Samalla kun iskareitten vaihto käsillä aattelin vaihtaa myös nuo
vetareitten kumit sekä sisemmät että uloimmat..Mutta mutta minkähän
lainen lukitus tuolla laatikon päässä on noille vetoakseleille??
Akseli liikkuu kyllä(kuskin puoli)siinä maljassa mutta kait sen jollain irti
saa laatikostakin.?
Nyt tarvii jo sit varmaan mummo ohjeet.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Siis haluatko pelkän vetoakselin irti maljasta vai myös maljan irti laatikosta? Vetoakselihan lähtee vaan vetämällä, kunhan olet ensin avannut sen kiristyspannan vetarin suojakumin ympäriltä, joka kiinnittää suojakumin maljaan. Ei siis ole minkäänlaista lukitusta.
Navan päässä tarvitsee irroittaa joko napamutteri tai sitten vetonivelen lukkosokka.
Juu kumit on irrotettu ei vaan lähe..Enkä uskalla kovin paljon
väkivaltaa käyttää kun tuntuu toppaavan siihen maljan reunaan..
Mikäs sitä pitää siellä maljassa??Vai rykästäänkö vinssi kiinni ja vedetään
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
EPC:n kuvaa tutkittu, enkä edelleenkään löydä mitään, mikä pitäisi sen "myötäliittimen" siellä maljassa. Itse tripodi on lukkorenkaalla vetoakselissa, mutta mikään ei pidä itse vetoaselia maljan sisällä kiinni. Mulla ei nyt ole 9-5 WIS asennettuna koneella, joten en pääse katsomaan virallista purkuohjetta.
Vetarin maljasta pitää metallireunusta hieman taittaa jotta tripodin saa pois maljasta. takaisin laittaessa kääntää pelti reuna takaisin. Näin ainakin vm-00 2.3t manuaalissa, ja muistasin että näin WIS:kin neuvottiin
Frostgrey kirjoitti:Vetarin maljasta pitää metallireunusta hieman taittaa jotta tripodin saa pois maljasta. takaisin laittaessa kääntää pelti reuna takaisin. Näin ainakin vm-00 2.3t manuaalissa, ja muistasin että näin WIS:kin neuvottiin
Kumit vaihdettu ja juurikin tällä menetelmällä sain vetarit pois..
Reunusta en tosin käännelly enää takasin..onhan valmiiks käännelty
jos joskus tarvii ottaa taas pois..
G-mies kirjoitti:
Navan päässä tarvitsee irroittaa joko napamutteri tai sitten vetonivelen lukkosokka.
Matti
Toisesta päästä en sokkaa löytäny..ainut minkä löysin navan päästä oli
metalli prikka(sokka??) ja kartion muotonen muovi holkki..Sokan haittoja olis
ilmeisesti päässy painamaan kun olis särkeny sen muovi holkin??en sitä
alkanu rikkomaan kun ei tietoa mitä alta löytyy..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99