OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Tervehdys,
Minkäs kokoinen tuollaisen 9-5 Sporstwagonin (2006->) tavaratilan pohja on? Eli tuo aukeavan luukun leveys (=alumiinilistojen väli) ja takapenkin selkänojasta kontin takareunaan? Josko joku ystävällisesti viitsisi tämän mitata omasta autostaan...
Entä onko tuo luukun avauskahva farkussa erilainen kuin sedanissa eli makaako tuo pohjalevy paikallaan puhtaasti painovoiman avulla vai onko farkussa jonkinmoinen lukitus?
Minkäs kokoinen tuollaisen 9-5 Sporstwagonin (2006->) tavaratilan pohja on? Eli tuo aukeavan luukun leveys (=alumiinilistojen väli) ja takapenkin selkänojasta kontin takareunaan? Josko joku ystävällisesti viitsisi tämän mitata omasta autostaan...
Entä onko tuo luukun avauskahva farkussa erilainen kuin sedanissa eli makaako tuo pohjalevy paikallaan puhtaasti painovoiman avulla vai onko farkussa jonkinmoinen lukitus?
Saab 9-5 Aero MY01
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Levyssä on salpa ja sen avausvipu kuten kuvassakin näkyy.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Onko näin vuosimallista riippumatta vaiko onko tässä toteutustavassa ero farkun ja sedanin välillä?
Vielä kun joku viitsisi mittanauhan kanssa käydä tuon farkun kontin pohjan mittaamassa.
Vielä kun joku viitsisi mittanauhan kanssa käydä tuon farkun kontin pohjan mittaamassa.
Saab 9-5 Aero MY01
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Kaikki farkut on ainakin saman kokoisia kontiltaan, ei vuosimalli eroja.
Kiskot taitaa erota hieman viirusilmässä.
Sedanista ei kokemusta.
Tuossa joitakin mittoja.
http://carblueprints.info/rus/view/saab ... state-2007
Saab 9-5 blueprints googleen niin löytyy lisää.
Kiskot taitaa erota hieman viirusilmässä.
Sedanista ei kokemusta.
Tuossa joitakin mittoja.
http://carblueprints.info/rus/view/saab ... state-2007
Saab 9-5 blueprints googleen niin löytyy lisää.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Mulla on farkussa sellanen metallinen kahva, eikä ole mielestäni lukitusta (en ole tarkemmin tutkinut).
Eli tuollanen:
http://farm3.staticflickr.com/2091/2064 ... c706_o.jpg
Eli tuollanen:
http://farm3.staticflickr.com/2091/2064 ... c706_o.jpg
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Ei makaa farkun levy pelkästään painovoimalla, vaan etureunassa on sen kiskorakenteeseen kiinnittävät pellit. Peltien pitäisi lähteä ihan nostamalla levyä.
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Leveys 940 ja syvyys max 1050 . Syvyysmitta on auton keskilinjasta. Luukun kahvasivu on hieman kaareva. Mihin muuten tarttet tota mittaa, jos saan udella....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Leveys pyöränkotelosta toiseen 100 cmja kiskojen sisäreunojen väli edellä mainittu 94 cm. Pituusmitta ei ole niin yksiselitteinen. TM sai lukemaksi 107 cm, pohjalevyn pituus keskeltä 105 cm ja reunoilta 104 cm. Nämä siis pohjalta mitattuina. Ylöspäin noustessa selkänoja kallistuu taaksepäin ja syö siten pituusmittaa.
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Kiitos! Sellainen tarkennus, että olihan tuo leveysmitta se luukun leveys eli kiskojen välinen etäisyys? Vaikuttaisi siltä että farkussa tuo luukku hieman leveämpi kuin sedanissa.suapas kirjoitti:Leveys 940 ja syvyys max 1050 . Syvyysmitta on auton keskilinjasta. Luukun kahvasivu on hieman kaareva. Mihin muuten tarttet tota mittaa, jos saan udella....
Auton vaihto suunnitelmissa ja tuollainen farkku 04-05 Aero tai 06-> Aero/2.3T Vector kiikarissa -näitä ei ihan liikaa ole paikallisilla markkinoilla tarjolla joita voisi käydä tutkimassa. Autoon olisi tarkoitus asentaa kunnolliset hifilaitteet; konttiin alkuperäisen pohjalevyn alle 2kpl 5-kanavaisia vahvistimia ja 2x12" subit, niin että kuljetuskapasiteetti ei kärsi ja mitään ei jää näkyville. Täysin alkuperäisen näköinen ja käytettävä tavaratila siis asennusten jälkeenkin.
Aikaisemmin tuossa tuli kyseltyä viirusilmän radion kokoa ja se oli niin iso että sen tilalle saisi tehtyä paikan iPad minille.
Se mikä kummastuttaa, että monet ovat kommentoineet uudempien olevan meluisempia autoja kuin vanhemmat. Onko vaimennusta jotenkin heikennetty vai mistä tämä johtuu? Ainakaan 01 sedanissa nuo vaimennukset tehtaan jäljiltä sen verran pieniä, että vaikea kuvitella että niitä on juuri voinut karsia tai että niiden karsimisella olisi juuri mitään vaikutusta. Farkkuhan nyt on jokatapauksessa meluisampi kuin sedan, se nyt on aivan ymmärrettävissä.
Saab 9-5 Aero MY01
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Aha, eli tarttet varmaan luukun alla olevan "vapaan" aukon koon. Se on L910 ja S790.
Korkeuttahan ei ole paljon, paitsi varapyöräkotelon kohdalla.
Korkeuttahan ei ole paljon, paitsi varapyöräkotelon kohdalla.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Kiitokset vielä tuosta -tuon perusteella tarvitsee ottaa myös tuo ei aukeavan osan tila ainakin osittain käyttöön.suapas kirjoitti:Aha, eli tarttet varmaan luukun alla olevan "vapaan" aukon koon. Se on L910 ja S790.
Korkeuttahan ei ole paljon, paitsi varapyöräkotelon kohdalla.
Vahvistimet (198x538x56) olisi tarkoitus asentaa rinnakkain ja pitkittäin etuosaan eli takapenkkien puolelle ja subit (320mm) kontin perälle eli puskurin puolelle rinnakkain.
Kuvien perusteella olen tulkinnut että kontin pohjalevyn ja pohjapellin väliin jäisi tuollaisen vahvistimen mentävä väli eli noin 60mm tuolla takapenkkien puoleisessa päässä.
http://i1099.photobucket.com/albums/g38 ... 529e54.jpg
http://i1099.photobucket.com/albums/g38 ... 328d6a.jpg
Varoituskolmion kotelokin menee väliin joka on muistaakseni noin 80mm korkea;
http://ringmyr.com/bilbilder/cam00218.jpg
Tuolla vielä parit kuvat mitä on tullut katseltua kun on farkun tavaratilan asennustilaa tullut kartoiteltua;
http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.ph ... l-attempt/
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=32846
Saab 9-5 Aero MY01
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Mihin tarvit 10 kanavaa hifejä varten? Mitä etupäähän tulossa?subit kerroitkin jo,nehän tarvii vain sub kanavan toisesta vahvarista .
Vaikka tekisit aktiivisen 3-tie etupään,silloinkin tarvit 7 kanavaa
subit mukaan lukien:).
mikä prossu tulee systeemiin?
Vaikka tekisit aktiivisen 3-tie etupään,silloinkin tarvit 7 kanavaa
subit mukaan lukien:).
mikä prossu tulee systeemiin?
#2285
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Etupäähän aktiivisena 3-tie setti Brax Matrix 1.1+2.1+6.1PP. Subit 2kpl DLS X-12 jotka luonnollisesti pitävät tehosta ja 2x3ohm kelat luovat vielä omat haasteensa vahvistimelle. Tästä syystä siis myös kaksi 5-kanavaista vahvistinta hankittuna, jotta subeille saa riittävästi virtaa ja etupäällekkin voi tämän myötä koittaa erilaisia kytkentöjä -alkuun voisi koittaa vaikkapa molemmista vahvistimista yksi kanavapari sillattuna midbassoille tms. Olisihan tuohon pari kanavaa vähemmänkin riittänyt, mutta kun oli jo yksi tuollainen vahvistin nykyisessä autossa ja toinen samanlainen pääte sattui nyt vaan löytymään kohtuu hintaan.jykä66 kirjoitti:Mihin tarvit 10 kanavaa hifejä varten? Mitä etupäähän tulossa?subit kerroitkin jo,nehän tarvii vain sub kanavan toisesta vahvarista .
Vaikka tekisit aktiivisen 3-tie etupään,silloinkin tarvit 7 kanavaa
subit mukaan lukien:).
mikä prossu tulee systeemiin?
Soitin mikä tällä hetkellä olisi hyllyssä jouten odottamassa asennusta on CDA-7998R (tarvitsisi erillisen prossun PXA-H700 tai PXA-H800, jotta saisi aktiivisen 4-tien), mutta hankitaan mennee silti aktiiviseen nelitiehen taipuva Pioneerin DEX-P99RS. Soitin siis ainoastaan uupuu (uuden asennusalustan lisäksi), mutta eiköhän noihin molempiin jokin ratkaisu tässä löydy.
Saab 9-5 Aero MY01
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
miks 2 subia? mitä suuremmalla kuormalla ajat subia,sen parempi
äänenlaatu . äänenlaatua varmaan haetkin,kun etupää laadukas.
yhdellä 12" pärjää VARMASTI ja säästät hiukan tilaa kontin pohjalta,
tämä tietysti vain mun mielipide .
peilikolmioonko keskarit+disset?jos näin,niin on sit kohtuu jumppa
tiedossa uusien johtojen vetäminen oviin(ainakin kuskinpuolelle).
mitä päätteitä ne 5-kan. on?
äänenlaatu . äänenlaatua varmaan haetkin,kun etupää laadukas.
yhdellä 12" pärjää VARMASTI ja säästät hiukan tilaa kontin pohjalta,
tämä tietysti vain mun mielipide .
peilikolmioonko keskarit+disset?jos näin,niin on sit kohtuu jumppa
tiedossa uusien johtojen vetäminen oviin(ainakin kuskinpuolelle).
mitä päätteitä ne 5-kan. on?
#2285
Re: OG 9-5 Sportswagon tavaratilan koko (pohjalevyn mitat?)
Ihan siitä syystä kaksi subia että noita klassikkoja nyt sattuu olemaan omistuksessa kaksi kappaletta ja hyllyyn ei raaski jättää pölyttymään. Järkisyillähän tuota on turha edes yrittää perustella... Toisen voisi siinä tapauksessa jättää asentamatta jos tila loppuisi kesken ja joutuisi kotelotilavuudesta tinkimään tai eivät menisi kontin pohjalevyn alle.jykä66 kirjoitti:miks 2 subia? mitä suuremmalla kuormalla ajat subia,sen parempi
äänenlaatu . äänenlaatua varmaan haetkin,kun etupää laadukas.
yhdellä 12" pärjää VARMASTI ja säästät hiukan tilaa kontin pohjalta,
tämä tietysti vain mun mielipide .
peilikolmioonko keskarit+disset?jos näin,niin on sit kohtuu jumppa
tiedossa uusien johtojen vetäminen oviin(ainakin kuskinpuolelle).
mitä päätteitä ne 5-kan. on?
Nyt tosiaan kun kaksi päätettä, niin subeja voi ajaa vaihtoehtoisesti joko 6 ohmin tai 1,5 ohmin kuormaan.
Keskari+diskantti a-pilariin kiinni, mutta sijoitus samaan kohtaan kuin peilikolmioon asennettaessa -ymmärrät varmaan hyvin miksi... Ovimideille tosin joutuu johtorumban silti tekeen, mutta nykyiseen sitäkin on jo harjoiteltu.
Päätteet ovat Audisonin LRx5.1k:t -AB-luokkalaiset olis kivat subeillekkin, nyt mennään toistaiseksi VAIN kahdella päätteellä.
Saab 9-5 Aero MY01