p1334 ja p1312
p1334 ja p1312
Syksyllä paukahti ruutuun ekan kerran ensimmäisen lohkolämmityksen jälkeen. Nollauksen jäkeen meni ilman koodeja eiliseen asti. Ehkä vähän rymisteli startissa, muttei kyllä merkittävästi, en olisi homannut mitään epänormaalia ilman vikavaloja. On lähtenyt käyntiin hienosti lämmityksen kanssa ja ilman.
Koodithan viittaavat koko rivistön sysytyshäiriöön. Mifejä ei tule merkittävästi ajossa. Tulpat tuskin oireilevat koko rivistöllä, vaikka ne kohta voisi vaihtaakin (9tkm etanolilla ilman bensatankkauksia).
Valistuneita arvauksia kannattaako ensisijaisesti varautua DI-kasetin, bensapumpun vai suuttimien putsaukseen? Oletettavasti sekä kasetti että pumppu ovat alkuperäiset (205tkm). Etanolilla menty tuo 9tkm.
Koodithan viittaavat koko rivistön sysytyshäiriöön. Mifejä ei tule merkittävästi ajossa. Tulpat tuskin oireilevat koko rivistöllä, vaikka ne kohta voisi vaihtaakin (9tkm etanolilla ilman bensatankkauksia).
Valistuneita arvauksia kannattaako ensisijaisesti varautua DI-kasetin, bensapumpun vai suuttimien putsaukseen? Oletettavasti sekä kasetti että pumppu ovat alkuperäiset (205tkm). Etanolilla menty tuo 9tkm.
Re: p1334 ja p1312
Tossa vaiheessa kannattaa olla uusi sytyskasetti takakontissa ja sen vaihtamiseen tarvittava Saabin vakio torx ruuvari takakontissa.
Matka tai lähtö voi katketa milloin vain.
Matka tai lähtö voi katketa milloin vain.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: p1334 ja p1312
Uusi kassu (versio 3.7) tilalle vaan, niin voit nukkua yösi paremmin!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: p1334 ja p1312
Lainataanpa aihetta kun läheltä liippaa kuitenkin. Aamulla töihin lähtiessä CE-valo loimotti ja ainoana vikakoodina P1334, eli 3-4 sylintereiden oireilua. Onko DI kasetti todennäköisin vaihtoehto, vai voisiko johtua esim. laiskasta bensapumpusta? Alkuperäinen 240tkm ajettu pumppu kuitenkin tankista tällä hetkellä löytyy.
DI-kasetin markkinahinta näyttää olevan taas sillä tasolla, että leuka alkaa painua melko syvälle rintaan. Tulpat nyt vaihdan aluksi ainakin.
DI-kasetin markkinahinta näyttää olevan taas sillä tasolla, että leuka alkaa painua melko syvälle rintaan. Tulpat nyt vaihdan aluksi ainakin.
ex-9-5 2.0t '00
Re: p1334 ja p1312
Kyllä nuo P1312 ja P1334 ovat 99.999% varmuudella sytkäkasettiongelmia, uudella kasetilla poistuu.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: p1334 ja p1312
Myös väärän malliset/merkkiset tulpat voivat aiheuttaa moista häikkää, varsinkin virisoftien kanssa. Densot esim eivät toimineet, kuten tuli todettua.
Jaska
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
Re: p1334 ja p1312
No niin, äskettäin hyppäsi CE valo ja 1312 kehiin.
Kasetti mekonomenista ostettu, ja ajettu varmaan 3tkm. Tulpilla sama homma. Tulpat BCPRS7ES sisällä (Made in France......), ja tankissa puhdas E85:nen. Sid imoittaa E85 pitoisuudeksi 850.
Kylmäkäynnistys etanolilla alkaa olemaan aika rumanääninen. Aivan kuin joku muovi jossain resonois kun kone käy ensimmäisen minuutin.. Vaimo oikein säikähti kun sitä yksin starttasi. Ja ihan helekatisti sitä höyryä takana.. Katsoin ikkunasta shown, ja helkkari näyttää pelottavalta toi höyry. Aivan kun turbo loppuisi..![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kasetti mekonomenista ostettu, ja ajettu varmaan 3tkm. Tulpilla sama homma. Tulpat BCPRS7ES sisällä (Made in France......), ja tankissa puhdas E85:nen. Sid imoittaa E85 pitoisuudeksi 850.
Kylmäkäynnistys etanolilla alkaa olemaan aika rumanääninen. Aivan kuin joku muovi jossain resonois kun kone käy ensimmäisen minuutin.. Vaimo oikein säikähti kun sitä yksin starttasi. Ja ihan helekatisti sitä höyryä takana.. Katsoin ikkunasta shown, ja helkkari näyttää pelottavalta toi höyry. Aivan kun turbo loppuisi..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: p1334 ja p1312
Oisko mahotonta laittaa sinne NGK BCPR7ES-11 tulpat?Shadow_Fi kirjoitti:No niin, äskettäin hyppäsi CE valo ja 1312 kehiin.
Kasetti mekonomenista ostettu, ja ajettu varmaan 3tkm. Tulpilla sama homma. Tulpat BCPRS7ES sisällä (Made in France......), ja tankissa puhdas E85:nen. Sid imoittaa E85 pitoisuudeksi 850.
Kylmäkäynnistys etanolilla alkaa olemaan aika rumanääninen. Aivan kuin joku muovi jossain resonois kun kone käy ensimmäisen minuutin.. Vaimo oikein säikähti kun sitä yksin starttasi. Ja ihan helekatisti sitä höyryä takana.. Katsoin ikkunasta shown, ja helkkari näyttää pelottavalta toi höyry. Aivan kun turbo loppuisi..
Re: p1334 ja p1312
No ne on ne... Unohtui laittaa kärkivälin....
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: p1334 ja p1312
Onko ne tulpat kuinka vanhat? Saman 3 tkm kuin kassu?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: p1334 ja p1312
Jep.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: p1334 ja p1312
Olikos se ny varmasti orggis kassu ?
Eikös koomenilla ollu jossain välissä niitä kiinalaasiakin ?
Eikös koomenilla ollu jossain välissä niitä kiinalaasiakin ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: p1334 ja p1312
En tiedä. Mistä voin sen tietää. Kaikki näytti olevan originaalia. Paketissa Made in Sweden, kasetissa kaikki tarrat kuin orkkikselta, versio 3.7D. Kaikki näytti todella aidolta.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: p1334 ja p1312
BCPRS7ES vs. BCPR7ES-11Shadow_Fi kirjoitti:No ne on ne... Unohtui laittaa kärkivälin....
Eri tulpathan nuo on kun noissa sun tulpissas joku S kirjain tuonne väliin vääntäytyny?
Re: p1334 ja p1312
No helekatti. Muistista äkkiä vedin (joo osan ton ulkoa..) ja vahingossa tuli toi S. Eli ne on kyllä ihan oikeat kuparitulpat, varsinkin tähän etanolimömmöön.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866