Aero nykii vajaakuormalla
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Aero nykii vajaakuormalla
Eipä löytyny just sopivaa topiccia ko ei oo kerta vikakoodia eikä muutakaan valoshowta...
Eli autona JenkkiAero Wagon Automaatti -07 (tai no tehty vissiin 06)
Oireena että nykii tasakaasulla tuommosissa matkanopeuksissa ja kiihdyttäessä rauhallisesti myöskin. Kaasu pohjassa ei niinkään.
Vikakoodeja ei anna normi OBDlukijalla katottuna edes "tulevia" saati sitte moottorivikavaloa aiheuttavia.
Nykiminen on semmosta aika pehmeää eli ei läheskään semmosta ko oli 2.0T:n virityksen jälkeen 6:n tulpilla ko ei saanu kipunoitua. Semmosta säännöllisen epäsäännöllistä nykäys-kaks per sekunti vähä niinku jäis kipinä väliin mutta ei niin terävää (siis yhtä lyhyt aina nykäys).
Misfirejä ei näyttäny OBDLukija mitenkään kummallisia määriä (tai no nollaa se näytti mutta tiedä sitte mitä tuo osaa kertoa).
Kaasuläppä tuohon on joskus vaihdettu (tarra kyljessä joku American SaabParts tarra kyljessä - käytetty osa ilmeisesti kyseessä) eli siellä olis yks epäilyksen kohde (miltä lie sitte tuntuu jos kaasuläppä jumii/anturoi väärin)
Toinen mitä se tekee on että sillon tällön ko starttaa ni lähtee kyllä käyntiin mutta "räkii" aika armottomasti (tapahtuu ehkä kerta viikkoon -kahteen) käynnistyttyään - vähä ko koittais rikkaalla käydä tai ei sais kipinää kaikkiin "kitusiinsa".
Bensapumppu kait se ei ehkä oo ko kerta ei täyskaasulla nyi niinku osakaasulla. Asentoanturikaan ei tunnu hyvältä iagnoosilta ko aina lähtee käyntiin kuitenki. Syttökasetinki luulis olevan kovemmilla (samoin ko tulppien jotka on uudet BCPR7ES-11) täyskaasulla... Lambaada tieten jos antaa mitä sattuu tai IMMu ni osaa kait se nykiäkki (mitä tuolta live datasta pitäis sillon osata seurata/tallennella koneelle) mutta arvot kuitenki vaihtelee jatkuvasti...
Mistä lähtis diagnostisoimaan ennen ko porsii totaalisesti välille?
Eli autona JenkkiAero Wagon Automaatti -07 (tai no tehty vissiin 06)
Oireena että nykii tasakaasulla tuommosissa matkanopeuksissa ja kiihdyttäessä rauhallisesti myöskin. Kaasu pohjassa ei niinkään.
Vikakoodeja ei anna normi OBDlukijalla katottuna edes "tulevia" saati sitte moottorivikavaloa aiheuttavia.
Nykiminen on semmosta aika pehmeää eli ei läheskään semmosta ko oli 2.0T:n virityksen jälkeen 6:n tulpilla ko ei saanu kipunoitua. Semmosta säännöllisen epäsäännöllistä nykäys-kaks per sekunti vähä niinku jäis kipinä väliin mutta ei niin terävää (siis yhtä lyhyt aina nykäys).
Misfirejä ei näyttäny OBDLukija mitenkään kummallisia määriä (tai no nollaa se näytti mutta tiedä sitte mitä tuo osaa kertoa).
Kaasuläppä tuohon on joskus vaihdettu (tarra kyljessä joku American SaabParts tarra kyljessä - käytetty osa ilmeisesti kyseessä) eli siellä olis yks epäilyksen kohde (miltä lie sitte tuntuu jos kaasuläppä jumii/anturoi väärin)
Toinen mitä se tekee on että sillon tällön ko starttaa ni lähtee kyllä käyntiin mutta "räkii" aika armottomasti (tapahtuu ehkä kerta viikkoon -kahteen) käynnistyttyään - vähä ko koittais rikkaalla käydä tai ei sais kipinää kaikkiin "kitusiinsa".
Bensapumppu kait se ei ehkä oo ko kerta ei täyskaasulla nyi niinku osakaasulla. Asentoanturikaan ei tunnu hyvältä iagnoosilta ko aina lähtee käyntiin kuitenki. Syttökasetinki luulis olevan kovemmilla (samoin ko tulppien jotka on uudet BCPR7ES-11) täyskaasulla... Lambaada tieten jos antaa mitä sattuu tai IMMu ni osaa kait se nykiäkki (mitä tuolta live datasta pitäis sillon osata seurata/tallennella koneelle) mutta arvot kuitenki vaihtelee jatkuvasti...
Mistä lähtis diagnostisoimaan ennen ko porsii totaalisesti välille?
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Aero nykii vajaakuormalla
Jos saat jostain lainaksi Di-kassua, niin sitä kokeilisin ensimmäisenä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Aero nykii vajaakuormalla
Vanha immu aiheuttaa kaikenlaista epämääräistä käyttäytymistä koneessa. Sillähän on pakko ennakoida transienttiseokset koska lambdakorjaus tulee perässä koko ajan.
Tällää opensid näytölle yläriville Pinl ja lukitse rivi painamalla SET. Kelaa alariville mAir.
Testiajo: vedätä kolmosella tai isommalla vaihteella mAir riville 1000, jolloin Pinl tulee olla 1800 paikkeilla, jopa allekin viileellä kelillä ja uudella immulla.
Jos ahtopaine on selvästi suurempi niin immu on hapan.
Tällää opensid näytölle yläriville Pinl ja lukitse rivi painamalla SET. Kelaa alariville mAir.
Testiajo: vedätä kolmosella tai isommalla vaihteella mAir riville 1000, jolloin Pinl tulee olla 1800 paikkeilla, jopa allekin viileellä kelillä ja uudella immulla.
Jos ahtopaine on selvästi suurempi niin immu on hapan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Aero nykii vajaakuormalla
Itelläkin samankaltaisia oireita kuin märkäkorvalla. Onhan nuo esiintyneet hyvin pienenä jo pitkän aikaa mutta tuntuu (kuvittelen) että ne voimistuisivat pikkuhiljaa. Tarttis hankkia uus softa kait niin pääsis kyttämään opensidiä. Auto tosiaan toimii muuten normaalisti mutta sellaista epäsäännöllistä pientä "aaltoilua" kevyellä kuormituksella. Ärsyttävää...
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Aero nykii vajaakuormalla
Itsellä syylliseksi osottautui kaasuläppäkotelo. Oire oli motarilla ajaessa tasakaasulla/hieman kuormitettuna oli sellanen lievätärinä/tunne että ei kävis kaikilla pytyillä. Mutta kun kuormitti runsaammin niin ei mitään ongelmaa.
Ex:
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
9-3 2,0T SS Aero A-05
9-3 2.0 SS Arc A -03
9-5 Aero -02 Sedan A
9-5 2.3t Sedan A -98
DAMA Järvenpää # 4778
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Aero nykii vajaakuormalla
Katso moottorin huohotuksen takaiskuvena.Märkäkorva kirjoitti: Eli autona JenkkiAero Wagon Automaatti -07 (tai no tehty vissiin 06)
Oireena että nykii tasakaasulla tuommosissa matkanopeuksissa ja kiihdyttäessä rauhallisesti myöskin. Kaasu pohjassa ei niinkään.
Mun Aerossa se oli murtunut juuresta ja nyki oudosti tasakaasulla. Tuossa uudemmassahan takaisku on isompi ja paistettu kiinni letkuun, kun taas vanhassa femmassa se oli helppo vaihtaa.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Aero nykii vajaakuormalla
huohottimen takaisku porsi jo ja aiheutti kaikenlaista öljyn tihkumista ennen ku sitte murtu... se on vaihdettu.
tuo kaasuläppä vois olla, pitää loggailla lukijalla ja kattoa jos sieltä vaikka näkis että se väräjää tms.
kipinäpuolta hieman skeptisesti mietin ko tuntuis että jos sielä ois onkelmaa ni nykis täyspaineella pahemmin...
tuo kaasuläppä vois olla, pitää loggailla lukijalla ja kattoa jos sieltä vaikka näkis että se väräjää tms.
kipinäpuolta hieman skeptisesti mietin ko tuntuis että jos sielä ois onkelmaa ni nykis täyspaineella pahemmin...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Re: Aero nykii vajaakuormalla
Tänään tuli pikaisesti puhkuttua ja puhalleltua siihen immun kumitötteröön ja pihisi sen bypassin pikkuputken liitoksesta imucopraan. Siihen vähän ranetusta ja nyt se pitää ja vetojen aaltoilukin ehkä vähän asettui. Ilmaa puskee nyt kuitenkin vielä öljyntäyttökorkin välistä. Se pikkutakaisku falskasi vain ihan aavistuksen. Sen verran että puhaltamalla sai syljen tekemään vähän kuplaa.
Minä kun en mistään mitää ymmärrä, niin saisikos tuo ilma karata tuonne huohotuksen puolelle vai onko normaalia?
Minä kun en mistään mitää ymmärrä, niin saisikos tuo ilma karata tuonne huohotuksen puolelle vai onko normaalia?
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: Aero nykii vajaakuormalla
Vastataanpa tänne omaanki ketjuun vaikka tuonne uudempaan samanlaista ongelmaa käsittelevään vyyhtiin jo laitoinki (jos vaikka joku joskus hyötyis...)
Tänään justiin putsasin iteltä kaasuläppäkotelon ko oli samanlaista oiretta (ilmastoinnin kytkeytyminen ja kaikki muu kuorman lisäyminen meinas sammutella koneen)
Kouraan vaan koko laitos ja CRC:n kaasuläppäkotelon puhdistussprayta perään. Semmosta kovaa paskaa oli semmonen vajavan millin "rengas" siinä missä läppä koittaa olla ns. kiinni ja veikkaanpa että tämä tekee ongelmaa just tyhjäkäynnillä (läppähän on melkein kiinni -> se karsta pienentää sitä rakoa -> avataan lisää -> mennään "paskakynnyksestä" ohi -> aukeaaki kerralla ns. liikaa)
no joka tapauksessa, tuolla suhulla lähtee paska hienosti kulkemaan ja sai samalla tarkisteltua letkuja yms (ei vuotoja)
Käyntiin ko nakkas sitte ni yllätys oli suuri: Tyhjäkäynti 1200+ josta hiljalleen tippu sitte sinne 750 tms. eli oli varmaan "oppinut" väärät säädöt. Sammahtelun yritykset oli tipotiessään ja samoin vakionopeussäätimellä nykiminen pintakaasulla alamäkeen.
Vielä pitää vaihteiston momenttituki vaihtaa (seki varmaan pahentaa tuota taipumusta ainaki D:llä kun pääsee kone heilahtamaan siinä nykäsyssä ja sitte tulee seinä vastaan.
Momenttituen testasin sillain että auto tasamaalle, sammutetaan, P päälle, nokkapelti auki ja ei muutako keulasta pukaten/vetäen ja selkeästi mottipaketti liikkuu eteen/taakse useamman sentin (tai siis kiertyy) ja samalla momenttitukea tarkkaillen ja siellähän on aika löysän oloista... Eli se vielä vaihtoon
Tänään justiin putsasin iteltä kaasuläppäkotelon ko oli samanlaista oiretta (ilmastoinnin kytkeytyminen ja kaikki muu kuorman lisäyminen meinas sammutella koneen)
Kouraan vaan koko laitos ja CRC:n kaasuläppäkotelon puhdistussprayta perään. Semmosta kovaa paskaa oli semmonen vajavan millin "rengas" siinä missä läppä koittaa olla ns. kiinni ja veikkaanpa että tämä tekee ongelmaa just tyhjäkäynnillä (läppähän on melkein kiinni -> se karsta pienentää sitä rakoa -> avataan lisää -> mennään "paskakynnyksestä" ohi -> aukeaaki kerralla ns. liikaa)
no joka tapauksessa, tuolla suhulla lähtee paska hienosti kulkemaan ja sai samalla tarkisteltua letkuja yms (ei vuotoja)
Käyntiin ko nakkas sitte ni yllätys oli suuri: Tyhjäkäynti 1200+ josta hiljalleen tippu sitte sinne 750 tms. eli oli varmaan "oppinut" väärät säädöt. Sammahtelun yritykset oli tipotiessään ja samoin vakionopeussäätimellä nykiminen pintakaasulla alamäkeen.
Vielä pitää vaihteiston momenttituki vaihtaa (seki varmaan pahentaa tuota taipumusta ainaki D:llä kun pääsee kone heilahtamaan siinä nykäsyssä ja sitte tulee seinä vastaan.
Momenttituen testasin sillain että auto tasamaalle, sammutetaan, P päälle, nokkapelti auki ja ei muutako keulasta pukaten/vetäen ja selkeästi mottipaketti liikkuu eteen/taakse useamman sentin (tai siis kiertyy) ja samalla momenttitukea tarkkaillen ja siellähän on aika löysän oloista... Eli se vielä vaihtoon
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--