Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
n. 300 jarrulevyparia vaihtaneena voin suositella Bremboa ja Zimmermannia.
Esimerkkinä jarrulevyillä erittäin hankalat jarrut on e39:ssä Bmw:ssä. Freemaxit, Delphit jne kökkölevyt kieroina alta aikayksikön mutta Brembo ja Zimmer kestää hienosti.
Brembolla toimii myös takuu todella hyvin jos sellaiselle jostain syystä tulee tarvetta vaikkakin jos jarrut esim.alkavat täristää on n.95% varmuudella syynä asennusvirhe
Esimerkkinä jarrulevyillä erittäin hankalat jarrut on e39:ssä Bmw:ssä. Freemaxit, Delphit jne kökkölevyt kieroina alta aikayksikön mutta Brembo ja Zimmer kestää hienosti.
Brembolla toimii myös takuu todella hyvin jos sellaiselle jostain syystä tulee tarvetta vaikkakin jos jarrut esim.alkavat täristää on n.95% varmuudella syynä asennusvirhe
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Nyt olisi levyt vaihtokunnossa. Onko näistä kellään käyttökokemuksia?Markkanenn kirjoitti:Bilteman uritetut 288mm sporttilaikat, ei pahan hintaset: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... PEL-64643/
Nuo tulee seuraavaksi laitettua kun jarruremppa aiheellinen.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Ei ole Bilteman jarruosista kokemusta muuta kuin TM testien perusteella missä ei ole hirven hyvin pärjänny....
Brembot saa AD:sta halvemmalla kuin nuo 99 euron Biltsun laikat...
Brembot saa AD:sta halvemmalla kuin nuo 99 euron Biltsun laikat...
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... jarrulevyt
Tuossa osoitteessa keskustelua Bilteman sporttilaikoista...
Tuossa osoitteessa keskustelua Bilteman sporttilaikoista...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Tuolta tilasin ATEN jarrulevyt eteen ja taakse sekä aten jarrupalat ja kengät ja tappisarjan etusatuloihin ja muutaman pottimon koko kasa 301 euroa kotiin kannettuna! Ei pahaJaHu kirjoitti:http://www.autonvaraosat24.fi/jarrulevy ... 5-stw-ys3e
Wagonin, mutta sedanissa eikö lie samat.
Arska Saab Klubijäsen no:5106
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Toi levyn kieroksi vetäminen tuntuu olevan aika yleistä, mikähän sen oikeastaan aiheuttaa? Puutteellinen lämpökäsittely valmistettaessa?
M97CSB234EFM57001 RE85
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
YoC kirjoitti:n. 300 jarrulevyparia vaihtaneena voin suositella Bremboa ja Zimmermannia.
Esimerkkinä jarrulevyillä erittäin hankalat jarrut on e39:ssä Bmw:ssä. Freemaxit, Delphit jne kökkölevyt kieroina alta aikayksikön mutta Brembo ja Zimmer kestää hienosti.
Brembolla toimii myös takuu todella hyvin jos sellaiselle jostain syystä tulee tarvetta vaikkakin jos jarrut esim.alkavat täristää on n.95% varmuudella syynä asennusvirhe
Kuten edellä mainittu 95% johtuu väärästä asennuksesta!
Arska Saab Klubijäsen no:5106
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Mene ja tiedä, mutta kovasti väitetään, että tuo kieroutuminen olisi potaskaa. Väittäävät, että paloista tarttuu ainetta epätasaisesti levyn pintaan ja tämä aiheuttaisi paksuuseroja. Tulee esimerkiksi huonosta asennuksesta, että levy ei asetu napaan suoraan.. Tästä saa lukea vaikkapa EBC:n sivuilta kohta 5.ysikoo kirjoitti:Toi levyn kieroksi vetäminen tuntuu olevan aika yleistä, mikähän sen oikeastaan aiheuttaa? Puutteellinen lämpökäsittely valmistettaessa?
Noh, paksuusero tai kiero levy. Molemmat täristää.
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Yleisimmin levyn kieroutuminen aiheutuu juurikin siitä että pyörännavan ja jarrulevyn välissä on likaa. Pyörännapa pitäis putsata aina "metallin puhtaaksi" ennen kuin levy asennetaan.
Jotkut tekevät myös sen virheen että kun vanha levy irroitetaan ja se sattuu olemaan jumissa niin ennen uuden levyn asennusta pyörännapaan tai jarrulevyyn laitetaan esimerkiksi kuparitahnaa jotta levy lähtisi seuraavalla kerralla helpommin irti pyörännavasta, näin ei saisi tehdä koska jo kuparitahnan epätasaisuus saattaa aiheuttaa levyn kieroutumisen kovissa jarrutuksissa.
Ja uusilla levyillähän on valmistajasta riippuen aina vähintään 200km sisäänajo milloin on vältettävä kovia jarrutuksia. Ei tietenkään tarkoita sitä että jos tulee hätä niin jarrua ei saa painaa
Jotkut tekevät myös sen virheen että kun vanha levy irroitetaan ja se sattuu olemaan jumissa niin ennen uuden levyn asennusta pyörännapaan tai jarrulevyyn laitetaan esimerkiksi kuparitahnaa jotta levy lähtisi seuraavalla kerralla helpommin irti pyörännavasta, näin ei saisi tehdä koska jo kuparitahnan epätasaisuus saattaa aiheuttaa levyn kieroutumisen kovissa jarrutuksissa.
Ja uusilla levyillähän on valmistajasta riippuen aina vähintään 200km sisäänajo milloin on vältettävä kovia jarrutuksia. Ei tietenkään tarkoita sitä että jos tulee hätä niin jarrua ei saa painaa
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
No joo, itse olen kyllä putsannut navan aivan puhtaaksi. Ei tosin ole ollut mitään ongelmaa koskaan täristämisen kanssa. Faijalla meni rysleristä levyt kieroksi, vaikka tehtaalla viimeksi kiinni lyöty.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Neuvokaapa tyhmälle oikeaoppinen jarrujen sisäänajo?
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Ja uusilla levyillähän on valmistajasta riippuen aina vähintään 200km sisäänajo milloin on vältettävä kovia jarrutuksia. Ei tietenkään tarkoita sitä että jos tulee hätä niin jarrua ei saa painaa
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Riittääkö, että ajaa 200 kilometriä moottoritiellä kertaakaan jarruttamatta..YoC kirjoitti:Ja uusilla levyillähän on valmistajasta riippuen aina vähintään 200km sisäänajo milloin on vältettävä kovia jarrutuksia. Ei tietenkään tarkoita sitä että jos tulee hätä niin jarrua ei saa painaa
Rauhalliset jarrutukset on ainakin mulla toimineet tähän asti.
Nyt on motonetin levyt ollut ~5tkm ja pientä tärinää välillä havaittavissa. Se oli varmaankin takautuva asennusvirhe kun vasta nyt alkoi oireet.
Saab 9-5 Aero -04
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
Pari kuukautta sitten tuli vaihdettua levyt ja palat joka nurkkaan. Ostin Neobrosilta Pagid-merkkiset levyt ja palat. Levyt olivat esikäsitellyt/maalatut joten ei tarvitse putsata ja ei ruostu yhtä helposti. Hintaa koko paketille rahteineen tuli 230 €. Hyvin ovat toimineet, ei täristä! Suosittelen!
Saab 9-3 SC 2.0t BioPower 2009
exät
Saab 9-3 SC 2.0t BioPower 2008
Saab 9-5 kombi "2.3t" Vector biopower 2006 (2013-2016)
Saab 9-3 2.0T 2001 (2010-2013)
exät
Saab 9-3 SC 2.0t BioPower 2008
Saab 9-5 kombi "2.3t" Vector biopower 2006 (2013-2016)
Saab 9-3 2.0T 2001 (2010-2013)
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Etujarrulevyt Motonet / Autoasi Brembo
No niin nyt on atet laitettu kiinni ja nyt on jarrut niin kuin pitääkin!arska-66 kirjoitti:Tuolta tilasin ATEN jarrulevyt eteen ja taakse sekä aten jarrupalat ja kengät ja tappisarjan etusatuloihin ja muutaman pottimon koko kasa 301 euroa kotiin kannettuna! Ei pahaJaHu kirjoitti:http://www.autonvaraosat24.fi/jarrulevy ... 5-stw-ys3e
Wagonin, mutta sedanissa eikö lie samat.
Arska Saab Klubijäsen no:5106