Jätti tien päälle... apua.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Jätti tien päälle... apua.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Sehän olisiki extraa, 3.5 vuotta käyttöä ja rahat takaisin :mrgreen:
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
mkontio
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Heinä 08, 2009 16:02

Re: Jätti tien päälle... apua.

Viesti Kirjoittaja mkontio »

Mikkoimp: mikään muu laite paitsi radio ei ollut päällä. Pihtivirtamittari näytti +kaapelista mitattuna 2,5Ah:n kulutusta. Odottelimme reilun ajan ennen mittausta jotta auto on ehtinyt mennä lepotilaan. Akkukotelon luona olevien sulakkeiden poisto katkaisi vuodon kokonaan.

markku
9-3,9-3,9-3, väärä auto,9-3,virhe,9-3sc,suurempi virhe ja nyt 9-5 2,3t wagon.
karihai
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Jätti tien päälle... apua.

Viesti Kirjoittaja karihai »

3J kirjoitti:Tai vaihtoehtoisesti laturin "full"-merkkivalo syttyy liian pian, jännitekin on hetken ok laturi irtikin, mutta kun jätät akun seisomaan yön yli ilman laturia, niin seuraavana päivänä jännite on tipahtanut.
Kuinka suuri jännitteen putoaminen on normaalia? Latasin vara-akun akkulaturilla eilen illalla, jännite oli silloin 13,18 V ja nyt kun mittasin, niin jännite oli pudonnut 12,62 Volttiin. Akku oli koko ajan eteisen penkin alla. Akku on noin vuoden vanha, eikä se ole vielä autossa käynytkään. Ei ole myöskään päässyt koskaan tyhjäksi, koska olen sitä aina välillä lataillut.
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Jätti tien päälle... apua.

Viesti Kirjoittaja 3J »

Tuossa on yksi lyijyakun jännitetaulukko referenssiksi:

http://modernsurvivalblog.com/alternati ... rge-chart/

Lepojännite ei ole kovin tarkka mittari, että lähinnä suuntaa antavaksi.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Vastaa Viestiin