Tulppien koodeista?
Tulppien koodeista?
Tiedän, että oikea tulppa 2,3T koneella ja viinasoftalla on tuo BCPR7-ES11. Tallin nurkista löytyi uudet BPR7-ES11. Mitä tuon C kirjaimen puuttuminen tarkoittaa ja voisko vai eikö missään nimessä saa käyttää. 13 saabia kokeneena, ymmärrätte varmaan, että rahaa ei ole päässyt kertymään ja köyhyyttäni kyselen. Merkkiä en kuitenkaan vaihda.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Tulppien koodeista?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Tulppien koodeista?
Kiitokset nopeasta vastauksesta. On hyvä ja selkeä taulukko, mutta tuon C kirjaimen tarkoitus ei minulle siitä auennut (välttämättä ei ole taulukon vika). Olisiko jollakin siihen selkeä selitys?
Re: Tulppien koodeista?
Tuossahan se näkyy heti ensimmäisessä lokerikossa, kuusikulmion koko on eri. B:ssä 20,8mm ja BC:ssä 16,0. Kierteen koko kuitenkin sama.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Tulppien koodeista?
Ei se muuten siitä näy. Se kertoo tuon ensimmäisen kirjaimen merkityksen, mutta ei tuon toisen, elikkä C:een. Tulpathan olivat BCPR7-ES-11 ja BPR 7-ES-11. Eli mitä eroa näillä tulpilla on?
Re: Tulppien koodeista?
siinä taulukossa on ensimmäisessä kentässä eri vaihtoehtoja, joko yksi kirjain tai kaksi...paljtu-3 kirjoitti:Ei se muuten siitä näy. Se kertoo tuon ensimmäisen kirjaimen merkityksen, mutta ei tuon toisen, elikkä C:een. Tulpathan olivat BCPR7-ES-11 ja BPR 7-ES-11. Eli mitä eroa näillä tulpilla on?
pelkkä B 14mm kierre / kuusikolmion koko 20,8mm
BC 14mm / kuusikolmion koko 16mm
Viimeksi muokannut FinRipper, To Syys 12, 2013 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Re: Tulppien koodeista?
No siitähän se näkyy. Ikäni olen saanut lukihäiriötäni hävetä.
Re: Tulppien koodeista?
Eli älä laita missään nimessä noita BPR tulppia 16 venttiiliseen kanteen, tulee pirun ahdasta ja parhaassa tapauksessa et saa tulppia enää irti telomatta kantta. Olen kuullut tarinan kun nuukuuksissa on pistetty "melkein sopivat tulpat" ja ei ihan hyvin mennyt...
Saabin tapauksessa BPR tulpat on tarkoitettu siis 8 venttiiliseen kanteen jossa tulppien potero on selkeästi avarampi.
BCPR tulpat 16 venttiiliseen kanteen.
Saabin tapauksessa BPR tulpat on tarkoitettu siis 8 venttiiliseen kanteen jossa tulppien potero on selkeästi avarampi.
BCPR tulpat 16 venttiiliseen kanteen.
Re: Tulppien koodeista?
Kierros tulppia maksaa noin 14euroa. Suunnittelee loppukuun ajot niin että tulee 100km säästöä matkoissa ja jäät tulppien oston jälkeenkin voitolle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Tulppien koodeista?
Samaa mieltä. Etanolikäytössä joku noin 15 euroa per 10tkm on niin pieni investointi kaiken muun ohessa, että ei kyllä kannata sopimattomilla tulpilla riskeerata.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Tulppien koodeista?
Miten näiden tulppien kanssa tulisi toimia, jos bensa ja RE85 ajelut menevät ristiin. Eli ajelen edelleen aika paljon 98E:llä, vaikka tuota RE85:stakin on tullut käytettyä.
Tulpat on tällä hetkellä ne vakiot Aero-koneen platinatulpat eli ilmeisesti väärät etanoliajeluita silmällä pitäen. Mitä haittaa on normi platinatulpista RE85 käytettäessä? Entäpä sitten, jos on etanolitulpat ja ajetaan bensalla.
Tulpat on tällä hetkellä ne vakiot Aero-koneen platinatulpat eli ilmeisesti väärät etanoliajeluita silmällä pitäen. Mitä haittaa on normi platinatulpista RE85 käytettäessä? Entäpä sitten, jos on etanolitulpat ja ajetaan bensalla.
Re: Tulppien koodeista?
BCPR7ES-11 oikea tulppa polttonesteestä riippumatta
Viimeksi muokannut Jyrchi, Pe Syys 13, 2013 08:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SAAB 9-5 Aero -05
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Tulppien koodeista?
Ok. Mihin tämä perustuu, koska mielestäni käyttöohjekirjassa mainitaan jokin muu tulppatyyppi B235R-moottorille.
Viimeksi muokannut peukalokeskellä, Pe Syys 13, 2013 09:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tulppien koodeista?
Platinoilla haettu pitempää vaihtoväliä, olikohan 60tkm.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Tulppien koodeista?
Eli mitä tarkoittaa alla olevien kysymysten osalta?Tobbana kirjoitti:Platinoilla haettu pitempää vaihtoväliä, olikohan 60tkm.
Mitä haittaa on normi platinatulpista RE85 käytettäessä? Entäpä sitten, jos on etanolitulpat ja ajetaan bensalla.