Mertmi kirjoitti:Meidän femma ainakin on ollut kova syömään lähivalon H7-polttimoita. Ostin lopultakin Osramin longlife polttimon kolmen vuoden takuulla. Kohta vuoden ollut. Toiselle puolelle on jo pari kertaa uusittu tavallinen samalla aikaa.
Starttaa parkit päällä,tollai itellä oo menny kertaakaan h7:t
rikki parin vuoden aikana...tosin ny ihan eri polttimot lähi ja kaukovaloissa .
Mertmi kirjoitti:Meidän femma ainakin on ollut kova syömään lähivalon H7-polttimoita. Ostin lopultakin Osramin longlife polttimon kolmen vuoden takuulla. Kohta vuoden ollut. Toiselle puolelle on jo pari kertaa uusittu tavallinen samalla aikaa.
Mulla kesti Osramin Silver Star polttimot lähivaloissa melkein 3 vuotta ennen kuin toinen pimeni. Silloin ei ollut vielä edes päivävaloja asennettuna autossa. Valoteho noilla SilverStareilla oli kyllä todella hyvä.
Ensimmäinen Saab 9-5:nen oli parhaat valot, siis se jossa oli vielä lasiumpiot. Pitkät yli 230m vakio halogeeneilla. (TM 1/98)
Muistaakseni vielä 2010 - luvulla TM mainitsi jossain jutussa, että ko. valot olivat edelleen parhaat koskaan mitatut valot heidän testeissään. Mutua, mutta itse luettua sellaista
Kylläpä se näin taitaa edelleen olla eikä nykykehitys siltä näytä että tuo olisi menossa rikki. Itseasiassa kaksoisxenonit halogeeniapukaukovaloilla on ehkä paras ratkaisu, on sekä leveyttä että pituutta kuviossa. Mutta kuinka ollakaan uusista malleista tuntuu tippuneen ne halogeeniapukaukovalot pois, ja takapakkia on tullut.
H7 kestävyydestä omakohtaiset kokemukset on, että vaihtoehtona on joko peruskeltainen valo ja hyvä polttimon kesto, tai sitten valkoisempi ja kirkkaampi halogeeni mutta surkea polttimon kesto. Tai sitten voi venyttää lakia sen verran että käyttää 65W off-road polttimoita, jolloin näkyvyys on samaa luokkaa kuin valkoisemmalla halogeenilla, hieman jopa parempikin, mutta kestävyys on samaa luokkaa kuin perus keltaisella halogeenilla. En koe tuota kovinkaan pahaksi laittomuudeksi, koska saman valotehon saa noilla "hypersuperxenon" halogeeneillakin. Mutta laki on laki.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.