ultrex kirjoitti:Miksi ei kannata Termos ostaa jos on uusi Garrett GT17 ahdin? Kysyn siksi koska en tiedä;)
Herättää epäilyksiä, jos Aeroon on asennettu siihen kuulumaton pienempi, halvempi ja kestoltaan huomattavasti Aeron alkuperäistä (Mitsubishi TD04-15T) heikompi ahdin.
Että onko muissakin huolloissa ja remonteissa oltu yhtä suurpiirteisia, halvinta palikkaa kiinni vaan, jos sopivuus on edes sinnepäin
Nytpä tulikin mieleen kysymys:
Matalapainefemmathan toimivat ihan hyvin, jos pultataan kiinni Aeron Mitsu, eikä Trionicin softaan kosketa.
Mites tuo toimii toisin päin, eli Aeroon GT17 ja softaan ei kosketa. Konerikko kolkuttelee hetikohta?
Tulee kyllä ensimmäisenä mieleen, ettei se ole Aero ollenkaan, vaan joku normi 2.3t matalapaineturbo johon on ehkä vaihdettu Aeron alusta tai jotain, mutta ahdinta ei?
Lukeeko kynnyslistassa että "Aero"? Toiseksi ota valmistenumero ylös ja tarkista siitä oliko jo tehtaalta Aero vai ei.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
MY09 OG9-5 Biopower Aerot on 185hv/210hv 2.3t B235E-moottorilla eli Garrettilla. Vanhemmat on "oikealla" B235R-moottorilla, mutta ei Biopower vaihtoehtoa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Termos kirjoitti:Nytpä tulikin mieleen kysymys:
Matalapainefemmathan toimivat ihan hyvin, jos pultataan kiinni Aeron Mitsu, eikä Trionicin softaan kosketa.
Mites tuo toimii toisin päin, eli Aeroon GT17 ja softaan ei kosketa. Konerikko kolkuttelee hetikohta?
Yhdestä virisoftatusta 9-3:sta on kokemusta. Softaa kun Tobbanan kanssa vähän katseltiin, oli massapyynnit laitettu sellaisiksi, ettei GT17 pystynyt edes hoitamaan. Softan kaveriksi olisi vissiin pitänyt laittaa isompi ahdin ja dp. No, sehän toimi silleen että kakkosella kone riuhtaisi 2500-4000 rpm oikein kunnon tehopiikin ja sit vaan tuntui että mikäs tälle tuli, kun ei enää kiihdy niin iloisesti seuraavilla pykälillä. Meni vissiin ic kuumaksi laakista ja kone muutenkin ahdisti. Siihen vaihdettiin maltillisempi biopower-softa ja toimii paljon nätimmin eikä hyydy kiihtyvyys alkukiihdytyksen jälleen. Sitä en osaa sanoa voisiko aeron softalla Gt17 käyttäytyä yhtä karusti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01