Autooni on vaihdettu sekä eteen että taakse 16 tuuman Aeron jarrut. Myös alusta on vaihdettu urheilualustaan. EPS:n tähden olisi kai syytä kalibroida ainakin tuo jarrupäivitys,
Yritimme Saab-huollossa jarrujen kalibrointia. Pääsimme Techillä jarrujen valintasivulle ESP:hen ilman turvapääsyä. He sanoivat, että 9-5:ssa tätä turvapääsyä ei kysellä, mutta se on 9-3:ssa tavallista.
No niin miten kävi. Vatittavana oli takajarrujen mahdollisuudet: 15 tuumaiset ja 16 tuumaiset jäähdytetyt levyt. Etujarruista ei puhuttu mitään. Tech kertoi, että nykyiset jarrut ovat nuo 15 tuumaiset. Halusimme valita 16 tuumaiset. Ongelma syntyi siitä, että emme saaneet millään valittua noita 16 tuumaisia, vaikka näytössä oli vaihtomahdollisuus. 15 tuumaiset pysyivät sitkeästi valittuina.
Osaisiko joku neuvoa. WIS ei kertonut mitään erikoista.
terv,
george
Jarrujen kalibrointi
Jarrujen kalibrointi
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Jarrujen kalibrointi
Saattaa olla että TECH2 ei anna muuttaa sellaista jarrukombinaatiota joka ei ole mahdollista ko. moottorityypillä tehtaalta. Eli Aeron moottorikoodi VIN:iin saattaisi auttaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Jarrujen kalibrointi
Onko tämä VIN-koodi vain Ecussa? Voiko sen muuttaa Tech2:lla? Minulla on jcarlsonin biopower-ohjelma EU0AF01C.46T Ecussa.
VIN YS3EB49C77....
Siis jos muutan C:n G:ksi, niin eikö se vaikuta mitenkään Ecun softan toimintaan?
Jos jarrutyyppi täten muuttuu, niin voinko moottorivaihtoehdon muuttaa takaisin C:ksi?
terv,
george
VIN YS3EB49C77....
Siis jos muutan C:n G:ksi, niin eikö se vaikuta mitenkään Ecun softan toimintaan?
Jos jarrutyyppi täten muuttuu, niin voinko moottorivaihtoehdon muuttaa takaisin C:ksi?
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Jarrujen kalibrointi
Ei, VIN-koodi on myös ainakin DICE:ssä, ja luultavasti se DICE:n VIN-koodi estää jarrujen muutoksen. ECU:ssa oleva VIN ei vaikuta tässä tapauksessa mitään, eli ei tarvitse muuttaa, eikä edes voi TECH2:lla. Mutta TECH2:lla voi kyllä muuttaa DICE:n sisältämää VIN-koodia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: Jarrujen kalibrointi
Oma auto nyt myös 16" jarruilla ja matalalla alustalla. Oletko saanut kerrottua autolle isommista jarruista?
Re: Jarrujen kalibrointi
En ole toistaiseksi kertonut. Ehkä kyse on kuitenkin pienestä asiasta. Kun Saab-neuvonta oli vielä olemassa, kysyin sieltä ohjeita jarrujen muuttamisesta suuremmiksi, Sieltä annettiin kaikkien tarvittavien osien varaosanumerot, mutta ei puhuttu mitään ohjelmoinnista.
terv,
george
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07