Moottorin vääntötuen puslan vaihto.
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Moottorin vääntötuen puslan vaihto.
Miten muut ovat saaneet tuon läpipultin pois joka pitää tuota puslaa tuolla vaihteiston päädyssä ? homman piti olla helppo ja yksinkertainen mihin menee aikaa 15 min, mutta ongelma onkin kun se pultti ottaa kiinne koneen/vaihteisten juureen sellaisen 2-3mm niin ei saa vedettyä sitä koko pulttia pois sieltä, ja näin ollen ei se tukikaan pääse tipahtamaan maahan että voisi sen vaihtaa..
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Re: Moottorin vääntötuen puslan vaihto.
Me ainakin vaan velipojan kanssa vähän taivutettiin tuota pitkää pulttia Aerosta niin lähti irti helposti. Ja meni kyllä takaisinkin
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Moottorin vääntötuen puslan vaihto.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Moottorin vääntötuen puslan vaihto.
Mullakin 02 aero ja koitin sitä pulttia taivutella ja vedellä pois varmaan tunnin makailemalla auton alla ja askin tupakkaa poltellessa kunnes vittuunnuin. Pitää siis ilmeisesti siitä "telineestä" ottaa 2 tai 3 pulttia irti ? tai pelkästään löystyttää ulkomaan foorumilla ei ole ollut pojilla mitään ongelmaa polyuretani puslan laitossa tilalle, kun taas täällä on tarvittu puristimia ja ties mitä ? taidanpa tästä mennä takaisin venkslaamaan. Ei muuten ole mukavaa kun ei ole monttua/nosturia/ramppia niin makoilla siinä auton alla
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Re: Moottorin vääntötuen puslan vaihto.
Sieltä laatikon kyljestä pitää avata ne kolme pulttia pikkasen "löysälle", jotta saa puslan pultin irti nätisti. Näinhän tuo Wis:kin hommaa neuvoo tekemään.
Uretaani puslasta kun ottaa vielä sen metalliholkin pois, niin on helpompi laittaa pusla vääntötukeen paikalleen. Ihan sormi ja käsipelillä menee noin. Niin ja kannattaa muistaa laittaa puslan mukana tulluttu rasvaa väliin.. Ei narise sitten
Ei tuohon hommaan nyt hirveästi aikaa kulunut kun itse tein viime vkl:na. Olisiko ollut vartin verran ja siitä osa meni jo kiroillessa, että mistä helvetistä toi kone nyt öljyä vuotaa...
Uretaani puslasta kun ottaa vielä sen metalliholkin pois, niin on helpompi laittaa pusla vääntötukeen paikalleen. Ihan sormi ja käsipelillä menee noin. Niin ja kannattaa muistaa laittaa puslan mukana tulluttu rasvaa väliin.. Ei narise sitten
Ei tuohon hommaan nyt hirveästi aikaa kulunut kun itse tein viime vkl:na. Olisiko ollut vartin verran ja siitä osa meni jo kiroillessa, että mistä helvetistä toi kone nyt öljyä vuotaa...
Saab 9-5 Aero
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Moottorin vääntötuen puslan vaihto.
Hahhah Pitää tälläviikolla mönkiä uudelleen alle se vaihtamaan. Tosiaan paketti rasvaa tuli mukana. Pyörittelenkö sitä rasvaa nyt vaan ympäri sitä puslaa ? meinasin jo tuossa äskettäin kun makailin että pitää varmaan löysäillä sitä häkkyrää.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Re: Moottorin vääntötuen puslan vaihto.
Pistin itse sitä rasvaa vääntötuen metalli pintaan suoraan. Eipähän pusla karkaile käsistä liukkauden takia
Mulla on pienehkö rasvamonttu pihassa, niin auton alla hommat on suht nopsia tehdä kun tilaa on riittävästi.
Mulla on pienehkö rasvamonttu pihassa, niin auton alla hommat on suht nopsia tehdä kun tilaa on riittävästi.
Saab 9-5 Aero