9-5 2.3t tuli taloon...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

samih kirjoitti:Kun kysessa on kuitenkin 15-vuotias auto, kai siina jo saa olla jotain pikkuvikaa? Kannattaa tosiaan kayttaa auki se oljypohja joskus lahiaikoina ja varmistua huohottimen versiosta. Sitten ei muuta kuin uutta ohjelmaa Trionicciin ja joku noheva kaveri tarkastamaan etta pyydetyt ja saavutetut ilmamassat ovat linjassa ahtopaineen kanssa.

9-5 ei kylla ole mikaan varsinainen vikapesa vaan oli valmis peli heti ensimmaisista yksiloista lahtien.
Tässä taas tällänen perinteinen kommentoija. Ihan noin yksinkertaista ei tosiaankaan ole. Kannattaa tosissaan tarkistaa ja/tai osia vaihtaa että auto kans toimiikin oikeesti. Muuten meno voi loppua nopeasti.
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

samih kirjoitti:Kun kysessa on kuitenkin 15-vuotias auto, kai siina jo saa olla jotain pikkuvikaa? Kannattaa tosiaan kayttaa auki se oljypohja joskus lahiaikoina ja varmistua huohottimen versiosta. Sitten ei muuta kuin uutta ohjelmaa Trionicciin ja joku noheva kaveri tarkastamaan etta pyydetyt ja saavutetut ilmamassat ovat linjassa ahtopaineen kanssa.

9-5 ei kylla ole mikaan varsinainen vikapesa vaan oli valmis peli heti ensimmaisista yksiloista lahtien.
Juurikin näin. Mitäs te asiaa paremmin tuntevat sanotte - jos pitäydyn Biopower -ohjelmalla 230 hp "vakiotehossa" (vakioturbo + suuttimet), pysyykö femma paremmin kasassa?

Onko muuten viinan kanssa käytettävä erikoisöljyjä? Riiittääkö normiöljyt ja 7000 km vaihtoväli?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

900Caasutin kirjoitti:
samih kirjoitti:Kun kysessa on kuitenkin 15-vuotias auto, kai siina jo saa olla jotain pikkuvikaa? Kannattaa tosiaan kayttaa auki se oljypohja joskus lahiaikoina ja varmistua huohottimen versiosta. Sitten ei muuta kuin uutta ohjelmaa Trionicciin ja joku noheva kaveri tarkastamaan etta pyydetyt ja saavutetut ilmamassat ovat linjassa ahtopaineen kanssa.

9-5 ei kylla ole mikaan varsinainen vikapesa vaan oli valmis peli heti ensimmaisista yksiloista lahtien.
Juurikin näin. Mitäs te asiaa paremmin tuntevat sanotte - jos pitäydyn Biopower -ohjelmalla 230 hp "vakiotehossa" (vakioturbo + suuttimet), pysyykö femma paremmin kasassa?

Onko muuten viinan kanssa käytettävä erikoisöljyjä? Riiittääkö normiöljyt ja 7000 km vaihtoväli?
API SN luokituksen öljyä ois hyvä käyttää. Vakiotehothan tuossa on 170hv.
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

Ok. Kiitos tiedosta. Juu, vakio on 170 ja siinä toistaiseksi. Tuohan on siis aika alkuperäisessä kunnossa. Jakopään ketju ja tasapainoketju + rattaat on remontoitu "kovalla rahalla" merkkihuollossa. Eli uusittu hintaan 2200 eur. 8O
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

vesa67 kirjoitti:Tieto lisää tuskaa. 3 vuotta sitten kukaan ei puhua pukahtanut näistä vioista kunnes joku suupaltti alkoi kirjoitella tilastollisia faktoja foorumille.
Sääntöjen vastaisen valheellisen tiedon levittäminen foorumilla on lisääntynyt :mrgreen:
SAAB 9-5 Aero -05
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja 3J »

No sanopa muuta. Tuo huohotinjuttukin on sellainen, ettei Saab todellakaan ole ainoa auto jossa on siinä parantamisen varaa. Kävipä tutullekin niin että toisenmerkkisen auton huohotin jäätyi ja öljyt pihalle, oli vielä takuuaikana joten meni valmistajan piikkiin. Vaan eipä vaan näy jatkotakuita muilla merkeillä tai edes huohotinpäivityksiä. Tieto nimenomaan lisää tuskaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

3J kirjoitti:No sanopa muuta. Tuo huohotinjuttukin on sellainen, ettei Saab todellakaan ole ainoa auto jossa on siinä parantamisen varaa. Kävipä tutullekin niin että toisenmerkkisen auton huohotin jäätyi ja öljyt pihalle, oli vielä takuuaikana joten meni valmistajan piikkiin. Vaan eipä vaan näy jatkotakuita muilla merkeillä tai edes huohotinpäivityksiä. Tieto nimenomaan lisää tuskaa.
Esim. VW 1.4 TSI jakoketju on surullisen kuuluisa tapaus...ja monia muita. Isäukko osti 2010 vuotisen MB C 220 CDI BE:n - heti pajalle PA-pumpun vaihtoon, kaksoismassapyörä uusiksi ja vaihteensiirtäjä. Onneksi myyjäliikkkeen piikkiin.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja nugge »

900Caasutin kirjoitti:
3J kirjoitti:No sanopa muuta. Tuo huohotinjuttukin on sellainen, ettei Saab todellakaan ole ainoa auto jossa on siinä parantamisen varaa. Kävipä tutullekin niin että toisenmerkkisen auton huohotin jäätyi ja öljyt pihalle, oli vielä takuuaikana joten meni valmistajan piikkiin. Vaan eipä vaan näy jatkotakuita muilla merkeillä tai edes huohotinpäivityksiä. Tieto nimenomaan lisää tuskaa.
Esim. VW 1.4 TSI jakoketju on surullisen kuuluisa tapaus...ja monia muita. Isäukko osti 2010 vuotisen MB C 220 CDI BE:n - heti pajalle PA-pumpun vaihtoon, kaksoismassapyörä uusiksi ja vaihteensiirtäjä. Onneksi myyjäliikkkeen piikkiin.
Oikeassa olet. Kyllä sitä itse näkee kun varaosa bisnekses että ei näissä saabeissa ole muita merkkejä nähden ainakaan enemmän vikoja.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

yksi "vika" vielä: vilkku ei äännä?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja nugge »

900Caasutin kirjoitti:yksi "vika" vielä: vilkku ei äännä?
Eli sulla SID2:en kaiutin mykkä. Laita hook:ille viestiä niin se vaihtaa sen sulle :)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
duster
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Elo 30, 2011 20:20

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja duster »

Tähänkin taloon tuli 1kk sitten 9-5, käytän tätä ketjua nyt hyväksi vähäsen tyhmien kysymiseen.
Mitä kuuluisi olla sulakerasian yläpuolella siellä kojelaudan päädyssä?
Sulakerasian kannen alla vain sulakkeet ja iso tyhjä kolo jossa selvästi pitäisi olla jokin/jotain?
Sitten kuskin ovi ei mene muuten kuin avaimesta kiinni/auki, kaukosäätimestä ei tapahdu mitään. Keskuslukko toimii vain lukkoon siitä. Muut ovet toimii.
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

duster kirjoitti:Tähänkin taloon tuli 1kk sitten 9-5, käytän tätä ketjua nyt hyväksi vähäsen tyhmien kysymiseen.
Mitä kuuluisi olla sulakerasian yläpuolella siellä kojelaudan päädyssä?
Sulakerasian kannen alla vain sulakkeet ja iso tyhjä kolo jossa selvästi pitäisi olla jokin/jotain?
Sitten kuskin ovi ei mene muuten kuin avaimesta kiinni/auki, kaukosäätimestä ei tapahdu mitään. Keskuslukko toimii vain lukkoon siitä. Muut ovet toimii.
Kaukosäätimen patteri finaalissa?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
900Caasutin
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja 900Caasutin »

nugge kirjoitti:
900Caasutin kirjoitti:yksi "vika" vielä: vilkku ei äännä?
Eli sulla SID2:en kaiutin mykkä. Laita hook:ille viestiä niin se vaihtaa sen sulle :)
Kiitos!
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
samih
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 23:41

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja samih »

Markkanenn kirjoitti:
samih kirjoitti:Kun kysessa on kuitenkin 15-vuotias auto, kai siina jo saa olla jotain pikkuvikaa? Kannattaa tosiaan kayttaa auki se oljypohja joskus lahiaikoina ja varmistua huohottimen versiosta. Sitten ei muuta kuin uutta ohjelmaa Trionicciin ja joku noheva kaveri tarkastamaan etta pyydetyt ja saavutetut ilmamassat ovat linjassa ahtopaineen kanssa.
Tässä taas tällänen perinteinen kommentoija. Ihan noin yksinkertaista ei tosiaankaan ole. Kannattaa tosissaan tarkistaa ja/tai osia vaihtaa että auto kans toimiikin oikeesti. Muuten meno voi loppua nopeasti.
Mikä ylläolevassa mielestäsi on väärin?
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 2.3t tuli taloon...

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

samih kirjoitti:
Markkanenn kirjoitti:
samih kirjoitti:Kun kysessa on kuitenkin 15-vuotias auto, kai siina jo saa olla jotain pikkuvikaa? Kannattaa tosiaan kayttaa auki se oljypohja joskus lahiaikoina ja varmistua huohottimen versiosta. Sitten ei muuta kuin uutta ohjelmaa Trionicciin ja joku noheva kaveri tarkastamaan etta pyydetyt ja saavutetut ilmamassat ovat linjassa ahtopaineen kanssa.
Tässä taas tällänen perinteinen kommentoija. Ihan noin yksinkertaista ei tosiaankaan ole. Kannattaa tosissaan tarkistaa ja/tai osia vaihtaa että auto kans toimiikin oikeesti. Muuten meno voi loppua nopeasti.
Mikä ylläolevassa mielestäsi on väärin?
Mm. se että siitä sid infosta ei näy että kone käy laihalla paskana olevan bensapumpun takia.
Vastaa Viestiin