Noniin, iso homma sitten kuitenkin tiedossa. Kiitos näistä tiedoista, vien auton huoltoon näiden arvioiden kera ja katsotaan mitä kaikkea ruvetaan tekemään.
Sen rutisevan vetarin tietty helposti paikallistaa oikealle, mutta mites sitten sitä täryytystä aiheuttava sisempi, miten todetaan kumpi puoli vaihtokunnossa vai molemmat huonolla tuurilla?
Ei nyt parhaimmalla mahdollisella tavalla alkanut tämä homma, jos kaikki puslat paskana vetonivelet kaikki ja vääntötuet ja mitä vielä
Niin tuo sisempi vetonivelhän tarkoittaa 9-5:ssa koko vetoakselia, ymmärsinkö oikein nettiä selatessani?
-98 9-5 2.0t ostamassa,ostettu-> tärinää rutinaa ja kolinaa.
Re: -98 9-5 2.0t ostamassa, ostettu, pari kysymystä
Yksi asia unohtui sanoa, vaihdetta vaihtaessa pölläyttää vähän putkesta, mutta foorumia selailtuani tuli siihen tulokseen että voisi johtua siitä kun ei ole sitä huohotinpäivitystä tehty, vai olenko ihan hakoteillä?
Ajattelin nyt ensitöiksi vaihtaa ainakin sen ulomman vetonivelen, siinä kun selvästi on vikaa ja ainakin se rutina lakkaa, toivottavasti muutenkin käytös rauhoittuu. Vaihdellaan lisää osasia sitä mukaa kun asioita selvitellään.
Oli meinaan ne vetoakselit aika arvokkaita romiksellakin niin ei viittis vaan fiilispohjalta ostella ennenkuin on varmuus asiasta.
Ajattelin nyt ensitöiksi vaihtaa ainakin sen ulomman vetonivelen, siinä kun selvästi on vikaa ja ainakin se rutina lakkaa, toivottavasti muutenkin käytös rauhoittuu. Vaihdellaan lisää osasia sitä mukaa kun asioita selvitellään.
Oli meinaan ne vetoakselit aika arvokkaita romiksellakin niin ei viittis vaan fiilispohjalta ostella ennenkuin on varmuus asiasta.
Re: -98 9-5 2.0t ostamassa,ostettu-> tärinää rutinaa ja kolinaa.
Ei nyt parhaimmalla mahdollisella tavalla alkanut tämä homma, jos kaikki puslat paskana vetonivelet kaikki ja vääntötuet ja mitä vielä
'
kaippa se hinnassa on huomioitu
kannattaako kuiteskin aloitella huohotin päivityksestä jos vaikka kone pysyy kasassa niin korjailee niitä muista sitten, tottapahan kylmänä ei ulise heti käynnistettäessä kone?
'
kaippa se hinnassa on huomioitu
kannattaako kuiteskin aloitella huohotin päivityksestä jos vaikka kone pysyy kasassa niin korjailee niitä muista sitten, tottapahan kylmänä ei ulise heti käynnistettäessä kone?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: -98 9-5 2.0t ostamassa,ostettu-> tärinää rutinaa ja kolinaa.
Olihan se huomioitu hinnassa joo auto oli aika edullinen, vaikka nämä ei tiedossa ollutkaan.mestari kirjoitti:Ei nyt parhaimmalla mahdollisella tavalla alkanut tämä homma, jos kaikki puslat paskana vetonivelet kaikki ja vääntötuet ja mitä vielä
'
kaippa se hinnassa on huomioitu
kannattaako kuiteskin aloitella huohotin päivityksestä jos vaikka kone pysyy kasassa niin korjailee niitä muista sitten, tottapahan kylmänä ei ulise heti käynnistettäessä kone?
Kyllä se kone tuntuis olevan tikissä, ei ulise eikä vikise eikä rallata.
Ensi viikoksi sain ajan jolloin laitetaan tuo huohotinpäivitys sun muuta, jos asentaja ehtii niin öljypohjakin otetaan irti ja putsataan sieltä moskat pois.
Re: -98 9-5 2.0t ostamassa,ostettu-> tärinää rutinaa ja kolinaa.
Vein tänään auton laitettavaksi, nostettiin jo ylös huomista varten ja katteltiin.
Märkää oli siellätäällä, varmaan venakopan tiivisteestä tms vuotaa.
Tuon kolinankin syy melkolailla varmasti selvisi, laatikon etummainen vääntötuki ei ollut kiinni ollenkaan
Tai siis oli pyhällä hengellä, liian lyhyellä pultilla ja se pultti oli ihan vapaana siinä kolossaan edestakas liikkui, lisäksi vielä liian pienijenkainen pultti.
Onneksi ei päässyt pultti putoamaan, vaihdelaatikon alareuna juuri ja juuri estää sen.
Kyllä näitä asentajia riittää joka lähtöön, kuka helvetti on auton tuohon malliin jättänyt aika vaarallista jo.
Noh huomenna on ehjä vetoakseli paikoillaan ja huohotinpäivitys, pitäis kolinat ja rutinat ja tärinät loppua siihen. Ja sen savun tulon.
Märkää oli siellätäällä, varmaan venakopan tiivisteestä tms vuotaa.
Tuon kolinankin syy melkolailla varmasti selvisi, laatikon etummainen vääntötuki ei ollut kiinni ollenkaan
Tai siis oli pyhällä hengellä, liian lyhyellä pultilla ja se pultti oli ihan vapaana siinä kolossaan edestakas liikkui, lisäksi vielä liian pienijenkainen pultti.
Onneksi ei päässyt pultti putoamaan, vaihdelaatikon alareuna juuri ja juuri estää sen.
Kyllä näitä asentajia riittää joka lähtöön, kuka helvetti on auton tuohon malliin jättänyt aika vaarallista jo.
Noh huomenna on ehjä vetoakseli paikoillaan ja huohotinpäivitys, pitäis kolinat ja rutinat ja tärinät loppua siihen. Ja sen savun tulon.
Re: -98 9-5 2.0t ostamassa,ostettu-> tärinää rutinaa ja kolinaa.
Nyt alkaa auto jo tuntumaan autolta. Oli kyllä vetonivelet niin loppu että morjes. Kaiken lisäksi iskari oli jotenkin väärään kohtaan kiinnitetty alhaalta, ja siihen oli koiranluu ottanut kiinni. Ihmettelen kyllä kovasti, miten edellinen omistaja on saanut näin isoilla vioilla leimattua auton, ja vielä tuo aiemmassa viestissä mainittu asia?!
No nyt on rutinat ja kolinat ja tärinät loppu, ja se pölläyttelykin lakkasi kun laitettiin se huohotinpäivitys.
Eihän tämä saabismin alku niin huonolta enää näytäkkään.
No nyt on rutinat ja kolinat ja tärinät loppu, ja se pölläyttelykin lakkasi kun laitettiin se huohotinpäivitys.
Eihän tämä saabismin alku niin huonolta enää näytäkkään.