Alipaineletkujen vaihtovinkkejä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Alipaineletkujen vaihtovinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

jn1981 kirjoitti:Itse laitoin motonetin 4mm alipaineletkut ja ostin vielä metalliset t-liittimet muovisten tilalle. Letkua meni 2.5metriä. .
Montako t-haaraa tarvitaan? Hyvä keskustelu minusta, itse yritin samasta aiheesta eli letkujen koosta utsia joskus mutta hakutoimintoa kehoitettiin vaan käyttämään :?

Mutta siis, 4mm letkua ja x kpl haaroja. Ja jokunen tulppa jos haluaa evapin pois pelistä. Onkos kukaan löytänyt takaiskuventtiileitä ja jos niin mistä?

Ja kyllä, minusta on hyvä jos on ohjeet. Itse en tunnista eri purkkeja ja venttiileitä vaikka perustiedot moottoreista sekä kädentaidot löytyykin.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Alipaineletkujen vaihtovinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Omassa -05:ssani oli tuossa pelkässä alipainesysteemissä yksi T-haara. Löytyi siitä letkusta, joka menee tuolta tulipellin venttiilin kuskinpuoleisesta päästä imusarjan vakuumiventtiilille. T-haara jakaa sen menemään vielä suoraan alas tulipellin suuntaan takaiskulle, josta letku lähtee vesiventtiilille. Ei riittänyt kädet tuon kaikkein alimman letkun vaihtoon, joka takaiskulta lähtee, mutta se vaikutti muutenkin olevan paljon paremmassa kunnossa kuin muut letkut.
SAAB 9-5 Aero -05
Vastaa Viestiin