maltaita? Kyseessä siis tämä firma http://www.powerflash.fi/, tuo on jonku lastun tekijän jälleenmyyjä mutten nyt muista minkä, eli se ohjelma on jo tehty valmiiksi jossain joka tulee kaikkiin saab 9-5 jotka lastutetaan sen jälleenmyyjillä. Voiko se ohjelma olla siltikin huono?
Re: fuel cut
Ihme liike jos ei ole minkään sortin takuuta tai edes sen verran hyvää palvelua että katsotaan ja osataan kertoa miksi se fuel cut softauksen jälkeen tulee.. Onko SID Info päällä? T7 autossa fuel cut on hyvin harvinainen, etenkin jos auto on toiminut vakiona (eli hukkaportti, mankku, W-letku OK). Lähes aina muuten kyseessä huonosti tehty ohjelma. Voihan se ohjelma oikein hyvinkin olla huono, saattaa tulla jonkun sellaisen heebon käsistä joka ei ole ikinä edes T7 moottoria nähnyt kuin kuvissa. 210 heppaa kuulostaa siltä että ainakaan potentiaali ei ole tiedossa, kyllä tuosta 20hv enemmänkin irtoaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: fuel cut
Siis on siinä takuu mutta johtuuko se vika itse siitä lastusta, jos ei nii sittenhän se menee minun pussista. Ja tuo vika tuli vasta muutama päivä lastutuksen jälkeen eli ensimmäiset päivät toimi moitteettomasti. Ja huomenna ne varmasti sen vian kertovat kun vien sen sinne. Mitä tuo sid infon päällä oleminen tarkoittaa (en oikein tiedä näistä vekottimista juurikaan)? Mutta sitä mää tässä hain että voisko se johtua siitä ilmamassamittarista ku senhän voi kokeilla itse, ilman että firma velottaa vian etsimisestä ja kalliista osasta jne jne. Tässä nyt vaan tuli vähän kiire tämän homman kans ku huomiseksi lupasin viedä sen sinne ja tänään illalla hoksasin että pitääpä kysyä saappi foorumilta että voiko johtua jostain muusta kun itse lastusta.
Re: fuel cut
jos saa veikata niin rikkinäinen ilmassamittari ja huonosti tehty ohjelma ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: fuel cut
Niin T7 autossa nimenomaan rikkinäinen massamittari tekee fuel cutista erittäin epätodennäköisen, koska mitattu ilmamassa ei nouse kovin ylös ja ilmamassa on se joka on cutin parametri, ei ahtopaine. Ahtopaine voi olla liian korkea rikkinäisellä mittarilla sen sijaan...
Ja tosiaan, onko täysin varma että kyseessä on fuel cut eikä terävä nykäisy johtuen jostain muusta ongelmasta? Tosin, vakava misfire kyllä tekisi ennen pitkää vikakoodia.
Voi toki olla että fuel cut raja on liian matalalla ja ahtojen ohjausta on säädetty huonosti, saahan sen sillä cuttaamaan. Vakioahtimella ei muuten, etenkään GT17:lla.
SID Info on Trionic7:n hyödyllinen diagnoositoiminto, löytyy SID:n +/- nappeja yhtä aikaa painamalla jos on laitettu päälle. Pitäisi aina olla virisoftassa päällä mutta voi olla että Saabeihin perehtymättömät tekijät eivät edes tiedä kyseisestä toiminnosta. Suitet on parempia työkaluja Trionicin kanssa kuin yleispätevät esim. WinOLS.
Ja tosiaan, onko täysin varma että kyseessä on fuel cut eikä terävä nykäisy johtuen jostain muusta ongelmasta? Tosin, vakava misfire kyllä tekisi ennen pitkää vikakoodia.
Voi toki olla että fuel cut raja on liian matalalla ja ahtojen ohjausta on säädetty huonosti, saahan sen sillä cuttaamaan. Vakioahtimella ei muuten, etenkään GT17:lla.
SID Info on Trionic7:n hyödyllinen diagnoositoiminto, löytyy SID:n +/- nappeja yhtä aikaa painamalla jos on laitettu päälle. Pitäisi aina olla virisoftassa päällä mutta voi olla että Saabeihin perehtymättömät tekijät eivät edes tiedä kyseisestä toiminnosta. Suitet on parempia työkaluja Trionicin kanssa kuin yleispätevät esim. WinOLS.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com