Saab 9-5 2.3t aeron osto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja Termos »

ultrex kirjoitti:Miksi ei kannata Termos ostaa jos on uusi Garrett GT17 ahdin? Kysyn siksi koska en tiedä;)
Herättää epäilyksiä, jos Aeroon on asennettu siihen kuulumaton pienempi, halvempi ja kestoltaan huomattavasti Aeron alkuperäistä (Mitsubishi TD04-15T) heikompi ahdin.
Että onko muissakin huolloissa ja remonteissa oltu yhtä suurpiirteisia, halvinta palikkaa kiinni vaan, jos sopivuus on edes sinnepäin :(
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja Termos »

Nytpä tulikin mieleen kysymys:
Matalapainefemmathan toimivat ihan hyvin, jos pultataan kiinni Aeron Mitsu, eikä Trionicin softaan kosketa.
Mites tuo toimii toisin päin, eli Aeroon GT17 ja softaan ei kosketa. Konerikko kolkuttelee hetikohta?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja 3J »

Tulee kyllä ensimmäisenä mieleen, ettei se ole Aero ollenkaan, vaan joku normi 2.3t matalapaineturbo johon on ehkä vaihdettu Aeron alusta tai jotain, mutta ahdinta ei?

Lukeeko kynnyslistassa että "Aero"? Toiseksi ota valmistenumero ylös ja tarkista siitä oliko jo tehtaalta Aero vai ei.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja PVI »

3J kirjoitti:Lukeeko kynnyslistassa että "Aero"? Toiseksi ota valmistenumero ylös ja tarkista siitä oliko jo tehtaalta Aero vai ei.
-01 aeron kynnyslistassa lukee SAAB. Tuli myöhempiin vuosimalleihin nuo aero-tekstit. Valmistenumerosta kun löytyy G kirjain ollaan jo lähellä...
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja core2 »

PVI kirjoitti:
3J kirjoitti:Lukeeko kynnyslistassa että "Aero"? Toiseksi ota valmistenumero ylös ja tarkista siitä oliko jo tehtaalta Aero vai ei.
-01 aeron kynnyslistassa lukee SAAB. Tuli myöhempiin vuosimalleihin nuo aero-tekstit. Valmistenumerosta kun löytyy G kirjain ollaan jo lähellä...
Aeroja löytyy myös muillakin kirjaimilla kuin vain G:llä!!
Aeroja löytyy myös Garret hyrrällä jo tehtaalta lähtien.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

^Valaisepas vähän tuota jälkimmäistä kommenttia.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Taisi tuo G liittyä johonkin varusteeseen mikä autosta löytyy. Muistelisin että matkustajan turvatyyny?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

MY09 OG9-5 Biopower Aerot on 185hv/210hv 2.3t B235E-moottorilla eli Garrettilla. Vanhemmat on "oikealla" B235R-moottorilla, mutta ei Biopower vaihtoehtoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1438
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja HEV »

99 GL kirjoitti:Taisi tuo G liittyä johonkin varusteeseen mikä autosta löytyy. Muistelisin että matkustajan turvatyyny?
Ilman matkustajan tyynyä ja H matkustajan tyynyllä - siis Aerot (ainakin -05 vuosimallissa).
.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja PVI »

käyttöohjekirjassa on ohje VIN koodin tulkitsemiseen.

Viides merkki kun = G = 9-5 aero kuskin turvatyynyllä.

kahdeksas merkki = moottoriversio
vm.01 E=2,3t
G=2,3 Turbo

Vm.07 E=2,3t
G=2,3 Turbo HOT (Aero)
A=2,3T
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja torque »

Tässä VIN dekooderi, VIN numero tuonne niin tulee tietoja.
http://www.saabnet.ru/vin.html

VIN numeron saa taas tuolta, esim. :

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/

Rekno ruutuun vasemalla ja klikkaa suurennuslasia.

B235E, 2.3t, Garrett GT17, 185+HP
B235L, 2.3T Mitsubishi td04HL-15T, 220HP
B235R, 2.3 Aero, Mitsubishi td04HL-15T, 230++HP

http://fi.wikipedia.org/wiki/Saab_9-5
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
jukjamse
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Maalis 14, 2013 21:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja jukjamse »

Kävin auton ostamassa ilmeisesti toisen nenän edestä, aika näyttää miten laitoksen kanssa yhteiselo sujuu...
2 x 9-5 Aero
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja torque »

Onneksi olkoon. Jos on sama autoyksilö jonka nim. "ultrex" kyseli, niin mikähän on vuosimalli ja onko selvyyttä mikä turbo tuossa oli aiemmin?

edit: ok, on vm01
Viimeksi muokannut torque, To Elo 22, 2013 18:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kiitos ultrex kaupoista ja maittavia ajohetkiä ehdan aeron kanssa. Minä rupean taas tonnarimieheksi. 8)
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 9-5 2.3t aeron osto

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Termos kirjoitti:Nytpä tulikin mieleen kysymys:
Matalapainefemmathan toimivat ihan hyvin, jos pultataan kiinni Aeron Mitsu, eikä Trionicin softaan kosketa.
Mites tuo toimii toisin päin, eli Aeroon GT17 ja softaan ei kosketa. Konerikko kolkuttelee hetikohta?
Yhdestä virisoftatusta 9-3:sta on kokemusta. Softaa kun Tobbanan kanssa vähän katseltiin, oli massapyynnit laitettu sellaisiksi, ettei GT17 pystynyt edes hoitamaan. Softan kaveriksi olisi vissiin pitänyt laittaa isompi ahdin ja dp. No, sehän toimi silleen että kakkosella kone riuhtaisi 2500-4000 rpm oikein kunnon tehopiikin ja sit vaan tuntui että mikäs tälle tuli, kun ei enää kiihdy niin iloisesti seuraavilla pykälillä. Meni vissiin ic kuumaksi laakista ja kone muutenkin ahdisti. Siihen vaihdettiin maltillisempi biopower-softa ja toimii paljon nätimmin eikä hyydy kiihtyvyys alkukiihdytyksen jälleen. :-) Sitä en osaa sanoa voisiko aeron softalla Gt17 käyttäytyä yhtä karusti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin