Moro, uuden Saabin? etsintä.
Moro, uuden Saabin? etsintä.
Tervehdys, joku sai lauantai aamuna idean, että poltanpa roskakatoksen, no sen seurauksena paloi silmäteräni, vaikka se oli ooppeli. No nyt on kummiskin tilanne, et huomenna alkaa asioiden selvittely, autokuume on jo alkanut, koska ei vanhasta autoo enää tule. Mitäpäs arvoisa raati ois tommosesta saabista mieltä? http://www.nettiauto.com/saab/9-5/5589338
Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
Hae pois ja hanki tuohon lisää tehoa (esim. BioPower stage1), niin tulee hyvä Saab 

Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
ootellaan ensin vakuutustarkastajan päätöstä... Joku muu ois kiva saada, kun ooppeli, kun niillä ajanu viimiset 6vuotta... 

Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
Mikäpä sen luonnollisempi siirtymä, kuin ooppelista premium-ooppeliin. 

Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
Tobbana tietää varsin hyvin että, toisten tahallinen ärsyttäminen on kielletty.
Edittinä korjataan virheellinen tieto:
Saab ei ole "premium-opel" vaan Saab. Koska on sääntöjen vastaista jättää oikaisematta virheellinen tieto, joten tässä se on nyt oikaistu.
Edittinä korjataan virheellinen tieto:
Saab ei ole "premium-opel" vaan Saab. Koska on sääntöjen vastaista jättää oikaisematta virheellinen tieto, joten tässä se on nyt oikaistu.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
No voi hyvänen aika, vaikka se kuinka kipeää tekee niin kyllä Saab vaan sattumoisin jakaa huomattavan osan komponenteistaan Opelin kanssa. Samalla tavalla Daewoo/Chevrolet virityksiä voi kutsua pirkka-ooppeleiksi. Vaikka kuinka huudat kultainen rusetti kädessä että "Nää ei oo mitää pirkka-ooppeleita" niin silti pellin alta löytyy Ecotec ja samanlainen alusta kuin pallosalamassa.
Sama homma Saabin kanssa, vaikka kuinka leijailisit pää pilvissä Griffinin selässä hävittäjiä väistellen, on Saab silti yksi Opel-johdannainen eikä muuksi muutu.
Ja edelleenkin, mielestäni Opel-sukulaisuus ei ole ollenkaan huono asia. Suhteellisen halvat alustan osat ja ennenkaikkea yksinkertainen, toimiva ja helposti huollettava rakenne. Ainoa mikä Opeleista puuttuu on puhdikas ja varma turbomoottori, joka onkin sitten näissä premium-ooppeleissa korjattu...
Sama homma Saabin kanssa, vaikka kuinka leijailisit pää pilvissä Griffinin selässä hävittäjiä väistellen, on Saab silti yksi Opel-johdannainen eikä muuksi muutu.
Ja edelleenkin, mielestäni Opel-sukulaisuus ei ole ollenkaan huono asia. Suhteellisen halvat alustan osat ja ennenkaikkea yksinkertainen, toimiva ja helposti huollettava rakenne. Ainoa mikä Opeleista puuttuu on puhdikas ja varma turbomoottori, joka onkin sitten näissä premium-ooppeleissa korjattu...
Viimeksi muokannut tturku, Ma Loka 14, 2013 08:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: (Sensuuri iski)
Syy: (Sensuuri iski)
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
Eli toisinsanoen siellä Trollhättanissa oli tehtaallinen väkeä vain juomassa kahvia ja kasaamassa Opelin osista autoja, joihin liimattiin sitten Saabin logo. Enpäs oikein usko tuohonkaan.TTH kirjoitti:?.. on Saab silti yksi Opel-johdannainen eikä muuksi muutu.

96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || R 1200 GS Adventure -12
Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
^Joo todellakin, mitä nyt vähän liimaili omia päähänpistojaan ihan huvikseen kun oli GM:n isot massit käytössä.
Mun mielestä sukulaisuus on turha kieltää, mutta tottakai siellä Saabin kädenjälkikin näkyy. Opelin alustaa jatkojalostettu paremmaksi mutta pääkomponentit pysyvät edelleen pitkälle samana. Tällä tottakai saatiin valmistuskustannuksia piennemmäksi ja näin kuolleen automerkin omistajan kannalta myös tarvike varaosien saatavuus on parempi ja hinta halvempi...

Mun mielestä sukulaisuus on turha kieltää, mutta tottakai siellä Saabin kädenjälkikin näkyy. Opelin alustaa jatkojalostettu paremmaksi mutta pääkomponentit pysyvät edelleen pitkälle samana. Tällä tottakai saatiin valmistuskustannuksia piennemmäksi ja näin kuolleen automerkin omistajan kannalta myös tarvike varaosien saatavuus on parempi ja hinta halvempi...
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
No vitsi,vitsi...JoJio kirjoitti:Tervehdys, joku sai lauantai aamuna idean, että poltanpa OPELIN, no sen seurauksena paloi ROSKAKATOS.

Mutta se tärkein: Tarkista huoltohistoria, varsinkin öljynvaihdot. Ja onko huohotussydeemi vaihdettu uudempaan versioon.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
En tiedä heittääkö silmis vai ei, mutta SIDis näyttäis olevan pikseli vikaa.. 

9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Vs: Moro, uuden Saabin? etsintä.
Taitaa ollaHimo_kaappoo kirjoitti:En tiedä heittääkö silmis vai ei, mutta SIDis näyttäis olevan pikseli vikaa..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
#5824
93 B204
93 B204
Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
No se nyt on ongelmista pienin. Simonille vaikka korjattavaksi Englantiin niin viikon homma ja kustantaa noin 65 euroa plus postikulut menosuuntaan. Autolla voi ajaa ilman SIDiäkin, eli viikon pärjää kyllä ilman sitäkin, jos ei puuttuva äänimerkki ja äänettömät vilkut häiritse.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
Kerro toki mikä se suurin on?3J kirjoitti:No se nyt on ongelmista pienin.

9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Moro, uuden Saabin? etsintä.
Aero vaan suoraan niin herkkuja on riittävästi ja turbokin luotettavampi. 

Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT