Kylmäkäynnistys ongelmia!
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Suosittelen painetestiä imu /ahtoputkille. Samoin huohotusletkut syyniin. Ei tuo todellakaan toimi oikein jos ecu bensalla ajaessa luulee viinaa olevan yli puolet tankista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Nyt löysin yhden poikkinaisen letkun.
URL=http://aijaa.com/CZklfv]
[/URL]
Elikkäs tuo ohkaisempi letku tuossa joka lähtee vasemmalta tuon paksumman vierestä näyttää olevan toisesta päästä poikki. Vaikuttaako mihinkään?
Tuollainen painetesti pitää tehdä ilmeisesti ihan jossain ammattilaisella?
URL=http://aijaa.com/CZklfv]
![Kuva](http://i10.aijaa.com/t/00856/12766473.t.jpg)
Elikkäs tuo ohkaisempi letku tuossa joka lähtee vasemmalta tuon paksumman vierestä näyttää olevan toisesta päästä poikki. Vaikuttaako mihinkään?
Tuollainen painetesti pitää tehdä ilmeisesti ihan jossain ammattilaisella?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Tietysti vaikuttaa. Painetestistä löytyy yx ja useempi ohje. Etsinapilla vaan surfailee ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Painetestin tein itse niin, että otin ilmamassamittarin tötterön irti ja tilalle laitoin letkun jonka toiseenpäähän sai kompressorista paineilmaa 1bar verran. Sitten vaan sihinöitä kuuntelemaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
![Kuva](http://img802.imageshack.us/img802/8577/dkrr.jpg)
Tämän kuvan perusteella pitäisi hoksata kuin tärkeä letku se voi olla.
Minkä värisestä letkusta puhutaan?
P.S.
Ihan itse värittelin ja piirtelin.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Hieno kuva. Mietinkin että enpä olekaan aiemmin nähnyt noin selkeää kuvaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Jeps. Hieno selkeä kuva. Se on tuo sininen letku.
Nyt tuli tankattua etanolia tankkiin ja auto käynnistyy paljon nätimmin. Tosin suhe on etanolia 60% ja loput bensaa. Varmaan kun tankki on täynnä etanolia niin käynnistyy ja käy niinkuin kuuluukin.
Nyt tuli tankattua etanolia tankkiin ja auto käynnistyy paljon nätimmin. Tosin suhe on etanolia 60% ja loput bensaa. Varmaan kun tankki on täynnä etanolia niin käynnistyy ja käy niinkuin kuuluukin.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Niin, mutta olethan, kai, vain, vaihtanut tuon letkun?? Olethan?
Tuo sininen letku ohjaa bypass venttiiliä. Voit periaatteessa kokeilla bypass modin (se superextremefast response mod), ja vetää sieltä "keltaiselta" bypasilta tuon "vihreän" letkun tuon sinisen tilalle kaasuläppäkoteloon, jolloin täytyy tulppata punaisen letkun.
Toisaalta miksi niin tehdä jos vehkeet toimii. Eli vaihda suosiolla vain kaikki nuo ohkaset letkut silikoniletkuihin (4mm sisähalkaisija, 8mm ulkohalkaisija).
P.S.
Oranssi menee bensapainesäätimelle joka on railissa kii.
Tuo sininen letku ohjaa bypass venttiiliä. Voit periaatteessa kokeilla bypass modin (se superextremefast response mod), ja vetää sieltä "keltaiselta" bypasilta tuon "vihreän" letkun tuon sinisen tilalle kaasuläppäkoteloon, jolloin täytyy tulppata punaisen letkun.
Toisaalta miksi niin tehdä jos vehkeet toimii. Eli vaihda suosiolla vain kaikki nuo ohkaset letkut silikoniletkuihin (4mm sisähalkaisija, 8mm ulkohalkaisija).
P.S.
Oranssi menee bensapainesäätimelle joka on railissa kii.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=135902Saab04 kirjoitti: Tuollainen painetesti pitää tehdä ilmeisesti ihan jossain ammattilaisella?
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Eikös just toisinpäin.. eli tuo sininen tulpata ja punasen tilalle bypass:in vihreä kiinni eli kaasuläpän jälkeen missä alipaine lymyilee kun kaasun löysää.Shadow_Fi kirjoitti: Tuo sininen letku ohjaa bypass venttiiliä. Voit periaatteessa kokeilla bypass modin (se superextremefast response mod), ja vetää sieltä "keltaiselta" bypasilta tuon "vihreän" letkun tuon sinisen tilalle kaasuläppäkoteloon, jolloin täytyy tulppata punaisen letkun.
* 9-5 Aero MY03 *
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Eiku joo, kyllä olin täysin väärässä. Eli tosiaan sinne imusarjan nippaan se bypass pitää tulla.
Sori.![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kas näin. (Aina parempi piirtää kuva, ettei mene sanoissa sekaisin.
)
![Kuva](http://img585.imageshack.us/img585/328/slg6.jpg)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Sori.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kas näin. (Aina parempi piirtää kuva, ettei mene sanoissa sekaisin.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Kuva](http://img585.imageshack.us/img585/328/slg6.jpg)
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Ja tuon modin jälkeen jos tasakaasulla kuulostaa siltä että konepellin alla on pöllö, niin ei kannata säikähtää. Se on ihan normaalia.
Itse en ole katsonut tuota tarpeelliseksi.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Pöllön huhuilu vain vahvistaa biopoweroidun femman ekoautostatusta, jos vielä oikeasti ajelee tuolla ekopolttonesteellä
Itellä on tuo T7 fastresponsemodi ja vaikutus ajoon on mutuilua , ja pöllön huhuiluakaan ei oikeen erotu kun tuo kuulo on jo heikentynyt niin matalien kuin korkeidenkin taajuuksien osalta riittävästi.
Positiivisin puoli tuossa on mielestäni se että, haprastuvia "vikapaikkoja" on jatkossa vähemmän![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Sama homma kuin EVAPin purkamisessakin, turhien vikaantuvien takaiskujen ja haprastuvien letkujen poisto keventää mieltä...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Itellä on tuo T7 fastresponsemodi ja vaikutus ajoon on mutuilua , ja pöllön huhuiluakaan ei oikeen erotu kun tuo kuulo on jo heikentynyt niin matalien kuin korkeidenkin taajuuksien osalta riittävästi.
Positiivisin puoli tuossa on mielestäni se että, haprastuvia "vikapaikkoja" on jatkossa vähemmän
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Sama homma kuin EVAPin purkamisessakin, turhien vikaantuvien takaiskujen ja haprastuvien letkujen poisto keventää mieltä...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
No nyt olen laittanut tuon vanhan takaisin, uutta letkua saan vasta torstaina...Shadow_Fi kirjoitti:Niin, mutta olethan, kai, vain, vaihtanut tuon letkun?? Olethan?
.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!
Tossa esim. hiiripöllön ääninäyte3J kirjoitti:Ja tuon modin jälkeen jos tasakaasulla kuulostaa siltä että konepellin alla on pöllö, niin ei kannata säikähtää
http://bot.fi/aw1
Enempi kuulostaa siltä, et laturin hihna luistaa...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333