p1334 ja p1312

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Syksyllä paukahti ruutuun ekan kerran ensimmäisen lohkolämmityksen jälkeen. Nollauksen jäkeen meni ilman koodeja eiliseen asti. Ehkä vähän rymisteli startissa, muttei kyllä merkittävästi, en olisi homannut mitään epänormaalia ilman vikavaloja. On lähtenyt käyntiin hienosti lämmityksen kanssa ja ilman.

Koodithan viittaavat koko rivistön sysytyshäiriöön. Mifejä ei tule merkittävästi ajossa. Tulpat tuskin oireilevat koko rivistöllä, vaikka ne kohta voisi vaihtaakin (9tkm etanolilla ilman bensatankkauksia).

Valistuneita arvauksia kannattaako ensisijaisesti varautua DI-kasetin, bensapumpun vai suuttimien putsaukseen? Oletettavasti sekä kasetti että pumppu ovat alkuperäiset (205tkm). Etanolilla menty tuo 9tkm.
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Tossa vaiheessa kannattaa olla uusi sytyskasetti takakontissa ja sen vaihtamiseen tarvittava Saabin vakio torx ruuvari takakontissa.
Matka tai lähtö voi katketa milloin vain.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Uusi kassu (versio 3.7) tilalle vaan, niin voit nukkua yösi paremmin!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
justus5
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja justus5 »

Lainataanpa aihetta kun läheltä liippaa kuitenkin. Aamulla töihin lähtiessä CE-valo loimotti ja ainoana vikakoodina P1334, eli 3-4 sylintereiden oireilua. Onko DI kasetti todennäköisin vaihtoehto, vai voisiko johtua esim. laiskasta bensapumpusta? Alkuperäinen 240tkm ajettu pumppu kuitenkin tankista tällä hetkellä löytyy.

DI-kasetin markkinahinta näyttää olevan taas sillä tasolla, että leuka alkaa painua melko syvälle rintaan. Tulpat nyt vaihdan aluksi ainakin.
ex-9-5 2.0t '00
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kyllä nuo P1312 ja P1334 ovat 99.999% varmuudella sytkäkasettiongelmia, uudella kasetilla poistuu.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
vetoaxeli
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 06:32
Paikkakunta: Orimattila

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja vetoaxeli »

Myös väärän malliset/merkkiset tulpat voivat aiheuttaa moista häikkää, varsinkin virisoftien kanssa. Densot esim eivät toimineet, kuten tuli todettua.
Jaska
[Saab 9-5 vm.00]
[Saab 900 2.1 vm.92]
[Saab 900c vm.89]
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin, äskettäin hyppäsi CE valo ja 1312 kehiin.

Kasetti mekonomenista ostettu, ja ajettu varmaan 3tkm. Tulpilla sama homma. Tulpat BCPRS7ES sisällä (Made in France......), ja tankissa puhdas E85:nen. Sid imoittaa E85 pitoisuudeksi 850.

Kylmäkäynnistys etanolilla alkaa olemaan aika rumanääninen. Aivan kuin joku muovi jossain resonois kun kone käy ensimmäisen minuutin.. Vaimo oikein säikähti kun sitä yksin starttasi. Ja ihan helekatisti sitä höyryä takana.. Katsoin ikkunasta shown, ja helkkari näyttää pelottavalta toi höyry. Aivan kun turbo loppuisi.. :D
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Shadow_Fi kirjoitti:No niin, äskettäin hyppäsi CE valo ja 1312 kehiin.

Kasetti mekonomenista ostettu, ja ajettu varmaan 3tkm. Tulpilla sama homma. Tulpat BCPRS7ES sisällä (Made in France......), ja tankissa puhdas E85:nen. Sid imoittaa E85 pitoisuudeksi 850.

Kylmäkäynnistys etanolilla alkaa olemaan aika rumanääninen. Aivan kuin joku muovi jossain resonois kun kone käy ensimmäisen minuutin.. Vaimo oikein säikähti kun sitä yksin starttasi. Ja ihan helekatisti sitä höyryä takana.. Katsoin ikkunasta shown, ja helkkari näyttää pelottavalta toi höyry. Aivan kun turbo loppuisi.. :D
Oisko mahotonta laittaa sinne NGK BCPR7ES-11 tulpat?
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No ne on ne... Unohtui laittaa kärkivälin....
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Onko ne tulpat kuinka vanhat? Saman 3 tkm kuin kassu?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Jep.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Olikos se ny varmasti orggis kassu ?

Eikös koomenilla ollu jossain välissä niitä kiinalaasiakin ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

En tiedä. Mistä voin sen tietää. Kaikki näytti olevan originaalia. Paketissa Made in Sweden, kasetissa kaikki tarrat kuin orkkikselta, versio 3.7D. Kaikki näytti todella aidolta.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Shadow_Fi kirjoitti:No ne on ne... Unohtui laittaa kärkivälin....
BCPRS7ES vs. BCPR7ES-11

Eri tulpathan nuo on kun noissa sun tulpissas joku S kirjain tuonne väliin vääntäytyny?
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: p1334 ja p1312

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No helekatti. Muistista äkkiä vedin (joo osan ton ulkoa..) ja vahingossa tuli toi S. Eli ne on kyllä ihan oikeat kuparitulpat, varsinkin tähän etanolimömmöön.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Vastaa Viestiin