Saab 9-5 2.3t aeron osto
Saab 9-5 2.3t aeron osto
Tervehdys!
Olen ollut jo pitkään saabi fani ilman saabia.. Nyt olisi mahdollisuus ostaa sellainen mutta kysymys kuuluu. Elikkä olisin ostamassa vm01 9-5 2.3t aeroa jolla rullattu jo 270tkm. Autoliikkeen mukaan autoon on vaihettu 10tkm sisällä Carreran turbo - vaihdelaatikko - sytytys kasetti - kannentiiviste - stefoja. Onko saabista enään luotettavaksi ja pitkään ajettavaksi autoksi noilla kilsoilla? Entä nämä turbon hajoamiset jne isot moottori viat? Onko aivan järjettömät huolto/korjauskulut? Kaikki vastaukset käy ja kiitos niistä jo etu käteen.
Olen ollut jo pitkään saabi fani ilman saabia.. Nyt olisi mahdollisuus ostaa sellainen mutta kysymys kuuluu. Elikkä olisin ostamassa vm01 9-5 2.3t aeroa jolla rullattu jo 270tkm. Autoliikkeen mukaan autoon on vaihettu 10tkm sisällä Carreran turbo - vaihdelaatikko - sytytys kasetti - kannentiiviste - stefoja. Onko saabista enään luotettavaksi ja pitkään ajettavaksi autoksi noilla kilsoilla? Entä nämä turbon hajoamiset jne isot moottori viat? Onko aivan järjettömät huolto/korjauskulut? Kaikki vastaukset käy ja kiitos niistä jo etu käteen.
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Ei tuohon yksiselitteistä vastausta ole. Parhaimmillaan ajetaan vuosia ilman isompia murheita ja pahimmillaan joko omat nytkit rasvassa yhtenään tai auto on korjaamolla vähän väliä. Historialla on merkitystä, miten on pidetty ja sitten vielä hieman tuuria päälle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Joo onhan se auton osto aina vähä arpapeliä ja huoltohistorialla on väliä. Sitä mietin että kestääko bensa saabi esim puol miljoona kilometriä? tietenkin kuluvaa osaa pitää vaihtaa mutta yleisesti.
9-5 Aero AT sedan -01 BioPower
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Mikähän tuomminen carreran turbo mahtaa olla? Noilla kilometreillä tutkisin (käytännössä kuuntelisin kylmällä koneella) tarkkaan ainakin jakopään kunnon. Vaikkakin aski on vaihdettu niin koeajolla vaihtelevaa ajoa ja tarkkailisin vaihtojen pehmeyttä tai mahd. sivuääniä. Jos huoltohistoriaa pääsee vakoilemaan niin huohotin päivitys ja öljypohjan puhdistus kannattaa ainakin selvittää - ei toki ole kallis teettää tai tehdä itsekään, mutta ainahan niihin jonkun satasen saa uppoamaan.
Mitä itse koneen kestoon niin yleistäen voin sanoa, että ei kestä puolta miljoonaa remontoimatta. Toki autoja löytyy missä ei ole suurempia ongelmia ole ollut, mutta väittäisin että nämä autot ovat olleet normaalia paremmalla huollolla ja ehkä hivenen tuuriakin mukana.
Mitä itse koneen kestoon niin yleistäen voin sanoa, että ei kestä puolta miljoonaa remontoimatta. Toki autoja löytyy missä ei ole suurempia ongelmia ole ollut, mutta väittäisin että nämä autot ovat olleet normaalia paremmalla huollolla ja ehkä hivenen tuuriakin mukana.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Jos tarkoitti Garrettin turboa, niin ei ole oikea, koska alkuperäisessä aerossa pitäisi olla Mitsun turbo.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
En tiedä auton tekniikasta paljon paskaakaan mutta osaan kyllä jonkun verran tutkia. Tiedän että autoon tulee paljon ja nopeasti kilsoja tulevaisuudessa joten kysyisin mitä huoltoja/korjauksia kannattaisi alkaa tekemään esim 400tkm kohdalla ja paljon maksavat. Sen verran netistä luin että itseänikin ihmettää toi turbo. Sen ei pitäisi olla Carrettin turbo mutta sen asian selvitän. Miteis 9-5 kestää kori? onko kova ruostumaan? Entä onko paljon sähkövikoja? Pikseleitä näytöistä noissa kai menee sen verran netistä lukenut. Luulisi saabin kestävän hyvin talven pakkasia ja olevan lämmin auto on sentään ruotsissa tehty.
9-5 Aero AT sedan -01 BioPower
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Mitä tuohon ruosteeseen tulee niin itsellä on 98- vuoden 9-5 ja sormen kokoinen ruosteläikkä ollut pellissä johon renkaista lentää kivet, missään muualla en ole nähnyt ruostetta. Käsittääkseni korit on sinkitty ja ei varmaankaan muillakaan ole pahempia ruoste ongelmia?
Edit. Itselläkin on ledejä palanut mittaristosta.
Edit. Itselläkin on ledejä palanut mittaristosta.
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Noilla kilometreillä kiinnittäisin huomiota jakopään ja kytkimen kuntoon (jos manuaaliaski).
Kohtuullisen suuritöisiä remontteja kumpainenkin, reilu tonni per remontti, jos joutuu korjaamolla teettämään.
Mitä ruostumiseen tulee, niin ei femmatkaan sille täysin immuuneja ole. Yleisin ruostepaikka taitaa olla helmamuovin ja takakaaren yhtymäkohdassa:
http://theshiftpattern.files.wordpress. ... jpg?w=1000
Huonolla tuurilla helmamuovien ja ovien alalistojen alta saattaa paljastua enemmänkin työtä vaativaa vauriota.
Ja jos Aeroon on vaihdettu pienitehoisempien femmojen Garrett GT17 - ahdin, jättäisin auton ostamatta.
Kohtuullisen suuritöisiä remontteja kumpainenkin, reilu tonni per remontti, jos joutuu korjaamolla teettämään.
Mitä ruostumiseen tulee, niin ei femmatkaan sille täysin immuuneja ole. Yleisin ruostepaikka taitaa olla helmamuovin ja takakaaren yhtymäkohdassa:
http://theshiftpattern.files.wordpress. ... jpg?w=1000
Huonolla tuurilla helmamuovien ja ovien alalistojen alta saattaa paljastua enemmänkin työtä vaativaa vauriota.
Ja jos Aeroon on vaihdettu pienitehoisempien femmojen Garrett GT17 - ahdin, jättäisin auton ostamatta.
Viimeksi muokannut Termos, Ma Elo 19, 2013 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Itselläni vastaava Aero samoilla kilsoilla, täysi koneremontti tehty 30tkm sitten..
Tuuria näiden kanssa kyllä tarvitaan![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tuuria näiden kanssa kyllä tarvitaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Täällä taas on 278tkm ajettu ex. matalapainefemma, 100tkm poljettu menemään vakio - Aeroa kovemmilla tehoilla, konetta aukaisematta. Kop kop99 GL kirjoitti:Itselläni vastaava Aero samoilla kilsoilla, täysi koneremontti tehty 30tkm sitten..
Tuuria näiden kanssa kyllä tarvitaan
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Miksi ei kannata Termos ostaa jos on uusi Garrett GT17 ahdin? Kysyn siksi koska en tiedä;)
9-5 Aero AT sedan -01 BioPower
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
garret voi porsia 60-150tkm välillä, tuurista kiinni. joskus kuullut huhua, että niitä olisi paranneltu, mutta tiedä sitten... ja sekin, onko sinne 100% varmasti laitettu garret vai onko myyjällä mahdollisesti väärää tietoa? helmamuovit kannattaa irrotuttaa jos ruostetta pelkää. mutta ei kannata itse irrotella, ne kiinnikkeet saattaa katkeilla. tämä lähinnä siksi ettet turhaan joutuisi maksumieheksi mikäli et ostaisi sitä.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Eihän nuo autoliikkeen sedät noista myytävistä autoistaan mitään tiedä, eli kannattaa ostaa suoraan saabistilta hyväksi todettu räpeltämätön Aero josta on "ominaisuudet" jo laitettu. *vinkvink*
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Eipä jaksa garret työstää korkeilla rpmllä niin kuin mitsu. Se on vähä kuin keskeytetty yhd....
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
Sent from my XT910 using Tapatalk 4
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto
Vähänniinku peppupa... ilman rasv...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT