Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Nyt kaikki Hirschin tullanneet, kysymys teille... riittääkö kopio Hirschin paperista josta käy ilmi VIN-numero sekä mitä autoon on laitettu ja mitkä normit se täyttää? Vaatiiko Tulli vielä jotain muuta ts. ajanko suosiolla jollekin konttorille rahastettavaksi?
Viimeksi muokannut kaseva, To Syys 19, 2013 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Aero Hirschin tullaus ->vaatimustenmukaisuustodistus?

Viesti Kirjoittaja valtteri »

kaseva kirjoitti:Nyt kaikki Hirschin tullanneet, kysymys teille... riittääkö kopio Hirschin paperista josta käy ilmi VIN-numero sekä mitä autoon on laitettu ja mitkä normit se täyttää? Vaatiiko Tulli vielä jotain muuta ts. ajanko suosiolla jollekin konttorille rahastettavaksi?

Ei tulli vaadi mitään vaan kats. konttori mikäli haluat auton papereihin "hirsch" tehoilla.

Itsellä riitti hirsch:in papru + että auto oli saksassa katsastettu hirschinä = muuttuneet tiedot oli saksalaisessa otteessa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Nimenomaan Tulli on vailla ko. paperia. Pitää laittaa menemään ja jäädä odottelemaan seuraavaa kysymystä. Kiitos nopeasta vastauksesta!
Viimeksi muokannut kaseva, To Syys 19, 2013 09:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Aero Hirschin tullaus ->vaatimustenmukaisuustodistus?

Viesti Kirjoittaja valtteri »

kaseva kirjoitti:Nimenomaan Tulli on vailla ko. paperia. Pitää laittaa menemään ja jäädä odottelemaan seuraavaa kysymystä. Kiitos nopeasta vastauksesta!
Jaa... eli onko autosi arvonmääritys mennyt "Marvoon" ja siellä mietitään paljonko voivat laittaa verotusarvoksi kun on "viritetty".
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Johonkin erikoiskäsittelyyn se on päässyt, jäämme mielenkiinnolla odottamaan seuraavaa liikettä. On kai näitä sentään tullattu aiemminkin, vaiko eikäkö häh?

Täytyy raportoida tänne miten käy.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
teros
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Syys 15, 2006 12:23
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja teros »

Omani tullasin ihan vaan normaalisti.
Ei ne mitään hirsch-lappuja kyselleet...
Jäähän se todistus sulle itelleen.Veroja joudut,mitäluultavimmin,maksamaan reilusti enemmän,kuin esim normi aerosta.Seuraavaksi ne vaatii jotain mystisiä tuv-lappuja
,tai jotain muuta kummallista :roll:
9-5 troll-r,
900t16 cd "finlandia" -85, 900 T16 -90,99 -84,99 turbo -79, 96 -77, 96 -64,95 -72,95e -70,99 combi -76,900i -86
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

...ja tänään paluupostia Tullista. Hirschin sertifikaatti, josta käy ilmi melut, päästöt yms. yms. ei kelpaa. Pitää olla CoC (Certificate of Conformity) tai ECE-todistus, tai TÜV-lappu tai DEKRA-todistus. Vaihtoehtoja siis piisaa.

Kysymys kuuluukin, minkä noista saa helpoiten & edullisimmin ja mistä? Kokemuksia?
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja arto »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 3&start=15

Tässä saattaisi olla yksi kohtalontoveri joka voisi ehkä auttaa
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Eikö ois päässy helpomalla&halvemmalla ku ois sanonu että tää on iha normi Aero?
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Markkanenn kirjoitti:Eikö ois päässy helpomalla&halvemmalla ku ois sanonu että tää on iha normi Aero?
Ku ei. Se onkin varustetasoltaan Aero, joka myös veroilmoitukseen merkattiin. Mut jos rekisteriotteessa lukee tehon kohdalla 225 kW niin se ei taida ihan täsmätä? Sitä on paha käydä selittämään ilman vippaskonsteja... Eikä sen helppouden & halvemmalla pääsyn muuten niin väliä, ei vaan huvittais turhia maksuja maksella jos asian hoitamiseksi on joku maalaisjärkinen tapakin olemassa. Luulin, että hovivirittäjän sertifikaatilla olis jotain virkaa mutta ei siis ole. Lapun voi kehystää seinälle muistoksi. :roll:

Kiitos arto linkistä, pitää kysäistä Juspulta miten asiat lopulta luonas.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
SauliNaski
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2011 16:33

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja SauliNaski »

Hei,

Osui silmään tämä keskustelu Saab 9-5 Hirsch-mallin Suomeen tuonnista. Aikanaan kun ensimmäisiä 225kW malleja Suomeen tuotiin oli niiden rekisteröinnissä paljonkin vääntöä Trafin kanssa. Ainakin tällöin rekisteröinti onnistui kun autoon oli todistukset seuraavista testeistä tehtyinä:
- päästöt
- melu
- polttoaineenkulutus ja CO2
- jarrut
- alusta

Muutoksen pystyi todistuksien avulla saamaan rekisteriin mikäli muutos tehtiin jo rekisteröityyn autoon. Tämä erityisesti tuolloin aiheutti päänvaivaa, mutta tästä syystä esimerkiksi kaksi ensimmäistä autoa rekisteröitiin Suomessa ja sitten lähetettiin Trollhättaniin ANA:lle muutettaviksi.

Nuo kaikki todistukset on minulta saatavissa mikäli niitä auton rekisteröintiä varten tarvitaan. Todistukset on Saksan Kraftfahrt-Bundesamt:n EC-tyyppihyväksyntätodistuksia ja niiden pitäisi kelvata suoraan Suomen katsastusviranomaisille. Lisäksi tarvittaessa näistä voidaan tehdä suomenkielinen koontiselvitys, jonkä yleensä teemme autojen COC-todistuksistakin, jotta katsastuskonttorilla vähemmän englantia ja/tai muutosasioita ymmärtävät henkilöt osaavat merkitä oikeat tiedot rekisteriotteelle. Normaaliveloituksemme COC-todistuksista on asiakkaillemme 150€ (alv 24%) (autoalan määrittelemä suositushinta).

Viitaten tuohon aikaisempaan keskusteluun, huhti-toukokuu 2010 on ollut huono hetki tuoda kyseinen auto maahan, koska tuossa kuun vaihteessa Saabien maahantuonti siirtyi GM:ltä Saab Automobile Ab:lle ja silloin valitettavasti oli aika monta muutakin asiaa työn alla. Toivottavasti asia kuitenkin ratkesi parhain päin.


Ystävällisin terveisin
Sauli Naski
Saab Parts Finland
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Aivan loistavaa Sauli, kiitos tiedoista.

Otan sinuun pian yhteyttä niin voimme sopia tarkemmin tuon COC-todistuksen hankinnasta.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja kaseva »

...ja paluupostia tullista. Ei riitä Saab Parts Finlandilta hankittu vaatimustenmukaisuustodistus, eikä EC-tyyppihyväksyntätodistus. Nyt pitää hakea CO²-todistus katsastusasemalta.

Alkaa pikkuhiljaa tulla sellainen olo, että herra SK tullissa haluaa käyttää saavuttamaansa asemaa. Olen edelleen sitä mieltä, että asiat pitää hoitaa noh, asianmukaisesti, mutta olisko helpompaa pyytää nämä kaikki stanan tositteet yhdellä kertaa? Säästyis valtioltakin postikuluja. Huoh.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja mestari »

saitko rahat takaisin paperista jonka ostit ja mikä ei kelpaa siihen tarkoitukseen mihin sen ostit?
ja jos et niin mikset
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Aero Hirschin tullaus -> mutkia matkaan...

Viesti Kirjoittaja suapas »

kaseva kirjoitti:...ja paluupostia tullista. Ei riitä Saab Parts Finlandilta hankittu vaatimustenmukaisuustodistus, eikä EC-tyyppihyväksyntätodistus. Nyt pitää hakea CO²-todistus katsastusasemalta
Eli toi co-lappu tarvitaan myös noitten muitten lisäksi. Näin oletan. On tää yx ...keleen sarvikuonojen maa. Ja sit noilla sarvikuonoilla on vielä nimetkin... :evil:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Vastaa Viestiin