Taas pakoputkesta mutta v6 Griffin kyseessä.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Taas pakoputkesta mutta v6 Griffin kyseessä.

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

Tässä pari viikkoa olen pähkäillyt mistä saisi putkiston, oma ei ollutkaan ikuinen ja alkaa osia tippumaan :(
Kyllä kaikenmaailman 4-koneisiin löytyy mutkaa mutta kun mulla on tuo v6 3.0t -vehjes. Nettikauppiaat ruotsista aika laiskoja vastaamaan ja suomikauppiaat ei edes tunne ko. laitetta. Saab-parts ei tunne tai sitten se on sama kuin Aeron putki....?
Foorumilla oli mainintaa että 2,3t Aeron putki olisi sama turbosta takapuskuriin saakka mutta onkos varmaa tietoa? Samalla laittaisi tuon 3" downpipen. Olisin eri kiitollinen tiedosta.

Tässä linkki siis mitä tarkoitan:
Maptun 2,5" putki ja 3" downpipe

Kuva
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Taas pakoputkesta mutta v6 Griffin kyseessä.

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

Tadaa! :P
Sain putkiston katalysaattorista taaksepäin (catback) ostettua foorumin kautta. Eikun asentamaan paikoilleen. Suurkiitokset nimimerkille "9-5 3.0t" :mrgreen:

Pakoputkipaketti

Tuo pakosarjasta katalysaattoriin oleva pätkä (downpipe) onkin sitten vaikea hommata; niitä ei ole. Kysytty Saab Partsilta sekä myös Ruåttin päästä.
Eli menee autokin vaihtoon. Tai joku näppärä vääntää putken käsityönä...

No se on sen ajan murhe sitten.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Taas pakoputkesta mutta v6 Griffin kyseessä.

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Mureneeko se dp vai miksi olet sitä vaihtamassa?
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Taas pakoputkesta mutta v6 Griffin kyseessä.

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

CDTA kirjoitti:Mureneeko se dp vai miksi olet sitä vaihtamassa?
Alunperin meinasin koko putkiston laittaa 3" jne. mutta ei sitten löytynyt downpipee. Joskushan sekin murenee niin aattelin vaihtaa kaiken saman tien. Mietin että 1 turbohan minulla silti on vaikka onkin V6 kone. Jos olisivat GM:llä olleet viisaita ja turbon jälkeinen putkisto olisi ollut sama kuin näissä R4 koneissa. Mutta kun ei niin ei ... :|
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
ylepola
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 08:36
Paikkakunta: Kangasala

Re: Taas pakoputkesta mutta v6 Griffin kyseessä.

Viesti Kirjoittaja ylepola »

Hei selvisikö Sinulle, onko tuon V6:n putkisto sama katin jälkeen kuin noiden "massatuotantoautojen" putket...? Mikä putkisto tuo oli minkä sait ostettua ja sopiko se heittämällä?
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Griffin99
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 07:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Taas pakoputkesta mutta v6 Griffin kyseessä.

Viesti Kirjoittaja Griffin99 »

Joo moi!
Vähän myöhässä näin viestisi ja joo, sopi heittämällä.
Kuva:
https://www.dropbox.com/s/liyh89ad51iia ... .28.28.jpg

Itse paketin tiedot ja saatavuuspaikka on edellisessä viestissäni tossa ylempänä.
Äänet..? öö vähän lärisevät :)
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Vastaa Viestiin