Tässä taas tällänen perinteinen kommentoija. Ihan noin yksinkertaista ei tosiaankaan ole. Kannattaa tosissaan tarkistaa ja/tai osia vaihtaa että auto kans toimiikin oikeesti. Muuten meno voi loppua nopeasti.samih kirjoitti:Kun kysessa on kuitenkin 15-vuotias auto, kai siina jo saa olla jotain pikkuvikaa? Kannattaa tosiaan kayttaa auki se oljypohja joskus lahiaikoina ja varmistua huohottimen versiosta. Sitten ei muuta kuin uutta ohjelmaa Trionicciin ja joku noheva kaveri tarkastamaan etta pyydetyt ja saavutetut ilmamassat ovat linjassa ahtopaineen kanssa.
9-5 ei kylla ole mikaan varsinainen vikapesa vaan oli valmis peli heti ensimmaisista yksiloista lahtien.
9-5 2.3t tuli taloon...
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Juurikin näin. Mitäs te asiaa paremmin tuntevat sanotte - jos pitäydyn Biopower -ohjelmalla 230 hp "vakiotehossa" (vakioturbo + suuttimet), pysyykö femma paremmin kasassa?samih kirjoitti:Kun kysessa on kuitenkin 15-vuotias auto, kai siina jo saa olla jotain pikkuvikaa? Kannattaa tosiaan kayttaa auki se oljypohja joskus lahiaikoina ja varmistua huohottimen versiosta. Sitten ei muuta kuin uutta ohjelmaa Trionicciin ja joku noheva kaveri tarkastamaan etta pyydetyt ja saavutetut ilmamassat ovat linjassa ahtopaineen kanssa.
9-5 ei kylla ole mikaan varsinainen vikapesa vaan oli valmis peli heti ensimmaisista yksiloista lahtien.
Onko muuten viinan kanssa käytettävä erikoisöljyjä? Riiittääkö normiöljyt ja 7000 km vaihtoväli?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
API SN luokituksen öljyä ois hyvä käyttää. Vakiotehothan tuossa on 170hv.900Caasutin kirjoitti:Juurikin näin. Mitäs te asiaa paremmin tuntevat sanotte - jos pitäydyn Biopower -ohjelmalla 230 hp "vakiotehossa" (vakioturbo + suuttimet), pysyykö femma paremmin kasassa?samih kirjoitti:Kun kysessa on kuitenkin 15-vuotias auto, kai siina jo saa olla jotain pikkuvikaa? Kannattaa tosiaan kayttaa auki se oljypohja joskus lahiaikoina ja varmistua huohottimen versiosta. Sitten ei muuta kuin uutta ohjelmaa Trionicciin ja joku noheva kaveri tarkastamaan etta pyydetyt ja saavutetut ilmamassat ovat linjassa ahtopaineen kanssa.
9-5 ei kylla ole mikaan varsinainen vikapesa vaan oli valmis peli heti ensimmaisista yksiloista lahtien.
Onko muuten viinan kanssa käytettävä erikoisöljyjä? Riiittääkö normiöljyt ja 7000 km vaihtoväli?
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Ok. Kiitos tiedosta. Juu, vakio on 170 ja siinä toistaiseksi. Tuohan on siis aika alkuperäisessä kunnossa. Jakopään ketju ja tasapainoketju + rattaat on remontoitu "kovalla rahalla" merkkihuollossa. Eli uusittu hintaan 2200 eur.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Sääntöjen vastaisen valheellisen tiedon levittäminen foorumilla on lisääntynytvesa67 kirjoitti:Tieto lisää tuskaa. 3 vuotta sitten kukaan ei puhua pukahtanut näistä vioista kunnes joku suupaltti alkoi kirjoitella tilastollisia faktoja foorumille.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
No sanopa muuta. Tuo huohotinjuttukin on sellainen, ettei Saab todellakaan ole ainoa auto jossa on siinä parantamisen varaa. Kävipä tutullekin niin että toisenmerkkisen auton huohotin jäätyi ja öljyt pihalle, oli vielä takuuaikana joten meni valmistajan piikkiin. Vaan eipä vaan näy jatkotakuita muilla merkeillä tai edes huohotinpäivityksiä. Tieto nimenomaan lisää tuskaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Esim. VW 1.4 TSI jakoketju on surullisen kuuluisa tapaus...ja monia muita. Isäukko osti 2010 vuotisen MB C 220 CDI BE:n - heti pajalle PA-pumpun vaihtoon, kaksoismassapyörä uusiksi ja vaihteensiirtäjä. Onneksi myyjäliikkkeen piikkiin.3J kirjoitti:No sanopa muuta. Tuo huohotinjuttukin on sellainen, ettei Saab todellakaan ole ainoa auto jossa on siinä parantamisen varaa. Kävipä tutullekin niin että toisenmerkkisen auton huohotin jäätyi ja öljyt pihalle, oli vielä takuuaikana joten meni valmistajan piikkiin. Vaan eipä vaan näy jatkotakuita muilla merkeillä tai edes huohotinpäivityksiä. Tieto nimenomaan lisää tuskaa.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Oikeassa olet. Kyllä sitä itse näkee kun varaosa bisnekses että ei näissä saabeissa ole muita merkkejä nähden ainakaan enemmän vikoja.900Caasutin kirjoitti:Esim. VW 1.4 TSI jakoketju on surullisen kuuluisa tapaus...ja monia muita. Isäukko osti 2010 vuotisen MB C 220 CDI BE:n - heti pajalle PA-pumpun vaihtoon, kaksoismassapyörä uusiksi ja vaihteensiirtäjä. Onneksi myyjäliikkkeen piikkiin.3J kirjoitti:No sanopa muuta. Tuo huohotinjuttukin on sellainen, ettei Saab todellakaan ole ainoa auto jossa on siinä parantamisen varaa. Kävipä tutullekin niin että toisenmerkkisen auton huohotin jäätyi ja öljyt pihalle, oli vielä takuuaikana joten meni valmistajan piikkiin. Vaan eipä vaan näy jatkotakuita muilla merkeillä tai edes huohotinpäivityksiä. Tieto nimenomaan lisää tuskaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
yksi "vika" vielä: vilkku ei äännä?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Eli sulla SID2:en kaiutin mykkä. Laita hook:ille viestiä niin se vaihtaa sen sulle900Caasutin kirjoitti:yksi "vika" vielä: vilkku ei äännä?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Tähänkin taloon tuli 1kk sitten 9-5, käytän tätä ketjua nyt hyväksi vähäsen tyhmien kysymiseen.
Mitä kuuluisi olla sulakerasian yläpuolella siellä kojelaudan päädyssä?
Sulakerasian kannen alla vain sulakkeet ja iso tyhjä kolo jossa selvästi pitäisi olla jokin/jotain?
Sitten kuskin ovi ei mene muuten kuin avaimesta kiinni/auki, kaukosäätimestä ei tapahdu mitään. Keskuslukko toimii vain lukkoon siitä. Muut ovet toimii.
Mitä kuuluisi olla sulakerasian yläpuolella siellä kojelaudan päädyssä?
Sulakerasian kannen alla vain sulakkeet ja iso tyhjä kolo jossa selvästi pitäisi olla jokin/jotain?
Sitten kuskin ovi ei mene muuten kuin avaimesta kiinni/auki, kaukosäätimestä ei tapahdu mitään. Keskuslukko toimii vain lukkoon siitä. Muut ovet toimii.
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Kaukosäätimen patteri finaalissa?duster kirjoitti:Tähänkin taloon tuli 1kk sitten 9-5, käytän tätä ketjua nyt hyväksi vähäsen tyhmien kysymiseen.
Mitä kuuluisi olla sulakerasian yläpuolella siellä kojelaudan päädyssä?
Sulakerasian kannen alla vain sulakkeet ja iso tyhjä kolo jossa selvästi pitäisi olla jokin/jotain?
Sitten kuskin ovi ei mene muuten kuin avaimesta kiinni/auki, kaukosäätimestä ei tapahdu mitään. Keskuslukko toimii vain lukkoon siitä. Muut ovet toimii.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Kiitos!nugge kirjoitti:Eli sulla SID2:en kaiutin mykkä. Laita hook:ille viestiä niin se vaihtaa sen sulle900Caasutin kirjoitti:yksi "vika" vielä: vilkku ei äännä?
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Mikä ylläolevassa mielestäsi on väärin?Markkanenn kirjoitti:Tässä taas tällänen perinteinen kommentoija. Ihan noin yksinkertaista ei tosiaankaan ole. Kannattaa tosissaan tarkistaa ja/tai osia vaihtaa että auto kans toimiikin oikeesti. Muuten meno voi loppua nopeasti.samih kirjoitti:Kun kysessa on kuitenkin 15-vuotias auto, kai siina jo saa olla jotain pikkuvikaa? Kannattaa tosiaan kayttaa auki se oljypohja joskus lahiaikoina ja varmistua huohottimen versiosta. Sitten ei muuta kuin uutta ohjelmaa Trionicciin ja joku noheva kaveri tarkastamaan etta pyydetyt ja saavutetut ilmamassat ovat linjassa ahtopaineen kanssa.
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Mm. se että siitä sid infosta ei näy että kone käy laihalla paskana olevan bensapumpun takia.samih kirjoitti:Mikä ylläolevassa mielestäsi on väärin?Markkanenn kirjoitti:Tässä taas tällänen perinteinen kommentoija. Ihan noin yksinkertaista ei tosiaankaan ole. Kannattaa tosissaan tarkistaa ja/tai osia vaihtaa että auto kans toimiikin oikeesti. Muuten meno voi loppua nopeasti.samih kirjoitti:Kun kysessa on kuitenkin 15-vuotias auto, kai siina jo saa olla jotain pikkuvikaa? Kannattaa tosiaan kayttaa auki se oljypohja joskus lahiaikoina ja varmistua huohottimen versiosta. Sitten ei muuta kuin uutta ohjelmaa Trionicciin ja joku noheva kaveri tarkastamaan etta pyydetyt ja saavutetut ilmamassat ovat linjassa ahtopaineen kanssa.