Kylmäkäynnistys ongelmia!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Suosittelen painetestiä imu /ahtoputkille. Samoin huohotusletkut syyniin. Ei tuo todellakaan toimi oikein jos ecu bensalla ajaessa luulee viinaa olevan yli puolet tankista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Nyt löysin yhden poikkinaisen letkun.
URL=http://aijaa.com/CZklfv]Kuva[/URL]

Elikkäs tuo ohkaisempi letku tuossa joka lähtee vasemmalta tuon paksumman vierestä näyttää olevan toisesta päästä poikki. Vaikuttaako mihinkään?

Tuollainen painetesti pitää tehdä ilmeisesti ihan jossain ammattilaisella?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja suapas »

Tietysti vaikuttaa. Painetestistä löytyy yx ja useempi ohje. Etsinapilla vaan surfailee :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Painetestin tein itse niin, että otin ilmamassamittarin tötterön irti ja tilalle laitoin letkun jonka toiseenpäähän sai kompressorista paineilmaa 1bar verran. Sitten vaan sihinöitä kuuntelemaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Kuva

Tämän kuvan perusteella pitäisi hoksata kuin tärkeä letku se voi olla.

Minkä värisestä letkusta puhutaan?

P.S.
Ihan itse värittelin ja piirtelin. :lol:
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hieno kuva. Mietinkin että enpä olekaan aiemmin nähnyt noin selkeää kuvaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Jeps. Hieno selkeä kuva. Se on tuo sininen letku.

Nyt tuli tankattua etanolia tankkiin ja auto käynnistyy paljon nätimmin. Tosin suhe on etanolia 60% ja loput bensaa. Varmaan kun tankki on täynnä etanolia niin käynnistyy ja käy niinkuin kuuluukin.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Niin, mutta olethan, kai, vain, vaihtanut tuon letkun?? Olethan?

Tuo sininen letku ohjaa bypass venttiiliä. Voit periaatteessa kokeilla bypass modin (se superextremefast response mod), ja vetää sieltä "keltaiselta" bypasilta tuon "vihreän" letkun tuon sinisen tilalle kaasuläppäkoteloon, jolloin täytyy tulppata punaisen letkun.

Toisaalta miksi niin tehdä jos vehkeet toimii. Eli vaihda suosiolla vain kaikki nuo ohkaset letkut silikoniletkuihin (4mm sisähalkaisija, 8mm ulkohalkaisija).

P.S.
Oranssi menee bensapainesäätimelle joka on railissa kii.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
peukalokeskellä
"Aero"
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja peukalokeskellä »

Saab04 kirjoitti: Tuollainen painetesti pitää tehdä ilmeisesti ihan jossain ammattilaisella?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=135902
Nxi
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 15:42
Paikkakunta: kalajoki

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Nxi »

Shadow_Fi kirjoitti: Tuo sininen letku ohjaa bypass venttiiliä. Voit periaatteessa kokeilla bypass modin (se superextremefast response mod), ja vetää sieltä "keltaiselta" bypasilta tuon "vihreän" letkun tuon sinisen tilalle kaasuläppäkoteloon, jolloin täytyy tulppata punaisen letkun.
Eikös just toisinpäin.. eli tuo sininen tulpata ja punasen tilalle bypass:in vihreä kiinni eli kaasuläpän jälkeen missä alipaine lymyilee kun kaasun löysää.
* 9-5 Aero MY03 *
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Eiku joo, kyllä olin täysin väärässä. Eli tosiaan sinne imusarjan nippaan se bypass pitää tulla. :oops:

Sori. :mrgreen:

Kas näin. (Aina parempi piirtää kuva, ettei mene sanoissa sekaisin. :lol: )

Kuva
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja 3J »

Ja tuon modin jälkeen jos tasakaasulla kuulostaa siltä että konepellin alla on pöllö, niin ei kannata säikähtää. Se on ihan normaalia. :) Itse en ole katsonut tuota tarpeelliseksi.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Pöllön huhuilu vain vahvistaa biopoweroidun femman ekoautostatusta, jos vielä oikeasti ajelee tuolla ekopolttonesteellä :D

Itellä on tuo T7 fastresponsemodi ja vaikutus ajoon on mutuilua , ja pöllön huhuiluakaan ei oikeen erotu kun tuo kuulo on jo heikentynyt niin matalien kuin korkeidenkin taajuuksien osalta riittävästi.

Positiivisin puoli tuossa on mielestäni se että, haprastuvia "vikapaikkoja" on jatkossa vähemmän :lol:

Sama homma kuin EVAPin purkamisessakin, turhien vikaantuvien takaiskujen ja haprastuvien letkujen poisto keventää mieltä...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Shadow_Fi kirjoitti:Niin, mutta olethan, kai, vain, vaihtanut tuon letkun?? Olethan?
.
No nyt olen laittanut tuon vanhan takaisin, uutta letkua saan vasta torstaina...
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Kylmäkäynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja suapas »

3J kirjoitti:Ja tuon modin jälkeen jos tasakaasulla kuulostaa siltä että konepellin alla on pöllö, niin ei kannata säikähtää
Tossa esim. hiiripöllön ääninäyte
http://bot.fi/aw1
Enempi kuulostaa siltä, et laturin hihna luistaa... :lol:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Vastaa Viestiin