Hälytttimen BAck-up patteri loppu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Raser »

tUrpoEinari kirjoitti: Ostin Elfalta. :wink:
Siellä näyttäisi olevan vain CR17335SE litium-paristoja???

Tarttis löytää toi alkuperäinen Sanyo CR17335, niin ei tarttis jatkuvasti vaihdella.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Raser: Mikä on sun mielestä niiden kestoikä??? :roll:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Raser »

tUrpoEinari kirjoitti:Raser: Mikä on sun mielestä niiden kestoikä??? :roll:
Lukemani mukaan parista viikosta pariin vuoteen.

Taitaa tosiaan olla niin, että kyseessä ovatkin ei-ladattavat varmennusparistot jotka tuolla hälytinmodulin sisällä siis majailevat. Minulle sanottiin lahtelaisessa hälytinlaitteita myyvässä liikkeessäkin että siellä on AKUT ei patterit!?!

Mutta tuotetietojen mukaan kyseessä olisikin nimenomaan PARISTOT ei akkuparistot.

CR17335SE pariston kapasiteetti on 1800 mAh ja jatkuva virranantokyky max. 8 mA, hetkellisesti 100 mA.

CR17335 pariston kapasiteetti on 1400 mAh ja jatkuva virranantokyky max. 1500 mA,
hetkellisesti jopa 3500 mA.

Edellisiin arvoihin viitaten on esitetty väite, että SE-paristo läpäisee uutenakin juuri ja juuri hälytinjärjestelmätestin, joka mittaa onko varmennusparistoissa tarpeeksi virtaa?/tehoa?/potkua? jäljellä ja kun testissä saadaan asetetun raja-arvon alittava tulos, niin Service Theft Alarm teksti syttyy näytölle.

Ja toisaalta SE-paristo ei kykenisi hoitamaan sille tarkoitettua hommaa sen ominaisuuksien perusteella.

Tällaisia yo. perusteita olen löytänyt googlettamalla noita pattereita.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Raser »

tUrpoEinari kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/2Pcs-SANYO-CR17 ... 33863a4543

Olisko nuo sitten oikeita? 8O
Just tuolta "Hunk Lee" :lta tilasin pattereita, mutta ne tulevat Kiinasta ja toimitus kestää tietysti aikansa.

Yritinkin tuossa aiemmin kysyä että löytyisikö CR17335 patteria lähempää, esimerkiksi Euroopasta tai jopa Suomesta. Ei näytä löytyvän.

Hälytinmoduuli on nyt irroitettu, täytyy ruveta veistämään sitä auki.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Ok sitten. Meitin molempiin 95:siin (pojan ja minun) tilattiin nuo samat. Varalle!
Kumpikaan sirra ei vaikerra. (vielä) Ne -SE :t on omassa olleet nyt sen kaksi vuotta. :D
Ostin silloin vanhemman käytetyn joka on kuudella ruuvilla kasattu yhteen ja uusin siihen silloin ne -SE:t. Pojan auton sirra on liimattu versio........vaatii askartelua sitten myöhemmin. :roll:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Tänä aamuna merkkikorjaamossa ohjelmoitiin Techillä varashäly pois aerostani. Oli herjannut jo vuoden startatessa huoltotarpeesta, mutta lopulta rupesi soimaan ihan milloin sattui ja aina, kun kun keula alemmalla kuin perä ja ilman vilkkuja ja startatessakin auton käydessä. 59 euroa, ok, kallista 10 min työstä, mutta nyt check ok, ja no problems!

Terv aero 9-5 vm 2003
Hanaa hillitysti!
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Raser »

fbl364 kirjoitti: varashäly... Oli herjannut jo vuoden startatessa huoltotarpeesta, mutta lopulta rupesi soimaan ihan milloin sattui ja aina, kun kun keula alemmalla kuin perä...
Tuostapa tulikin mieleeni, että onko kärryssä joku asentotunnistin joka liittyy varashälyttimeen?

Ja jos on, niin missähän moinen sijaitsee?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
fbl364
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 14:03
Paikkakunta: Espoo

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja fbl364 »

Tiedän varmuudella , että aseentotunnistin löytyy, mutten tiedä paikkaa!!!???
Hanaa hillitysti!
Nicke
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 15:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Nicke »

Pitääkö uusi hälyttimen sireeni naittaa Techillä vai onko vaan Plug&Play?
Käykö myös 9-3:sen boksi 9-5:ssa?
Saab 9-5 Aero 2003
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

fbl364 kirjoitti:Tiedän varmuudella , että aseentotunnistin löytyy, mutten tiedä paikkaa!!!???
WIS:n mukaan on oikean etuistuimen alla ruuvattuna lattiaan. :mrgreen:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Raser »

Raser kirjoitti:
tUrpoEinari kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/2Pcs-SANYO-CR17 ... 33863a4543

Olisko nuo sitten oikeita?
Just tuolta "Hunk Lee" :lta tilasin pattereita, mutta ne tulevat Kiinasta ja toimitus kestää tietysti aikansa.

Hälytinmoduuli on nyt irroitettu, täytyy ruveta veistämään sitä auki.
Jepulis! Kaksi kuukautta kesti Hunk Leelta postittaa patterit. Tilasin niitä samantien useampia, mutta perille tuli vain kaksi kappaletta!?!

Nyt pitäisi löytää ne kondensaattorit (Bebek?) ja sahata laatikko auki, mistä pääsemmekin joustavasti kysymykseeni, eli mistä kohtaa tuo hälytinmodulin avaussahaus kannattaa tehdä?

Siinähän on se kiinnityskorvake (tai kaksikin), joten jos niiden yläpuolelta sahaa..., vai onko kuvia?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Raser »

Raser kirjoitti:
Raser kirjoitti:
tUrpoEinari kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/2Pcs-SANYO-CR17 ... 33863a4543

Olisko nuo sitten oikeita?
Just tuolta "Hunk Lee" :lta tilasin pattereita, mutta ne tulevat Kiinasta ja toimitus kestää tietysti aikansa.

Hälytinmoduuli on nyt irroitettu, täytyy ruveta veistämään sitä auki.
Jepulis! Kaksi kuukautta kesti Hunk Leelta postittaa patterit.

Siinähän on se kiinnityskorvake (tai kaksikin), joten jos niiden yläpuolelta sahaa..., vai onko kuvia?
Pläääh, rautasahalla vetäsin sen ulokereunan vierestä palikan halki.

Onko piirilevy liimattu kiinni niihin kuuteen muoviseen tappiin?

Lähteekö poraamalla vai kuinka ehjänä irti?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Aerokettu
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Marras 27, 2013 12:37
Paikkakunta: Pori

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Aerokettu »

Omastani purin ruuveilla kasatun mallin pari viikkoa sitten. Piirilevy oli hieman kiinni kotelossa suojalakan takia. Minulle ei selvinnyt oliko se tarkoituksella liimattu vai ei, mutta kun rapsahti aika helposti irti, niin veikkaisin sitä eitä...
Kuukauden päivät jaksoin kuunnella sitä satunnaista seireenin uikuttelua ja sitten hain prismasta Vartan CR123A patterit ja kolvailin ja kuumaliimailin niillä purkin kasaan. Mielenkiinnolla odottelen loppuuko patterit ennen muuta autoa...
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Hälytttimen BAck-up patteri loppu

Viesti Kirjoittaja Raser »

Aerokettu kirjoitti:Kuukauden päivät jaksoin kuunnella sitä satunnaista seireenin uikuttelua ja sitten hain prismasta Vartan CR123A patterit ja kolvailin ja kuumaliimailin niillä purkin kasaan. Mielenkiinnolla odottelen loppuuko patterit ennen muuta autoa...
Laitoitko ensin jotkut muut (toimimattomat) paristot hälytinmoduuliin vai suoraan nuo CR123A patterit?

Tietääkö kukaan kuka tekisi Lahden seudulla piirikortin kolvaustöitä kohtuuhintaan?

Varmaan joku AutoAlarm tekee kolvausta ja sähköurakointiliikkeet, mutta veloitus voi olla melko huimaa.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Vastaa Viestiin