Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Täällä mittarissa 248tkm. Josta viimeiset 20tkm pelkällä RE85:lla.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)
Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
238tkm Ja hukkaportissa jotain feelua? Putki vuotaa jostain ja auton alta kuuluu tosi kova suhina ennen kuin kierrokset on yli 3000rpm
Ilmeisesti garrett tiensä päässä? Toimii kuitenkin joten kovaa ajoa ja sormet ristissä...
Ilmeisesti garrett tiensä päässä? Toimii kuitenkin joten kovaa ajoa ja sormet ristissä...
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Täällä 250 000 km, ei vielä oireile mitenkään.
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Täällä n.200tkm paikkeilla pölläytti savut pihalle. Alle 10tkm stage1 etanoolilla.
9-3 SE 2.0t Jubilee -02 Biopower
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
124tkm kun antoi isot savut Tallinan eteläpuolella matkalla Pärnuun. Loppumatka menikin hissutellessa. Lopulta Garretti kävi Latviassa Turbo Motorsilla korjattavana ja saatiin auto ajoissa kuntoon.
Saab 9-5 2.3t -02
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Tuossa 9 sivua turinaa femman turboista ja niiden kestävyydestä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... it=garrett
Lunttasin linkkaamastani ketjusta: 208180 kilometrin kohdalla -98 femman Garrett muuttui alumiinisorviksi sakean savun saattelemana.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... it=garrett
Lunttasin linkkaamastani ketjusta: 208180 kilometrin kohdalla -98 femman Garrett muuttui alumiinisorviksi sakean savun saattelemana.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Hieman yli 200 tkm kohdalla garretti puhalsi valkoiset savut. Toinen Garretti menossa
nyt ajettu yli 250 tkm . Etanolisofta sisällä.
nyt ajettu yli 250 tkm . Etanolisofta sisällä.
# 4407
Saab 9-5 2.0t Wagon -03 Biopower
MB W124 300TE-24
Saab 9-5 2.0t Wagon -03 Biopower
MB W124 300TE-24
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Höpö Höpö, ahtopaine mankku jumissa ja uudella toimii kuin unelma, oireena älytön suhina alle 2800rpm ja tsup tsup tsuuup ääni ennenkuin hukkaportti meni kiinni. Nyt lähtee ahtamaan nätista jo 2000rpm ja vetää tasaisesti läpi kierrosalueen.Jaapppi kirjoitti:238tkm Ja hukkaportissa jotain feelua? Putki vuotaa jostain ja auton alta kuuluu tosi kova suhina ennen kuin kierrokset on yli 3000rpm
Ilmeisesti garrett tiensä päässä? Toimii kuitenkin joten kovaa ajoa ja sormet ristissä...
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Moro,Jaapppi kirjoitti:Höpö Höpö, ahtopaine mankku jumissa ja uudella toimii kuin unelma, oireena älytön suhina alle 2800rpm ja tsup tsup tsuuup ääni ennenkuin hukkaportti meni kiinni. Nyt lähtee ahtamaan nätista jo 2000rpm ja vetää tasaisesti läpi kierrosalueen.Jaapppi kirjoitti:238tkm Ja hukkaportissa jotain feelua? Putki vuotaa jostain ja auton alta kuuluu tosi kova suhina ennen kuin kierrokset on yli 3000rpm
Ilmeisesti garrett tiensä päässä? Toimii kuitenkin joten kovaa ajoa ja sormet ristissä...
onko kyse siis tästä osasta?:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4168
Kuuluu tuhina ihan kabiiniin kuvatunlaisesti.
Saako täältä kotimaasta jostakin etusasti?
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Edukkaasta en tiedä mutta laakkonen kouvola myi minulle kyseisen käikäleen saabpuheiden jälkeen 70e pari kuukautta sitten.
Ei oltu myyty moneen vuoteen ko. osaa (eli taitaa saada jostain halvemmalla)
Ei oltu myyty moneen vuoteen ko. osaa (eli taitaa saada jostain halvemmalla)
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Mun femmaan on vaihdettu uuteen 247 th kohdalla, huimaan 850e alennettuun hintaan. Asennus päälle. Nyt toisella gt:llä mittarissa melkein 70 lisää, mittarissa 315300 km.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Pistetään pohjat: 420 tkm , nyt irroitettu ja tutkittu. Kyseessä alkuperäinen ensiasennus GT17.
Ei edes kovin väljä.. Mutta öljypaineella saa öljyn siirtymään pakopuolelle, josta johtui melko runsas savutus. Imupuoli puhdas ja ehjä.
Nyt seuraavaksi paikalle tilatut uudet osat: Aeron(B235R) Mitsu ja kytkin sekä koneen läpikäynti/tiivisteiden/jakopään osat vaihtoon. Niin eiköhän tällä ole vielä paljon kilometrejä edessä.
Ei edes kovin väljä.. Mutta öljypaineella saa öljyn siirtymään pakopuolelle, josta johtui melko runsas savutus. Imupuoli puhdas ja ehjä.
Nyt seuraavaksi paikalle tilatut uudet osat: Aeron(B235R) Mitsu ja kytkin sekä koneen läpikäynti/tiivisteiden/jakopään osat vaihtoon. Niin eiköhän tällä ole vielä paljon kilometrejä edessä.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Tänään irti ruuvattu Gt1752 ja pientä välystä havaittavissa, ei pahaa kuitenkaan. Metrejä taulussa 387 tkm. Ahtimen kotelossa leima 04.
Ihan paskoja nää Garretit . Vanha kun olen, niin vanhalla tyylillä olen ajanut ja ohjeistanut myös rouvaa; aina on jälkikäyttöä pieni tovi ajon jälkeen. RE85 viimeiset 150 tkm. Liekö sisälmyksiä joskus uusittu, mene ja tiedä.
Ihan paskoja nää Garretit . Vanha kun olen, niin vanhalla tyylillä olen ajanut ja ohjeistanut myös rouvaa; aina on jälkikäyttöä pieni tovi ajon jälkeen. RE85 viimeiset 150 tkm. Liekö sisälmyksiä joskus uusittu, mene ja tiedä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Alkuperäinen Garrett GT17 vuodelta 2000 muuttui pari viikkoa sitten savukoneeksi 246 000 km kohdalla.
Biopower-softalla ajettu n. vuosi ja ~15 000 km.
Biopower-softalla ajettu n. vuosi ja ~15 000 km.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Kokemuksia Garrettin kestävyydestä?
Nykyisen varaosa 9-5 -99 sedanin huoltokirjassa merkintä 210tkm, vaihdettu huollettu Garrett GT17, ajoin sillä 260tuhanten, kun alkoi kiertikangen laakerin kolisemaan, vikaa oli myös tuossa huolletussakin, pölläytteli kylmänä käynnistyksien jälkeen sinivalkoista savua, öljynkulutus kuitenkin hyvin vähäistä. Nykyinen käyttis 9-5 sedan -98-99, moottorin vaihdon yhteydessä 256tkm Garrett GT17 korvattu GT1752 mallisella, onkohan kiinalainen?, Speedpartsista kuitit 720€, toimii edellen hyvin 360tkm mittarissa. Toisessa käyttiksessä 9-5 wagon -04, ajettu 398tkm, ei merkintää huoltokirjassa vaihdosta, peilin ja taskulampun avulla katsoin sitä stanssausta, siinä merkintä 3 ja sen alla 10, eli olisko vielä alkuperäinen, valmistettu -03v 10kk, kun auto on otettu käyttöön helmikuussa -04, voihan tuo olla myöskin huollettu, sattuu vaan olemaan sopivasti tuon ikäinen. Ei pölläyttele kylmänä käynnistettäessä, ja toimii minun mielestä kunnolla, ei myöskään 3tkm ajettuani öljynvaihdon jälkeen öljyä hävinnyt.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056