Kuinka lähtee vetarit irti laatikon päästä??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Kuinka lähtee vetarit irti laatikon päästä??

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Samalla kun iskareitten vaihto käsillä aattelin vaihtaa myös nuo
vetareitten kumit sekä sisemmät että uloimmat..Mutta mutta minkähän
lainen lukitus tuolla laatikon päässä on noille vetoakseleille??
Akseli liikkuu kyllä(kuskin puoli)siinä maljassa mutta kait sen jollain irti
saa laatikostakin.?

Nyt tarvii jo sit varmaan mummo ohjeet. :oops:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Siis haluatko pelkän vetoakselin irti maljasta vai myös maljan irti laatikosta? Vetoakselihan lähtee vaan vetämällä, kunhan olet ensin avannut sen kiristyspannan vetarin suojakumin ympäriltä, joka kiinnittää suojakumin maljaan. Ei siis ole minkäänlaista lukitusta.

Navan päässä tarvitsee irroittaa joko napamutteri tai sitten vetonivelen lukkosokka.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Juu kumit on irrotettu ei vaan lähe..Enkä uskalla kovin paljon
väkivaltaa käyttää kun tuntuu toppaavan siihen maljan reunaan..
Mikäs sitä pitää siellä maljassa??Vai rykästäänkö vinssi kiinni ja vedetään :lol:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

EPC:n kuvaa tutkittu, enkä edelleenkään löydä mitään, mikä pitäisi sen "myötäliittimen" siellä maljassa. Itse tripodi on lukkorenkaalla vetoakselissa, mutta mikään ei pidä itse vetoaselia maljan sisällä kiinni. Mulla ei nyt ole 9-5 WIS asennettuna koneella, joten en pääse katsomaan virallista purkuohjetta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Vetarin maljasta pitää metallireunusta hieman taittaa jotta tripodin saa pois maljasta. takaisin laittaessa kääntää pelti reuna takaisin. Näin ainakin vm-00 2.3t manuaalissa, ja muistasin että näin WIS:kin neuvottiin :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Kiitoksia näistä neuvoista..jatketaan kuhan sade hellittää.. 8)

OT:onhan muuten iskareissa koko eroa bilstein sprint vs sachs..
Bilsteinin putki 4x paksumpi. :lol:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Frostgrey kirjoitti:Vetarin maljasta pitää metallireunusta hieman taittaa jotta tripodin saa pois maljasta. takaisin laittaessa kääntää pelti reuna takaisin. Näin ainakin vm-00 2.3t manuaalissa, ja muistasin että näin WIS:kin neuvottiin :roll:

Kumit vaihdettu ja juurikin tällä menetelmällä sain vetarit pois..
Reunusta en tosin käännelly enää takasin..onhan valmiiks käännelty
jos joskus tarvii ottaa taas pois..
G-mies kirjoitti:
Navan päässä tarvitsee irroittaa joko napamutteri tai sitten vetonivelen lukkosokka.

Matti
Toisesta päästä en sokkaa löytäny..ainut minkä löysin navan päästä oli
metalli prikka(sokka??) ja kartion muotonen muovi holkki..Sokan haittoja olis
ilmeisesti päässy painamaan kun olis särkeny sen muovi holkin??en sitä
alkanu rikkomaan kun ei tietoa mitä alta löytyy..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
JuAn
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Kesä 21, 2005 13:17
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: Kuinka lähtee vetarit irti laatikon päästä??

Viesti Kirjoittaja JuAn »

Itse tuossa mietiskelin, että mikä noiden muovikartion ja sen prikan tehtävä siellä on, kun se lukitus on kuitenkin sillä "lukitussokalla"?
900 GL 3D -83
Vastaa Viestiin