Ongelmia ysivitosen kanssa
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Jos ylävesiletkua pidentää niin että riittää oikealle puolelle? Kuulin, että tiettyjen japsien kanssa jotkut ovat näin toimineet..??
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Olet ilmeisesti sitä mieltä että kun kysytään, niin siihen ei tarvitse vastata, hmmm...hyvä idea
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Käytin Saabin katsastuksessa, pomppasi päästöistä.
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0.3
CO2 14,4
HC ppm 117 (-)
O2 0.64
Kierroksilla:
CO% 0.38 (-)
CO2 14,4
HC ppm 32
O2 0.51
Lambda 1.01
Eli tyhjäkäynnillä pomppasi HC:sta ja kierroksilla CO%:sta.
Savutti jonkinverran mittauksessa.
Mistähän lähtisi vikaa nyt etsimään?
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0.3
CO2 14,4
HC ppm 117 (-)
O2 0.64
Kierroksilla:
CO% 0.38 (-)
CO2 14,4
HC ppm 32
O2 0.51
Lambda 1.01
Eli tyhjäkäynnillä pomppasi HC:sta ja kierroksilla CO%:sta.
Savutti jonkinverran mittauksessa.
Mistähän lähtisi vikaa nyt etsimään?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Ai sulla vai ei ole turboa. No ei sitten.Saab9-5V6 kirjoitti:Käytin Saabin katsastuksessa, pomppasi päästöistä.
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0.3
CO2 14,4
HC ppm 117 (-)
O2 0.64
Kierroksilla:
CO% 0.38 (-)
CO2 14,4
HC ppm 32
O2 0.51
Lambda 1.01
Eli tyhjäkäynnillä pomppasi HC:sta ja kierroksilla CO%:sta.
Savutti jonkinverran mittauksessa.
Mistähän lähtisi vikaa nyt etsimään?
Viimeksi muokannut Shadow_Fi, Ti Marras 12, 2013 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Kyseessä varmaankin tuo V6:nen saabi?
Edellistä autoni (V6:nen) kun kerkesin 2 kertaa käyttämään katsastuksessa, molemmilla kerroilla tuli mainintaa päästöistä.
En nyt muista mikä niissä oli rajojen yläpuolella.
Sen verran oli katsastusmies ajan tasalla/ystävällinen ensimmäisellä kertaa että ei heti pompauttanut päästöistä vaan antoi kunnolla kierroksia ja antoi rauhoittua hetken jolloin päästöt meni rajojen sisäpuolelle.
Toisella kertaa kerroin katsastajalle että noin teki viimeksikin ja taas saatiin päästöt laskemaan.
Voi toki häikkääkin olla. Eihän vain ole minun entinen auto kyseessä?
Edellistä autoni (V6:nen) kun kerkesin 2 kertaa käyttämään katsastuksessa, molemmilla kerroilla tuli mainintaa päästöistä.
En nyt muista mikä niissä oli rajojen yläpuolella.
Sen verran oli katsastusmies ajan tasalla/ystävällinen ensimmäisellä kertaa että ei heti pompauttanut päästöistä vaan antoi kunnolla kierroksia ja antoi rauhoittua hetken jolloin päästöt meni rajojen sisäpuolelle.
Toisella kertaa kerroin katsastajalle että noin teki viimeksikin ja taas saatiin päästöt laskemaan.
Voi toki häikkääkin olla. Eihän vain ole minun entinen auto kyseessä?
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Juu V6 on kyseessä.
Katsuri polki saabia n.3-5 min paikallaan, arvot tippu 0.45-0.38 mutta siitä alaspäin ei enää tippunut. Kovasti savutti vaan.
Katsuri polki saabia n.3-5 min paikallaan, arvot tippu 0.45-0.38 mutta siitä alaspäin ei enää tippunut. Kovasti savutti vaan.
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Eikai noin pieni heitto vielä turboon viittaa? Rajasta jäätiin kuitenkin co%:sta 0.8?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Kyllähän siellä turbo on, astetta vittumaisemmassa paikassa.
En kyllä muista että omani olisi savuttanut tjms.
Ekalla kerralla kysyin katsastusmieheltä että mikä voisi aiheuttaa kyseisen arvojen heittelemisen niin veikkasi lambda anturia. En tehnyt asialle mitään.
Täällä varmaan jotkut viisaammat osaavat antaa parempaa diagnoosia.
Sitä odotellessa.
En kyllä muista että omani olisi savuttanut tjms.
Ekalla kerralla kysyin katsastusmieheltä että mikä voisi aiheuttaa kyseisen arvojen heittelemisen niin veikkasi lambda anturia. En tehnyt asialle mitään.
Täällä varmaan jotkut viisaammat osaavat antaa parempaa diagnoosia.
Sitä odotellessa.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Joo turbo on ja pitäisi toimiakin ok. Mutta ei kai noin pieni heitto päästöissä vielä turbon toimimattomuuteen voi viitata?
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Tossa syitä korkeaan hc-arvoon
http://bot.fi/be8
Toi co viittais paskaseen tai toimimattomaan kattiin, lambdakin voi olla syyllinen....
Esim. Subaruissa, mitä mulla on ollu, saa arvot kohilleen, ko käy tekemässä kunnon karstanpolttolenkin.
Pätee varmaan saappiinkin
http://bot.fi/be8
Toi co viittais paskaseen tai toimimattomaan kattiin, lambdakin voi olla syyllinen....
Esim. Subaruissa, mitä mulla on ollu, saa arvot kohilleen, ko käy tekemässä kunnon karstanpolttolenkin.
Pätee varmaan saappiinkin
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
komppaan kyllä tätä! Kunnolla vaan autolle kenkää ennen leimalle menoa! ex-bemmin kanssa tuli huomattua kun pomppas liian suuresta arvosta (en muista mikä oli) niin puolituntia myöhemmin uusinta näytöstä läpi!suapas kirjoitti: Esim. Subaruissa, mitä mulla on ollu, saa arvot kohilleen, ko käy tekemässä kunnon karstanpolttolenkin.
Pätee varmaan saappiinkin
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Eikös öljynvaihto ennen katsastusta ole myös toimiva keino vähentää päästöjä, ainakin jos ollaan ihan rajalla. Toinen on laittaa hieman E85:ttä tankkiin, niin ettei vikavalo vielä syty.
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Öljyt vaihdettu n. viikkoa ennen leimaa.
Katti voinut saada aiemmasta kolarista vähän siipeensä, täytyypä vilkasta jostain edullinen katti tuohon..
Katti voinut saada aiemmasta kolarista vähän siipeensä, täytyypä vilkasta jostain edullinen katti tuohon..
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Ongelmia jälleen:
Torstai aamuna starttasi hyvin, pari kilometriä ajoa -> Auton sammutus -> 5-10min uudelleen käynnistys -> Ei starttaa.. Startti yrityksiä reilusti mut ei startannut. Loppujenlopuksi akusta loppui potku ja kun sain lisävirtaa akkuun -> käynnistyi.
Ongelmattomia kilometrejä toista sataa kunnes seuraavana aamuna. Käynnistys aamulla taas ok, parin kilometrin ajon jälkeen piipahdin lähikaupassa jätin auton käymään -> oli sammunut kauppareissun aikana. Uudelleen starttaus ei ongelmia.
Tänään aamulla starttasi taas hyvin, ei ongelmia. Muutama kilometri ajoa, sammui valoihin. Uusi starttaus ei ongelmia. Nyt illalla piti taasen päästä lähtemään mutta yllätys yllätys, ei startannut. Lisävirtaa sain ja taas starttasi. Akku on aika sökö, sen tiedän, mutta akun varausta ollut joka kerta kuitenkin useampaan pitkään startti yritykseen joten akusta varsinainen vika varmastikaan ei ole? Voiko kampiakselin asentoanturi oireilla näin tai bensapumppu? Käydessä haisee öljy, ja nakuttaa. Savutus on kovaa, aiemmin kirotuista päästöistä pääsi rimaa hipoen läpi..
Torstai aamuna starttasi hyvin, pari kilometriä ajoa -> Auton sammutus -> 5-10min uudelleen käynnistys -> Ei starttaa.. Startti yrityksiä reilusti mut ei startannut. Loppujenlopuksi akusta loppui potku ja kun sain lisävirtaa akkuun -> käynnistyi.
Ongelmattomia kilometrejä toista sataa kunnes seuraavana aamuna. Käynnistys aamulla taas ok, parin kilometrin ajon jälkeen piipahdin lähikaupassa jätin auton käymään -> oli sammunut kauppareissun aikana. Uudelleen starttaus ei ongelmia.
Tänään aamulla starttasi taas hyvin, ei ongelmia. Muutama kilometri ajoa, sammui valoihin. Uusi starttaus ei ongelmia. Nyt illalla piti taasen päästä lähtemään mutta yllätys yllätys, ei startannut. Lisävirtaa sain ja taas starttasi. Akku on aika sökö, sen tiedän, mutta akun varausta ollut joka kerta kuitenkin useampaan pitkään startti yritykseen joten akusta varsinainen vika varmastikaan ei ole? Voiko kampiakselin asentoanturi oireilla näin tai bensapumppu? Käydessä haisee öljy, ja nakuttaa. Savutus on kovaa, aiemmin kirotuista päästöistä pääsi rimaa hipoen läpi..
Saab 9-5 2.3 Aero '01
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
ex. Saab 9-3 1.9tid Vector '07
ex. Saab 9-5 3.0t V6 '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ongelmia ysivitosen kanssa
Vähän kuulostaa kampuran asentotunnistimen vialta kyllä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...