Kaukosäätimen nappi?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Kaukosäätimen nappi?

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Morjens
Mulla on vuosimallin 2000 kaukosäädin josta on ovien avausnappi mennyt rikki. Onnistuisko tuohon juottaa uusi nappi jostain vanhasta kakesta? Vai pitäiskö suosiolla ostaa uusi kauko ja paljonkohan semoinen kustantais?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vetoaxeli
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 06:32
Paikkakunta: Orimattila

Re: Kaukosäätimen nappi?

Viesti Kirjoittaja vetoaxeli »

Itsellä on se patukka-mallinen perä ja kyllähän siihen kytkimen voi juottaa, jos vain jostain löytää. Vaihdoin juuri peräluukun kytkimen lukituksen kytkimen tilalle kun koira sattui saamaan avaimet suuhunsa ja hajotti tuon lukitus kytkimen. Tarvii olla vaan hyvin pienikärkinen kolvi että onnistuu. Apukädestä, että askarteluveitsestä oli apua kummasti.
Askarteluveitsellä saa kammettua kytkimen lipareet koholle kun tinaa irti niitä.

Jos uuden/käytetyn avaimenperän saa jostain joutuu koodauttamaan saabilla omaan autoon. Hinnasta en tiedä.


PS. mullekin voipi tarjota avaimenperää, jossa olisi yksi mikrokytkin ehjänä että päälikuori :D
Jaska
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaukosäätimen nappi?

Viesti Kirjoittaja Poy »

Miten nappi on mennyt rikki?
Mulla meni aikanaan kolkin patukkamallisesta kaukosäätimestä (sama mikä oli ensimmäisissä 9-5:ssa) napin alla oleva kytkin rikki. Elektroniikkaliikkeestä löytyi kytkin, joka tulee siis pintaliitosjaloilla kiinni.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
henkkaw10
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kaukosäätimen nappi?

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 »

Poy kirjoitti:Miten nappi on mennyt rikki?
Mulla meni aikanaan kolkin patukkamallisesta kaukosäätimestä (sama mikä oli ensimmäisissä 9-5:ssa) napin alla oleva kytkin rikki. Elektroniikkaliikkeestä löytyi kytkin, joka tulee siis pintaliitosjaloilla kiinni.
"Vähän" aihetta sivuuttaen, olisiko kenelläkään vinkata, että mistä saisi edullisemmin 2 kpl uusia avaimia ja onko niiden koodaus autoon mahdollista Klubilaisen toimesta hänen omalla Tehc 2 laitteella?
Mulla on semmoinen tilanne, että ostin juuri -03 mallisen femman ja siinä ei ole kuin 1 avain tallella ja sekin on rikki (kulunut ja itse avaimesta puuttuu pala). Autossa on niinkin ihmeellinen patentti, että siihen on teetetty jossakin suutarilla normi avain ja käynnistättäessä pitää olla se rikkinäinen oma avain lähellä, että ajonesto tunnistaa avaimen. Edes kaukosäätö ei toimi sillä rikkinäisellä avaimella, eli sillä suutarin tekemällä avaimella mennään myös sisään...

Jos joku viitsisi vinkata, että mitä olisi järkevintä tehdä tässä tilanteessa, auton oma avainkoodi löytyy huoltokirjasta, eli tilaamalla saisi varmasti avaimet, mutta saattaa tulla aikas kalliiksi...
Saab 95 2.3t autom.-06
vjo
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaukosäätimen nappi?

Viesti Kirjoittaja vjo »

Pelkkä avain maksoi vuosi sitten noin 70 euroa marmorin kautta. Ohjelmoinnit siihen päälle mutta sen saa varmaan halvemmalla joltain foorumilaiselta.
Saab 9-5 2004 Aero
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kaukosäätimen nappi?

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Mulle kans saa tarjota patukkamallin kaukoa jossa ois nappi tai kaks ehjänä. Pitää kokeilla juottaa siihen. Tai toinen vaihtoehto ois siirtää peräkontin avausnappi aukaisunapin tilalle, kontin kun saa auki vaikka auton sisältä.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Kaukosäätimen nappi?

Viesti Kirjoittaja karg »

henkkaw10 kirjoitti:"Vähän" aihetta sivuuttaen, olisiko kenelläkään vinkata, että mistä saisi edullisemmin 2 kpl uusia avaimia ja onko niiden koodaus autoon mahdollista Klubilaisen toimesta hänen omalla Tehc 2 laitteella?
Kantsii kysästä tosta paikallisesta Länsiautosta ainaskin, että onnistuuko niiden kautta avainten hankinta. Siellä on Laineen Risto, joka avustaa mielellään Saab-asioissa. On vaan vissiinkin 2.9. saakka lomilla.

Koodaus onnistuu kyllä Tech2-harrastajilta :)
Vastaa Viestiin