9-5 2.3t tuli taloon...
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Hyvä pointti. Oliko muita?
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
samih kirjoitti:Hyvä pointti. Oliko muita?
Markkanenn kirjoitti:Kannattaa varautua ainakin näihin kun alkaa viinan kanssa läträämään ja ottamaan tehoja ulos:
-Öljypohjan aukaisu vaikkapa pariin kertaan. Huohotinpäivitys luonnollisesti viimestä huutoa oleva.
-Ilmamassamittarin kunto
-Bensapumpun kunto
-Alipainletkujen vaihto, takaiskujen kunto
-Evapin kunto
-Lambdan kunto
-Imuvuotojen tarkistus painetestillä.
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Manuaalilaatikon kanssa kannattaa myös varautua kytkimen luistoon virisoftalla
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Tuohon ei ainakaan vaadita monimutkaisia testejä.
Vertailu kahden suunnilleen samanlaisen auton välillä on näistä edullisista testausmenetelmistä ihan varteenotettava. Tahi kaverille koeajoon antaminen. Itse helposti tottuu autoon ja ei ole enää objektiivinen havainnoinnissa.
Vertailu kahden suunnilleen samanlaisen auton välillä on näistä edullisista testausmenetelmistä ihan varteenotettava. Tahi kaverille koeajoon antaminen. Itse helposti tottuu autoon ja ei ole enää objektiivinen havainnoinnissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Etanolin seassa kannattaa käyttää Red Line S1 alcohol lisäainetta.
1 pullo riittää 400 litraan. Katso lupaukset.www road machine.
1 pullo riittää 400 litraan. Katso lupaukset.www road machine.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Turhaa rahan haaskausta. Ennemmin tankkaa 98E5-bensaa silloin tällöin, saa suuttimet puhdistavaa ja autoa eteenpäin liikuttavaa tavaraa samalla sijoituksellasedaneiwagon kirjoitti:Etanolin seassa kannattaa käyttää Red Line S1 alcohol lisäainetta.
1 pullo riittää 400 litraan. Katso lupaukset.www road machine.
Justiinsa lorottelin tankin täyteen 98-bensaa hintaan 1,535e/l ja kurvasin 200 kilsaa maantieajoa talvinopeusrajoitusten mukaan noin abaut. Aero näytti kulutukseksi 7,8 litraa sataselle.
Meinaa etanolin kannattavuus olla meikäläisen tilanteessa +/- 0 näillä hinnoilla
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Juu Red Line SI Alcoholin ymmärtää jos on sellainen auto jolla on aina ajettava etanolilla tai pitäisi boksia vaihtaa tms. Biopower kun sallii myös bensalla ajelun, niin tosiaan tankki 98:a silloin tällöin ajaa saman asian, eikä tarvitse lisäaineiden kanssa lotrata. Red Linestä tulee kuitenkin polttoainekuluihin lisähintaa yli 4 senttiä per etanolilitra.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Etanolin sekaan bensaa... N. 50/50 sekoituksella lähes bensamaiset kulutuslukemat, mutta huomattavasti edulisemmin
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Miten laskettu? Ite lurautan tommosen Red Linen lekan muutaman kerran vuodessa ja jos se sen 15-20 euroa maksaa per kerta, niin on silti halvempaa, kuin samoilla kerroilla tankata tankki täyteen 98:a.3J kirjoitti:Red Linestä tulee kuitenkin polttoainekuluihin lisähintaa yli 4 senttiä per etanolilitra.
Jotkut ei laita kumpaakaan ja ihan hyvin pärjäävät.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Ei sitä tankkia oo pakko täyteen ahtaa bensaa. 10litraa riittää.9000 automaatilla kirjoitti:Miten laskettu? Ite lurautan tommosen Red Linen lekan muutaman kerran vuodessa ja jos se sen 15-20 euroa maksaa per kerta, niin on silti halvempaa, kuin samoilla kerroilla tankata tankki täyteen 98:a.3J kirjoitti:Red Linestä tulee kuitenkin polttoainekuluihin lisähintaa yli 4 senttiä per etanolilitra.
Jotkut ei laita kumpaakaan ja ihan hyvin pärjäävät.
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Fyysinen mahdottomuus vakioautolla. Stoikiometrinen seos toteutuu vaikka olisi millainen seos ja se tarkoittaa suoraan suhteessa suurempaa litroissa mitattua kulutusta mitä enemmän etanolia on seassa.suapas kirjoitti:Etanolin sekaan bensaa... N. 50/50 sekoituksella lähes bensamaiset kulutuslukemat, mutta huomattavasti edulisemmin
Jokainen lisäprosentti etanolia mitä bensaan sekoittaa ainakin paikallisten litrahintojen mukaan laskettuna laskee per kilometri polttoainekulua mutta samalla litramääräinen kulutus kasvaa.
Alkuperäisellä bensasoftalla seosta käytettäessä hukataan myös hyötysuhdetta hyödyntämättä noussutta oktaanilukua, ellei sitten kikkailla tankkaamalla 95E10 + E85 parikyt prosenttia ja softa on optimoitu jo valmiiksi 98 oktaaniselle.
Biopowersoftat osaa interpoloida seoksen etanolimäärän tunnistuksen avulla sytytyksen paremmin liemen oktaanille sopivaksi, tosin tässäkin pieleen mennyt mittaus pilaa hienon idean ja siihenhän riittää ilmavuoto tai vajaatoiminen ilmamassamittari.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Totta tuokin. Itellä vaan meininki, että kun tankille mennään, niin tankki täyteen ettei tarvii alvariinsa ravata. Siinä samassa toi puteli on helppo kipata.Markkanenn kirjoitti:Ei sitä tankkia oo pakko täyteen ahtaa bensaa. 10litraa riittää.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Red Line SI Alcohol Motonetistä 16,90€. Tästä ohjeessa sanotaan että riittää 400 litralle normaalikäytössä jatkuvalla käytöllä, joten9000 automaatilla kirjoitti:Miten laskettu?3J kirjoitti:Red Linestä tulee kuitenkin polttoainekuluihin lisähintaa yli 4 senttiä per etanolilitra.
16,90€ / 400L = 0,04225 €/L.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Taisin vähän huonosti selittää tuon oviasian, kaukosäätimestä toimii keskuslukitus normaalisti, lukuunottamatta kuskin ovea jossa siis ei tapahdu mitään.900Caasutin kirjoitti:Kaukosäätimen patteri finaalissa?duster kirjoitti:Tähänkin taloon tuli 1kk sitten 9-5, käytän tätä ketjua nyt hyväksi vähäsen tyhmien kysymiseen.
Mitä kuuluisi olla sulakerasian yläpuolella siellä kojelaudan päädyssä?
Sulakerasian kannen alla vain sulakkeet ja iso tyhjä kolo jossa selvästi pitäisi olla jokin/jotain?
Sitten kuskin ovi ei mene muuten kuin avaimesta kiinni/auki, kaukosäätimestä ei tapahdu mitään. Keskuslukko toimii vain lukkoon siitä. Muut ovet toimii.
Sen sijaan avaimesta oven lukko toimii. Avaimesta keskuslukitus menee lukkoon mutta ei auki, ja vain se kuskin ovi siis aukeaa avaimesta muut ovet ei.
Mistähän moinen johtuu.
Vaihdoin muuten patterin pari viikkoa sitten joten ei voi olla siitä.
Re: 9-5 2.3t tuli taloon...
Eli jos halutaan pitäytyä vakiotehoissa, noheva kaveri pystyy sid infon perusteella ja lisänä bensanpaineet mittaamalla käymään läpi yleisimmät vikakohteet. Tämä huohotinpäivityksen ja öljypohjan avauksen lisäksi, mitkä alunperin ehdotin tehtäväksi.Markkanenn kirjoitti:samih kirjoitti:Hyvä pointti. Oliko muita?Markkanenn kirjoitti:Kannattaa varautua ainakin näihin kun alkaa viinan kanssa läträämään ja ottamaan tehoja ulos:
-Öljypohjan aukaisu vaikkapa pariin kertaan. Huohotinpäivitys luonnollisesti viimestä huutoa oleva.
-Ilmamassamittarin kunto
-Bensapumpun kunto
-Alipainletkujen vaihto, takaiskujen kunto
-Evapin kunto
-Lambdan kunto
-Imuvuotojen tarkistus painetestillä.
9-5 2.0 kevytaero TD04-15 -00
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14
LEAF 40 -18
Sprinter 313 CDi matkailuauto -14