Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
Nyt olen tempuiltu tarpeeksi auton kanssa. Apua kaivataan.
Auto on 9-5 -97 2.3 aj 265t on re-päivitys tehty(maltillinen omasta toivomuksestani) vuosi ajettu Re:llä ja hyvin on toiminut, tosin nyt on 95 tankissa. Auto on toiminut tähän asti hyvin.
Keväällä auto teki ensimmäisen kerran tyhjäkäynnillä rykäsyn ja Check engine syttyi.
Koodiksi paljastui P1161 ja 1171, no se nollattiin ja seurailtiin tilannetta vika uusiutui samalla tavalla, tyhjäkäynnillä. Vaihdoin Lamban nyt ei enään tule 1161 ainoastaan 1171 eli vika ei ole täysin korjaantunnut.
Samalla olen joutunut tilanteeseen kun ajan lyhyen matkan noin 5 min/5 km ja sammutan auton käyn esim. kaupassa ja tulen takaisin käynnistys ei onnistu. Moottori sahaa mutta ei hörähdä, sid näyttää 10 rpm eli ilmeisesti asentoanturi toimii.
Auto on lähtenyt joka kerta käyntiin kun on odotellut noin 5-10 minuttia ja yrittänyt käynistää kerran minuutissa. Mikäli ajan 10 min ja 10 km moottori lähtee käyntiin normaalisti sammuttamisen jälkeen....Bensapumppu pitää ääntä normaalisti ja paine tuntuisi olevan varmaankin ok kun lähtee normaalisti käyntiin silloin kun moottori on kylmä tai tosi kuuma. Tuntuisi, että moottorin lämpö jotenkin korreloi käynnistymistä (lyhyt ajo ei ole hyvästä haalea moottori). Tämän tempun auto on tehnyt jo useita kertoja (5-10).
Seurailin sid:iä (normaalisti en katsele sitä) Pinl 1900 ja mAir 1000 talla pohjassa eli ilmeisesti vähän alakantissa. Imuvuoto jossaikin siis... EVAP on käyty läpi useaan kertaan siellä ei pitäisi olla vikaa. Bypass venttiiliin puhallettu -> toimii. Cobraan puhallettu -> ei vuoto sihinöitä. Kaikki letkut Bypass:ltä on vaihdettu silikoonisiin. Muutenkin ahto putket käyty läpi ja vuotoja kohtia ei ole löytynyt. Auton sammuttamisen jälkeen olen pumpannut jarrua ja se on pehmeä sen 4-6 painallusta, eli tehostinkaa ei vuoda. Huohotin putket testattu paineilmalla, että ovat auki (ja ovatkin).
Tänään aloin taas etsimään imuvuotoa ja ei löydy.. Samalla tein täyskiihdyksiä. Lähdin paikaltaan ja noin 10 metrin jälkeen rykäisy-> CE valo syttyi AMUL pommasi 1500 normaalisti aina nollilla. Miss Fire noin 150 normaalisti aina Nollilla. En ole nyt lukenut tuota koodia mutta epäilen, että 1181 tuli se joka syttyttää tuon CE valon 1171 ei sytytä.
Ilmamassa mittarin arvot Mreg ja Mair seuraavat toisiaan hyvin, Lamda toimii, sidi laskee oikein Etanooli pitoisuuden.
Tässä kuvaukseni autostani, nyt alkaa loppua ideat mistä etsiä vikaa. Voisiko jollain olla kokemusta vastaavasta? Tai ajatusta mistä jatkaa vian etsimistä.
Terveisin Kohta Epätoivoinen Saabin Omistaja (KESO)
Auto on 9-5 -97 2.3 aj 265t on re-päivitys tehty(maltillinen omasta toivomuksestani) vuosi ajettu Re:llä ja hyvin on toiminut, tosin nyt on 95 tankissa. Auto on toiminut tähän asti hyvin.
Keväällä auto teki ensimmäisen kerran tyhjäkäynnillä rykäsyn ja Check engine syttyi.
Koodiksi paljastui P1161 ja 1171, no se nollattiin ja seurailtiin tilannetta vika uusiutui samalla tavalla, tyhjäkäynnillä. Vaihdoin Lamban nyt ei enään tule 1161 ainoastaan 1171 eli vika ei ole täysin korjaantunnut.
Samalla olen joutunut tilanteeseen kun ajan lyhyen matkan noin 5 min/5 km ja sammutan auton käyn esim. kaupassa ja tulen takaisin käynnistys ei onnistu. Moottori sahaa mutta ei hörähdä, sid näyttää 10 rpm eli ilmeisesti asentoanturi toimii.
Auto on lähtenyt joka kerta käyntiin kun on odotellut noin 5-10 minuttia ja yrittänyt käynistää kerran minuutissa. Mikäli ajan 10 min ja 10 km moottori lähtee käyntiin normaalisti sammuttamisen jälkeen....Bensapumppu pitää ääntä normaalisti ja paine tuntuisi olevan varmaankin ok kun lähtee normaalisti käyntiin silloin kun moottori on kylmä tai tosi kuuma. Tuntuisi, että moottorin lämpö jotenkin korreloi käynnistymistä (lyhyt ajo ei ole hyvästä haalea moottori). Tämän tempun auto on tehnyt jo useita kertoja (5-10).
Seurailin sid:iä (normaalisti en katsele sitä) Pinl 1900 ja mAir 1000 talla pohjassa eli ilmeisesti vähän alakantissa. Imuvuoto jossaikin siis... EVAP on käyty läpi useaan kertaan siellä ei pitäisi olla vikaa. Bypass venttiiliin puhallettu -> toimii. Cobraan puhallettu -> ei vuoto sihinöitä. Kaikki letkut Bypass:ltä on vaihdettu silikoonisiin. Muutenkin ahto putket käyty läpi ja vuotoja kohtia ei ole löytynyt. Auton sammuttamisen jälkeen olen pumpannut jarrua ja se on pehmeä sen 4-6 painallusta, eli tehostinkaa ei vuoda. Huohotin putket testattu paineilmalla, että ovat auki (ja ovatkin).
Tänään aloin taas etsimään imuvuotoa ja ei löydy.. Samalla tein täyskiihdyksiä. Lähdin paikaltaan ja noin 10 metrin jälkeen rykäisy-> CE valo syttyi AMUL pommasi 1500 normaalisti aina nollilla. Miss Fire noin 150 normaalisti aina Nollilla. En ole nyt lukenut tuota koodia mutta epäilen, että 1181 tuli se joka syttyttää tuon CE valon 1171 ei sytytä.
Ilmamassa mittarin arvot Mreg ja Mair seuraavat toisiaan hyvin, Lamda toimii, sidi laskee oikein Etanooli pitoisuuden.
Tässä kuvaukseni autostani, nyt alkaa loppua ideat mistä etsiä vikaa. Voisiko jollain olla kokemusta vastaavasta? Tai ajatusta mistä jatkaa vian etsimistä.
Terveisin Kohta Epätoivoinen Saabin Omistaja (KESO)
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
Bensapumppu on sökö.
Re: Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
Perusteet pumpun rikki olemiseen? Laihallahan tuo moottori käy mutta ongelmat ovat hyvin sattuman varaisia. Tänäänkin tuo kiihdyksen alusssa tullut Ce valo oli usean kymmennen vedon jälkeen, eikö bensan saanti ongelma olisi joka kerta?
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=135410janho kirjoitti:Perusteet pumpun rikki olemiseen? Laihallahan tuo moottori käy mutta ongelmat ovat hyvin sattuman varaisia. Tänäänkin tuo kiihdyksen alusssa tullut Ce valo oli usean kymmennen vedon jälkeen, eikö bensan saanti ongelma olisi joka kerta?
Älä ainakaan enään jatka kiihdyttelyä ennen kuin vika korjattu. Pumppu se siellä paskana on.
Re: Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
Eli pumppu, onkohan tuo huono käynistävyys haaleella moottorilla myös yhdeydessä tuohon pumppuun?
Re: Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
Onko muita ehdotuksia vian aiheuttajaksi?
Mistä näit DW-200 pumppuja oikein saa ostettua? Vai mikä olisi parempi?
Mistä näit DW-200 pumppuja oikein saa ostettua? Vai mikä olisi parempi?
Re: Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
Kokeile AIVAN UUDELLA IMMULLA, vanha voi silti olla paskana vaikka mreg ja mair melkein samoja....näin oli omassa,käynnistysongelmat hukkui heti....
#2285
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
DW200: http://www.part-box.com/product_info.ph ... s_id=78493janho kirjoitti:Onko muita ehdotuksia vian aiheuttajaksi?
Mistä näit DW-200 pumppuja oikein saa ostettua? Vai mikä olisi parempi?
Bilteman pumppu on täällä ainakin toiminut.
Re: Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
Jaahas, eli DW-200 tilauttu..
Tänään kun ajelin kauppaan ja kaupasta takasin CE-merkkivalo sammui. Ihmettelin asiaa amul arvo oli tippunut 1500 -> noin 300 eli olisiko tämä sammuttanut tuon CE-Valon.
Vieläkö todennäköisin syy Polttoinepumppu autoni oireisiin?
Tänään kun ajelin kauppaan ja kaupasta takasin CE-merkkivalo sammui. Ihmettelin asiaa amul arvo oli tippunut 1500 -> noin 300 eli olisiko tämä sammuttanut tuon CE-Valon.
Vieläkö todennäköisin syy Polttoinepumppu autoni oireisiin?
Re: Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
polttoainepumppu vaihdettu ja koodit nollaantui.
Kiitos kaikille vika diagnooseista.
Kiitos kaikille vika diagnooseista.
Re: Virhekoodi 4465 =P1171 Eli köyhällä mennään
Mulla tuli päivällä tuo sama koodi 1171 kun evapin letku irtos läppäkotelon takaa siitä
klemmari-kumiletku-klemmari-kovaputki virityksestä. Röpötti tyhjäkäynnillä.
Näky olleen pari muutakin vikakoodia, mut kun tuo sidi ei näytä kun viimmeisen.
Tuon evapin letkut ja venttiilit on tilattu jo uudet kunhan vaan nuo saabtunarit NL saavat lähetettyä.
klemmari-kumiletku-klemmari-kovaputki virityksestä. Röpötti tyhjäkäynnillä.
Näky olleen pari muutakin vikakoodia, mut kun tuo sidi ei näytä kun viimmeisen.
Tuon evapin letkut ja venttiilit on tilattu jo uudet kunhan vaan nuo saabtunarit NL saavat lähetettyä.