P0171 & P0101
P0171 & P0101
Eilen töistä kotiin päin rajoitusten mukaan ajellessa syttyi CE-valo. Nopea vilkaisu SIDiin kertoi Amulin olevan tapissa, AD85 sekä Ca85 ~530, lambda seilasi 1000:n paremmalla puolella. Kotona vikakoodien luku, ja otsikon vikakoodit tuloksena. IMMun vaihto, ei vaikutusta, ykköslambdan vaihto, ei vaikutusta, tänään koestus vielä kolmannella IMMulla, ei vaikutusta. Jarrutehostin kunnossa, rikkinäinen letku läppäkotelolta rintapeltiin vaihdettu, ei vaikutusta. Polttoaineena RE85. Mistä seuraavaksi kannattaa vikaa metsästää? Polttoaineen paineet? PA-suodatin vaihdettu viime kesänä, pumppu originaali. Kaasuläppäkotelo?
9-5 2.3T AT STW -05 Stg1 BioPower
Re: P0171 & P0101
Oliko varmasti P0171 vai P1171 ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: P0171 & P0101
Jep, ensin P0171(System Too Lean (Bank 1)), ja myöhemmin P0101(Mass Air Flow (MAF) Circuit Range/Performance Problem). Vikakoodien nollaus tietysti nollasi adaptaationkin, ja IMMun vaihdon jälkeen käynnistettäessä Amul 0, ja lambda-arvo SIDistä kuikuiltuna heti 2500, testilenkin aikana(~10 km) Amul 2500, ja lambda välillä 1000-1500. Myöhemmin vielä uudelleen P0101 vaihdetulla IMMulla.
9-5 2.3T AT STW -05 Stg1 BioPower
Re: P0171 & P0101
Jos SID info, niin katoitko seuraako immu pyyntiä ?
Imu/ilmavuotoja jossain ?
Imu/ilmavuotoja jossain ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: P0171 & P0101
Entäs se kuuluisa evapille lähtevä letku. Läppäkotelon alapuolella imusarjassa, lähtee rintapeltiin päin... Tai sit joku muu isohko vuoto Mulla oli taannoin toi poikki, niin ei käyny edes tyhjäkäyntiä kunnolla
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: P0171 & P0101
Eli siis kuinka MAir seuraa MReq:a? En suuremmin, mutta töistä poispäin ajellessa voi tuonkin tarkistaa.
Imu/ilmavuotoja itsekin epäilen, mutta ns. helpot tapaukset on jo käyty läpi, kuten aloituksessa mainitsin. Adaptaation vetäminen noin jyrkästi yli kuulostaa ainakin minun korvaani keskivertoa suuremmalta ilmavuodolta, ja siksipä haluaisin tietää edes jonkinlaisen suuntiman, minne suuntaan huomiota kiinnittää. Tänään kuitenkin listalla starttipilotin kanssa pyöriminen, ja mahdollisesti painetesti, jos jostain löytyy kompura.
Tuo EVAP-letku tuli käsittääkseni tänään vaihdettua, joten senkään ei enää luulisi olevan ongelma.
Päivitystä: MAir seuraa MReq:a melko tarkasti, kiihdytyksessä nousee samaa tahtia, tasakaasulla tai moottorijarrutuksessa MAir on n. kymmenisen yksikköä suurempi.
EVAP-letkut on nyt kaikki vaihdettu, ei vaikutusta. Starttipilotin kanssa heiluttu, ei vaikutusta.
Kobran päältä, magneettiventtiilin yläpuolelta lähtevä letku, joka menee imusarjan alle öljyloukolle, ja jossa on takaisku on kuitenkin rikki. Otin letkun irti kobran päästä, puhalsin, ja kas kummaa, ilma kulkee läpi. Olen siinä uskossa, että ilman pitäisi virrata öljyloukolta päin imusarjaan, jotta huurut saadaan kiertoon. Olisikohan tuo syypää?
Imu/ilmavuotoja itsekin epäilen, mutta ns. helpot tapaukset on jo käyty läpi, kuten aloituksessa mainitsin. Adaptaation vetäminen noin jyrkästi yli kuulostaa ainakin minun korvaani keskivertoa suuremmalta ilmavuodolta, ja siksipä haluaisin tietää edes jonkinlaisen suuntiman, minne suuntaan huomiota kiinnittää. Tänään kuitenkin listalla starttipilotin kanssa pyöriminen, ja mahdollisesti painetesti, jos jostain löytyy kompura.
Tuo EVAP-letku tuli käsittääkseni tänään vaihdettua, joten senkään ei enää luulisi olevan ongelma.
Päivitystä: MAir seuraa MReq:a melko tarkasti, kiihdytyksessä nousee samaa tahtia, tasakaasulla tai moottorijarrutuksessa MAir on n. kymmenisen yksikköä suurempi.
EVAP-letkut on nyt kaikki vaihdettu, ei vaikutusta. Starttipilotin kanssa heiluttu, ei vaikutusta.
Kobran päältä, magneettiventtiilin yläpuolelta lähtevä letku, joka menee imusarjan alle öljyloukolle, ja jossa on takaisku on kuitenkin rikki. Otin letkun irti kobran päästä, puhalsin, ja kas kummaa, ilma kulkee läpi. Olen siinä uskossa, että ilman pitäisi virrata öljyloukolta päin imusarjaan, jotta huurut saadaan kiertoon. Olisikohan tuo syypää?
9-5 2.3T AT STW -05 Stg1 BioPower
Re: P0171 & P0101
Jep, ongelma on ainakin osittain poistunut. Rakentelin uuden letkun takaiskuineen korvaamaan imukobralle tulevan letkun, ja nyt Amul on ~750. Testilenkillä Pinl oli osapuilleen sama kuin Pbef, maksimi ~1950, Mair ja Mreq jäivät valitettavasti huomiotta. Jotain pientä hämärää tuossa vielä on, mutta saa odottaa viikonloppuun, säät eivät ole suosineet ulkosalla remontointia. Tarinan opetus ainakin itselleni on, että ensin letkut ja takaiskut kuntoon, vasta sitten kalliimmat osat.
9-5 2.3T AT STW -05 Stg1 BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: P0171 & P0101
pBef on paine ennen kaasuläppäävaltsu71 kirjoitti:Jep, ongelma on ainakin osittain poistunut. Rakentelin uuden letkun takaiskuineen korvaamaan imukobralle tulevan letkun, ja nyt Amul on ~750. Testilenkillä Pinl oli osapuilleen sama kuin Pbef, maksimi ~1950, Mair ja Mreq jäivät valitettavasti huomiotta. Jotain pientä hämärää tuossa vielä on, mutta saa odottaa viikonloppuun, säät eivät ole suosineet ulkosalla remontointia. Tarinan opetus ainakin itselleni on, että ensin letkut ja takaiskut kuntoon, vasta sitten kalliimmat osat.
pInl on paine Imusarjassa.
Joten täyskaasu kiihdytyksessä ne ovat lähes tulkoon samat. (Ellei antureissa häikkää)
Mielenkiintoisemmat arvot olisi mAir vs pInl ja mReq vs mAir/pInl.
mReq siis pyydetty ilmamäärä.
mAir mitattu ilmamäärä. Huom Mitattu. Eli jos esim MAF paskana niin heittää erittäin todennäköisesti laihalle koska jää mittaamatta ilmaa mutta Trionic yrittää saavuttaa sen mReqin jolloin menee ahdot liian ylös ja ilmaa menee koneen läpi enemmän kuin pitäis ja käy laihal.
Viimeksi muokannut nugge, Ma Loka 28, 2013 08:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Turbo"
- Viestit: 220
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
- Paikkakunta: Oulu
Re: P0171 & P0101
Mulla oli keväällä samat vikakoodit ja vikana oli ilmamassamittari sekä läppäkotelolta lähtevä evap takaisku sökönä. Laitoin uuden immun ja tulppasin evapin. Evap odottelee vielä inspiraatiota korjausta varten, nyt läppäkotelolta lähtevässä letkussa on pultti
XC70 D5 -11
Re: P0171 & P0101
mReq 1350, mAir 1330 yhdellä testivedoista tuon takaiskukorjauksen jälkeen. Pitäisi olla melkein kamera, jolla saisi nuo arvot kuvattua vedon aikana.nugge kirjoitti:Mielenkiintoisemmat arvot olisi mAir vs pAir ja mReq vs mAir/pAir.
9-5 2.3T AT STW -05 Stg1 BioPower
Re: P0171 & P0101
Täh??nugge kirjoitti: pAir on ahtonepaine Imusarjassa.
Eikös Pinl ole imusarjan ilmanpaine ja tuo Pair taas vallitseva ilmanpaine
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: P0171 & P0101
CDTA kirjoitti:Täh??nugge kirjoitti: pAir on ahtonepaine Imusarjassa.
Eikös Pinl ole imusarjan ilmanpaine ja tuo Pair taas vallitseva ilmanpaine
Juuu näinhä se on... Tiedä mitä olennsekoillu tos.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ