Elikkäs kun auto on aivan kylmä esim. työpäivän tai yön jälkeen niin käynnistyminen on todella hankalaa. Ja kun kone käynnistyy niin tuntuu että se jotenkin "pätkii" ja kierrokset heittelehtii. Tuota kestää n.10 sekkaa. Varsinkin kun kaasuttelee vähän enemmän niin kone "pätkii" myös enemmän. Samalla tulee sisälle bensan hajua. Kun koneen käynti tasoittuu niin kierrokset jää vähäksi aikaa johonkin yli 2000 ja sitten aika nopeesti 5-10s. kierrokset laskee normi tasolle. Sitten täytyy antaa auton käydä n.2-3min. niin voi lähtee ajamaan. Jos lähtee heti niin kone taas "pätkii" pienen hetken.
Niin ja auto näyttää etanoli pitoisuudeksi 74% vaikka nyt tankki on täynä E5:sta.
Sitten jos autossa on edes hieman lämpöä jäljellä(vaikka reilut 2 tuntia parkissa) niin auto lähtee ilman ongelmia käyntiin.
Tuntuu myös että tehoja olisi kateissa...
Joku epäili että se valkoinen takaiskuventtiili olisi ollut hajalla. No se on nyt vaihdettu uuteen(Motonet). Eikä mitään vaikutusta käyntiin.
Huomasin sitten myös että yksi tummansininen takiskuventtiili oli mennyt poikki siitä kohtaa mistä letku lähtee. Tähän takaiskuun letku tuli jostain vähän alempaa jossa se oli kiinni t-haarassa. Tuohon t-haaraan menee yksi letku ainakin siitä "mukista" joka on koneen kyljessä kuskin puolella, siinä taitaa lukea pierburg. Tosin siihenkin vaihdoin uuden takaiskun, mutta ei vaikutusta. Tosin tuon takaiskuventtiilin laitossa oli aika paljon ongelmia kun ei meinannut millään mahtua letkuun, eli sen tiiveydestä en voi olla 100% varma.
Tuolla myös joku kehoitti tukkimaan EVAP:n. Tosin tunnen auton moottoria niin huonosti että toi on mulle aika hankalaa ilman todella hyviä ohjeita!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Se on hankalaa kun ei tiedä että mikä on r-letku tai magneettiventtiili.... mut kaipa sitä oppii kun yrittää
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kiitän jo etukäteen neuvoista ja niitä myös jotka ovat yrittäneet neuvoa minua sielä toisessa topicissa.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)