tulipas penkitettyä saab
Re: tulipas penkitettyä saab
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
-
- "Aero"
- Viestit: 381
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: tulipas penkitettyä saab
Viimeksi muokannut Saab9-5 270hp, Pe Marras 01, 2013 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: tulipas penkitettyä saab
Nuohan on nättejä käyriä.. en taida omaa kehdata edes laittaa kun jotain pientä vikaa tuossa nyt ilmeisesti on.. pitääpä skannata koneelle ja laittaa tänne.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: tulipas penkitettyä saab
tuostahan sen näkee mitä sanoin kun ei ole sellainen nätti kaari vaan on tuollaista "paskaa" penkittäjä sanoi että johtuisi ahtojen pienestä seilailusta mahdollisesti.. jos sellaista seilaista on, niin se on sitten kyllä todella pientä kun ei sitä edes huomaa :s
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: tulipas penkitettyä saab
Nordic
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: tulipas penkitettyä saab
miksi se nordicin softa nyt niin paska on- jotain perustelua? se että 1 kone on mennyt rikki missä nordicin softa, tarkoittaa ilmeisesti että se on juuri siitä softasta tullut se konerikko? myös tuohon karttani epätasaisuuteen ainut vaihtoehto
on nordic..? mulla oli ensimmäisessä evapin t-haarassa tulppa, eli siinä r letkun, ja silloin käyrä oli aivan perseestä.. laitoin evapin letkun takaisin t haaraan niin tuli myös se 20hv? mreg on 1299 ja mair menee 1320-1350 tienoille. pinl 2250
on nordic..? mulla oli ensimmäisessä evapin t-haarassa tulppa, eli siinä r letkun, ja silloin käyrä oli aivan perseestä.. laitoin evapin letkun takaisin t haaraan niin tuli myös se 20hv? mreg on 1299 ja mair menee 1320-1350 tienoille. pinl 2250
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: tulipas penkitettyä saab
On kyl aika monta Nordicin softalla ollutta menny rikki, eri syistä tietenkin. Mutta niin ovat muidenkin softalla olleita mutta ei samassa skaalassa.
Nordic ohjaa ilmamassoja ei niin suositetulla tavalla...
Nordic ohjaa ilmamassoja ei niin suositetulla tavalla...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: tulipas penkitettyä saab
sanoisin että monta mahollista vikaa on johtanut kone rikkoon softan lisäksi. En tuijottas niin kovasti siihen softan tekijään enään koska ei siellä tarvi olla ku vuotava immu letku ja kovasti veoja niin orkkis männät antautuu ainaki T7 koneessa. IMHO
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: tulipas penkitettyä saab
Oikeassa olet, ja mitä lähemmäs tota maagista 300hv rajaa mennään niin nousee vaan todennäköisyys että porsii jos vuotaa jokin letku, immu antautumas, peruspaineet väärät, lambda paskana, suutin tukossa, bensapumppu vanha jne...V-M kirjoitti:sanoisin että monta mahollista vikaa on johtanut kone rikkoon softan lisäksi. En tuijottas niin kovasti siihen softan tekijään enään koska ei siellä tarvi olla ku vuotava immu letku ja kovasti veoja niin orkkis männät antautuu ainaki T7 koneessa. IMHO
V-M
Pointtini kuitenki ollu täs se että 300hv vakiomännillä on ku venäläistä rulettia. Voi olla että kestää mutta jos meinaat mailivetoja vetää niin hyvin todennäköisesti mäntä palasina joku kaunis päivä.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: tulipas penkitettyä saab
Juu... en tiä mutta jonkinmoisella hanskalla sanoisin että 300hp kone teholla ollaan niin rajoilla noilla orkkis männillä että pitää olla kaikki letkut ja läpät kohillaan että kestää ottaa sen 450Nm ulos pitempään. Ja sitä e usko... sen verran alkaa olla ikää näissä lekuissa ja läppä kotelossa että ei onnaa. Lisää bensaa/etanoolia pitää olla että ei käy laihalla on eka sääntö. Se kun on kohillaan niin voi alkaa pako lämpöjä katteleen
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: tulipas penkitettyä saab
Mulla on peruspaineet hivenen verran liikaa kyllä.. pitää pudottaa hieman kun kerkeää niin loppuu varmaankin se mairin yliampuminen. Lambda on ollut "paskana" 30tkm.. kiukuttelee tuota downpipen ensimmäistä lambdaa mutta antaa kuitenkin ihan normaaleja arvoja +-500.. edellisellä omistajalla oli hyvät selitykset miksi ei ollut uutta siihen koskaan ostanut.. Enkä ole itsekään saanut aikaiseksi 10tkm aikana ostaa uutta siihen, koska ei välttämättä vaikuta mihinkään mitään kun tuo vanha tosiaan antaa ihan normaaleja arvoja mutta sytyttää vikavaloa.
Onko nämä t7 mankkuvenat nyt niin pomminvarmoja että niitä ei hajoa juuri koskaan ? tuli vaan siitä ahtojen pienestä seilaamisesta mieleen, että vanhassa 9000 oli t5 mankku rikki, niin teki tuollaista, ja sen jälkeen hetkenpäästä alkoi hukkaportti elää viimesiään ja toimi vähän lyhentämällä viikon kunnes ostin uuden ja loppui se ahtojen pieni seilaus.
Kaikki ohuet alipaineletkut on vaihdettu uusiin ja bypass ei vuoda myöskään
Onko nämä t7 mankkuvenat nyt niin pomminvarmoja että niitä ei hajoa juuri koskaan ? tuli vaan siitä ahtojen pienestä seilaamisesta mieleen, että vanhassa 9000 oli t5 mankku rikki, niin teki tuollaista, ja sen jälkeen hetkenpäästä alkoi hukkaportti elää viimesiään ja toimi vähän lyhentämällä viikon kunnes ostin uuden ja loppui se ahtojen pieni seilaus.
Kaikki ohuet alipaineletkut on vaihdettu uusiin ja bypass ei vuoda myöskään
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Re: tulipas penkitettyä saab
laajakaista ja pakolämmön mittaus ei haitais ku mennään materiaalin rajoille, T7 mankku on kyllä ollu aika varma kampe (mikään sähkö kampe ei oo varma). Mutta tuo näyttäis siltä että joko hukkis jumittaa tai imu puolella joku vuotaa.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: tulipas penkitettyä saab
Mitkä on max. teho/vääntö lukemat joita voidaan pitää T7 männille rajana?nugge kirjoitti:Oikeassa olet, ja mitä lähemmäs tota maagista 300hv rajaa mennään niin nousee vaan todennäköisyys että porsii jos vuotaa jokin letku, immu antautumas, peruspaineet väärät, lambda paskana, suutin tukossa, bensapumppu vanha jne...V-M kirjoitti:sanoisin että monta mahollista vikaa on johtanut kone rikkoon softan lisäksi. En tuijottas niin kovasti siihen softan tekijään enään koska ei siellä tarvi olla ku vuotava immu letku ja kovasti veoja niin orkkis männät antautuu ainaki T7 koneessa. IMHO
V-M
Pointtini kuitenki ollu täs se että 300hv vakiomännillä on ku venäläistä rulettia. Voi olla että kestää mutta jos meinaat mailivetoja vetää niin hyvin todennäköisesti mäntä palasina joku kaunis päivä.
Re: tulipas penkitettyä saab
Mulla oli tossa rojektiSaabissa Nordicin steg 3 softa ja 3" rööri, laitettuna uuteen autoon. Paperit mukana.
Nelosen mäntä oli sit poksahtanu lukemassa 271800 tkm. Ja tämä n. 40.n vauhdissa.
Syytä en tiedä....
Mutta ihan hyvinhän toi oli kestäny
Nelosen mäntä oli sit poksahtanu lukemassa 271800 tkm. Ja tämä n. 40.n vauhdissa.
Syytä en tiedä....
Mutta ihan hyvinhän toi oli kestäny
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: tulipas penkitettyä saab
Vaihtelin tuossa keväällä 9-5 -02 aeroon 3 mäntää (130t ajettu tehdasuusi kone vaihdettu 5v sitten kertalleen), jossa helmassa 2cm pitkä microhalkeama (näky ultaäänipesun jälkeen ja helmaa käsin venyttämällä), joista vielä yhdestä oli lisäksi murtunut männän renkaiden välistä pala, jonka takia huohotti reilun puoleisti, joka syynä moottorin aukaisuun.
Olisivat jossain kohtaa männät haljenneet useampaan osaan ajan kanssa.
Softana oli nordic 320hk softa( purkin päällä luki nordic 320hk) , jossa ko. automaatille t7suiten mukaan 450nm, 305hp. (Autossa stage 3 rauta + 3,5bar säädin)
Nakuilmamassojen määrä samaa koko taulukossa. Suutinvakio 261.
Samanlainen vähån vanhempi nordic softa löytyi 01 9-5 (stage 3) aerosta vuosi sitten ja kone laukesi tasakaasulta viinasoftalla puolta vuotta myöhemmin nyt syksyllä.. Syynä oli männän halkeaminen palasiksi. Loppuja mäntiä ei vielä katsottu..
Näitä edellinen vastaani tullut männän halkeaminen on 2 vuoden takaa (9-3 aeosta) oli stage 3 vehkeestä nätissä matka ajossa 400tkm ajetussa koneessa.. ja ylätys. Nordic softa vuodelta 2008..2009, kun kävivät suomessa säätöreissuillaan.
Onkohan nämä niitä nordicin softia jolla saa kaiken (jopa 285hp) ulos 15t ahtimesta...?
..
Olisivat jossain kohtaa männät haljenneet useampaan osaan ajan kanssa.
Softana oli nordic 320hk softa( purkin päällä luki nordic 320hk) , jossa ko. automaatille t7suiten mukaan 450nm, 305hp. (Autossa stage 3 rauta + 3,5bar säädin)
Nakuilmamassojen määrä samaa koko taulukossa. Suutinvakio 261.
Samanlainen vähån vanhempi nordic softa löytyi 01 9-5 (stage 3) aerosta vuosi sitten ja kone laukesi tasakaasulta viinasoftalla puolta vuotta myöhemmin nyt syksyllä.. Syynä oli männän halkeaminen palasiksi. Loppuja mäntiä ei vielä katsottu..
Näitä edellinen vastaani tullut männän halkeaminen on 2 vuoden takaa (9-3 aeosta) oli stage 3 vehkeestä nätissä matka ajossa 400tkm ajetussa koneessa.. ja ylätys. Nordic softa vuodelta 2008..2009, kun kävivät suomessa säätöreissuillaan.
Onkohan nämä niitä nordicin softia jolla saa kaiken (jopa 285hp) ulos 15t ahtimesta...?
..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.