Alustasarja
Re: Alustasarja
Noniin! Taas on kulmat kondiksessa, edessä oli haritusta jonkin verran. Nythän tolla ajelee vaikka lappiin asti 50€ maksoi, oli kyllä paras sijoitus vähään aikaan. Asentaja kehu vielä että saabissa ja volvossa saa yleensä arvot helpolla kohdalleen vaikka hieman on jo ikääkin karttunut.
#3272
Re: Alustasarja
Tää nyt menee vähän ohi aiheen, mutta tietäisikö kukaan halpaa ja hyvää suuntaus putiikkia täältä Joensuusta? Nyt kun leiman kerta sain ja ei ollut väljiä puslissa niin voisi laittaa kulmat kohdalleen.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Alustasarja
Ainiin! Unohtu sanoa että tuo kävi narisemaan alustarempan jälkeen. Kellä on Ollut joskus og 9-3 niin tietää miltä kuulostaa Suoraan ajaessa ei juuri kuulu mitään mutta kääntyessä, etenkin vasemmalle.
#3272
Re: Alustasarja
Halpa ei useinkaan ole hyvä.
Joensuussa esim. Vianorilla onnistuu nelipyöräsuuntaus ammattitaidolla.
Joensuussa esim. Vianorilla onnistuu nelipyöräsuuntaus ammattitaidolla.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Re: Alustasarja
Näinhän se usein menee että halvalla ei hyvää saa, mutta poikkeuksiakin on.
Täytyy varmaan käydä kysäisemässä vihanoorilta mitä ne veloittaisi.
Täytyy varmaan käydä kysäisemässä vihanoorilta mitä ne veloittaisi.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Alustasarja
Ainakin Kotkan Vianorilla on perusvelotus 80€, mutta oma meni niin helpolla arvoihin että anto alennusta.
#3272
Re: Alustasarja
Nostetaas vanhaa, jos saisi tuoreempaa tietoa aiheesta. Eli allekirjoituksen farkkuAero ja mittarissa reilu 270 tkm. Historiassa ei mitään mainintaa että olisi koskaan alustan osaa uusittu (paitsi puslia taakse pariin kertaan). Kyllähän tuo takapää on iän myötä painunut ja kuuluu jo kolinaa takaa kuoppiin ajettaessa.
Ajattelin sitten että jos tässä alkaisi uusimaan joka nurkkaan iskarit ja jouset. Millaista pakettia suosittelette ja mistä olette tilanneet? Tietysti pitäisi olla sekä hyvää että halpaa. Eikä se haittaa, vaikka vähän madaltavakin tuo sarja olisi. Partsforsaabilla näytti pari bilstein+lesjö/eibach sarjaa tarjolla. Suosituksia/kokemuksia?
Ajattelin sitten että jos tässä alkaisi uusimaan joka nurkkaan iskarit ja jouset. Millaista pakettia suosittelette ja mistä olette tilanneet? Tietysti pitäisi olla sekä hyvää että halpaa. Eikä se haittaa, vaikka vähän madaltavakin tuo sarja olisi. Partsforsaabilla näytti pari bilstein+lesjö/eibach sarjaa tarjolla. Suosituksia/kokemuksia?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Alustasarja
Vaihdoin mainitsemasi palikat kun mittarissa oli 300 tkm. Etujouset ostin turhaan. Toiseksi edessä iskaritolppien yläpäässä olevat 6mm pultit katkeilevat helposti ja aiheuttavat ylimääräistä vaivaa. Eli etupäähän en menisi koskemaan ihan vain varmuuden vuoksi vielä noilla kilometreillä.
Oma autoni on vakioalustalla, johon ostin Monroe Reflexit. 60 tkm ja neljä vuotta myöhemmin en voi moittia. Aeron alusta on erilainen ja siihen en osaa neuvoa oikeita komponentteja.
Oma autoni on vakioalustalla, johon ostin Monroe Reflexit. 60 tkm ja neljä vuotta myöhemmin en voi moittia. Aeron alusta on erilainen ja siihen en osaa neuvoa oikeita komponentteja.
Re: Alustasarja
oliko näihin 9-5siin jotain magic camber pultteja? tarkoitan kun tällähetkellä peräpää on autossa sopivan matalalla mutta renkaat on sitten vähän näin / \ että voisiko niillä korjata tuota
9-5
Ford F250
Ford F250
Re: Alustasarja
Säädettäviä puslia löytyy
http://www.k-mac.com.au/pages/newprods/opel/opel_01.htm
Vectra B
Tunex on suomessa jälleenmyyjä.
Tuossa juttua kuvien kera
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 7&t=166150
http://www.k-mac.com.au/pages/newprods/opel/opel_01.htm
Vectra B
Tunex on suomessa jälleenmyyjä.
Tuossa juttua kuvien kera
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 7&t=166150
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Alustasarja
Ysifemman taka-akselin normaali säädöillä on mahdollista päästä camber -01°28' - -01°38' arvoihin ja ellei nyt radalla ala kilpailemaan niin tämä riittää tekemään autosta paljon vakaamman ajettavan.booster kirjoitti:oliko näihin 9-5siin jotain magic camber pultteja? tarkoitan kun tällähetkellä peräpää on autossa sopivan matalalla mutta renkaat on sitten vähän näin / \ että voisiko niillä korjata tuota
Huom etupää jokseenkin samoissa arvoissa eli -01°34'.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Alustasarja
Tilasin PFS:ta tuon standart lowerin suspension kitin. Iskunvaimentimet olivat saksalaiset Myele merkkiset ja jouset Lesjöforsit. Madallusta tuli noin 30 mm, eikä perä laahaa, vaan näyttäisi olevan hyvin tasapainoisen näköinen paketti. Ajettavuus parani todella paljon vakioon 260 tkm ajettuun alustaan. Tuli paljon jämäkämpi, eikä vetele enää urissa 18" renkaillakaan. Hinta/laatusuhde on mielestäni kohdallaan, kun kotiovelle toimitettuna paketti maksoi 350 euroa. Suosittelen edullista pakettia etsivälle.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
-
- "Turbo"
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Alustasarja
Core2 kirjoitti:
Ysifemman taka-akselin normaali säädöillä on mahdollista päästä camber -01°28' - -01°38' arvoihin ja ellei nyt radalla ala kilpailemaan niin tämä riittää tekemään autosta paljon vakaamman ajettavan.
Huom etupää jokseenkin samoissa arvoissa eli -01°34'.[/quote]
Siis saako n.30-35mm madalluksen säädettyä takaa shimmeillä (max 3kpl .Wis)
Ysifemman taka-akselin normaali säädöillä on mahdollista päästä camber -01°28' - -01°38' arvoihin ja ellei nyt radalla ala kilpailemaan niin tämä riittää tekemään autosta paljon vakaamman ajettavan.
Huom etupää jokseenkin samoissa arvoissa eli -01°34'.[/quote]
Siis saako n.30-35mm madalluksen säädettyä takaa shimmeillä (max 3kpl .Wis)
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Elo 22, 2013 11:58
- Paikkakunta: Muurola go-go
Re: Alustasarja
Tarkoituksena olis tuoda uutta hankintaa kohti tonttia. jos madaltaa 30mm voiko 9-5 orkkis tolpat pitää ja vaihtaa vain matalemmat jouset vai pitääkö vaihtaa tolpat?
Re: Alustasarja
Voit pitää vakiotolpat. Tietysti parhain olisi vaihtaa samalla iskaritkin, jos niitä ei ole vielä vaihdettu ja mielellään madallusvieterien kanssa sopivat. Vähän makukysymys, itse en ole aina jaksanut vaihtaa iskareita, nyt on yhdessä autossa 5,5cm madallus vakio iskareilla.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910