Roswald kirjoitti:Katsastaa lupasivat auton ensi viikolla kun asiasta huomautin. Mutta ilmeisesti 9-5 Saabi ei ole parhaimpia vaihtoehtoa, kun tässä lukee foorumia ja jos käytettynä luonnehditaan aikapommiksi? Ilmeisesti näissä on ollut jotain vikaa kiertokangen laakereiden kanssa?
Itsellä on 212tkm ajettu sigun 9-5:nen eli siis kaikkien juttujen perusteella huohotinongelmaisten moottoreiden malliesimerkki!
Oon nyt omistanut auton 4,5 vuotta ja kilometrejä tuona aikana on tullut n. 100tkm.
Ja on siis huohotin päivitys tehty, josta löytyy kuitti todistuksena. Vaihdettu merkkiliikkeessä ja ns. ajallaan.
Onhan tohon joutunut tekemään remppaa. Tais olla viime talvena toi takavalon poltin.
Joo ja kesällä joutui vaihtamaan jarrupalat eteen sekä bensapumpun. Molemmat oli aivan hirveitä urakoita, meni noin tunti per työ.
Ai niin ja alkuperäisellä puhaltimella mennään ja biopower softa ollut sisällä n. 1,5 vuotta.
kauhee vikapesäke.
Varsinkin kun vertaa esim. työkaverin farkku pösöön, joka ripuloi milloin mistäkin. Kytkin, jäähdyttäjän fletti simahtaa yllättäen kesäkuumalla, anturivikaa siellä sun täällä...you name it.
Eli summa sum maarum...jos kaikki tuntuu olevan kohillaan, moottori vetää ja toimii hyvin sekä käy nätisti niin varmasti on hyvä ostos...siis ylipäätään käytetty 9-5:n. Ja kuten yllä jo mainittiin, käytetty on aina käytetty, ei voi tietää mitä saa.
Ja eipä nuo uudetkaan nyt aina niin hyviä ole...