saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

Tervehdys kaikille saabisteille! kävin viimeviikolla koe-ajamassa saab 9-5 2.0t A linear wagonia vuosimallia 2007. koe-ajosta jäi kaikinpuolin positiivinen vaikutelma. autolla on ajettu n.110tkm. auto on suoraan ensimmäiseltä omistajalta ja huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä. itselläni on saabeista sen verran kokemuksia, että omistin aikoinaan 99 mallisen. näistä uudemmista malleista ei ole itselläni oikeastaan minkäänlaista tietoa. mielenkiinto saabia kohtaan on kuitenkin taas vuosien jälkeen herännyt, ja harkinnassa olisi nyt kyseisen auton hankinta. kaipaisinkin nyt rehellisiä ja ASIALLISIA neuvoja/vinkkejä siihen mitä autosta kannattaa katsoa ennen kuin alkaa kauppoja hieroa.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja Julle »

9-5 Aero - 00
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Juu ja tuo höpötys huohottimen päivityksestä ei koske autoa mitä olet katsellut :roll:
Saab 9-5 2.0t 1998
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja Raser »

mkaisla kirjoitti:Tervehdys kaikille saabisteille! kävin viimeviikolla koe-ajamassa saab 9-5 2.0t A linear wagonia vuosimallia 2007.
Kokeilin itse tuollaista myös, mutta tuntui todella laiskanoloiselta vehkeeltä noin pikaisen lyhyehkön koeajolenkin perusteella.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Raser kirjoitti:
mkaisla kirjoitti:Tervehdys kaikille saabisteille! kävin viimeviikolla koe-ajamassa saab 9-5 2.0t A linear wagonia vuosimallia 2007.
Kokeilin itse tuollaista myös, mutta tuntui todella laiskanoloiselta vehkeeltä noin pikaisen lyhyehkön koeajolenkin perusteella.
Mitsu ja sopiva softa auttaa tuohon vaivaan. :mrgreen:
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja torque »

Tuonikäiselle, noilla kilometreillä, niin voi katsoa onko jarrut uusittu jo kerran.
On melko hinnakas operaatio merkkiliikkeessä. Jos kuuluu vaimeaa kolinaa takapäästä kun ajaa pikkunyppyjen yli niin takapään puslat ovat luovuttamassa ja vaati uusimista.

Tuohon jarruremppaan niin Saabilla jokin kampanjahinta ollut, tiedä onko yhä voimassa?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja jmarin »

torque kirjoitti:Tuonikäiselle, noilla kilometreillä, niin voi katsoa onko jarrut uusittu jo kerran.
On melko hinnakas operaatio merkkiliikkeessä.
Öö.. en tiedä että meidän (nyt jo myytyyn) 2002-malliseen Aeroon olisi jarruja remontoitu puhumattakaan että 2007-malliin olisi tarvinnut remontteja tehdä (paitsi se laturin hajonnut vapaakytkin). Eli kysyjän autokandidaatissa ei tällä kokemuksella pitäisi mitään jarruremontin tarvetta olla.. ellei sitten Aeron jarrut ole niin paljon paremmat.
kaseva
"Viggen"
Viestit: 616
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Aeron jarrut eteen (levyt+palat) Metrotiskillä 600+ euroa. Tämä siis kausihuollon yhteydessä.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

kaseva kirjoitti:Aeron jarrut eteen (levyt+palat) Metrotiskillä 600+ euroa. Tämä siis kausihuollon yhteydessä.
Saisko tuolta vähä halvemmalla?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1438
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja HEV »

Allekirjoituksen femmassa vaihdettu etulevyt 109000 km kohdalla. Olivat jo oikein reilusti alle sallitun (ei kyllä katsastuksessa silti mainittu mitään - ehkä siksi, että olivat tasaisen kiiltävät reunasta reunaan). PCS:ltä ATE:n levyt ja palat jotain 250€ - ei täristyksiä, vinkumisia ja pysähtyy aivan riittävästi, kuluneet tasaisesti.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
sasu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 00:02
Paikkakunta: Raisio

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja sasu »

Mulla oli levyt ja palat edessä ja takana täysin lopussa 120 000 kohdalla.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja jmarin »

sasu kirjoitti:Mulla oli levyt ja palat edessä ja takana täysin lopussa 120 000 kohdalla.
Kannattaa keskittyä sen oikeanpuoleisen polkimen paineluun ;-)
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja torque »

Automaatti ja suuri teho/vääntömäärä kuluttaa jarruja nopeammin ;-)
Rullaaminen ei mahdollista sekä tietty vaikuttaa suuresti onko kilometrit
kertyneet maantie tai taajamaajossa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Mikko Parikka
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
Paikkakunta: AKAA

Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.

Viesti Kirjoittaja Mikko Parikka »

Itsellä on -06 lineaari 2.0 A sedan. Tehoja lisättiin ensin Saabin omalla viriboxilla johonkin 185-200hp välille. Sitten tuli Maptunin stage 1 225hp, joka on mielestäni juuri sopiva käyttöauton softa etenkin biopowerina. Garretti alkoi pölläyttelemään 160000 km jälkeen ja sitten lähti vähän mopo käsistä... Mitsu ja Stage 5 Maptunilta. Päteviä softaajia löytyy täältä foorumiltakin. Jarrulevyt vaihdoin 150000km kohdalla ja päivitys Aeron jarruiksi. PCS:ltä Aten levyt ja palat alle, ei mitään ongelmia. Lemförderin puslat lienevät parhaasta päästä alkuperäisten vaihtoehdoksi taka-akselille poikittaisiin tukivarsiin (4kpl). Pitkittäistukivarsiin taakse laitoin uretaanipuslat, toistaiseksi pelannut hyvin. Edessä myös Lemit eikä yhtään uretaania. Mittailtiin juuri pyöränkulmia, kun pistin alle Eibachin 30mm madaltavat jouset ja Koni Sportin iskarit. Täytyy cambereita vähän säätää. 10000km tultu RE85:lla, välillä tankki bensaa, ei ongelmia. Jarrut ja puslat kannattaa hoitaa jossakin ei-merkkikorjaamossa, ne ovat niin simppeleitä asioita ja samankaltaisia monissa merkeissä(, siis jos ei tee itse). Siinä säästää satasia. Varsinaisia vikoja kuluneiden puslien ja jarrulevyjen lisäksi ei 170000 kohdalla ole ollut, paitsi se Garret-turbo. Kyllä siitä hyvän kulkineen saat ja täältä foorumilta tukea ongelmiin ja kuulemma jostain muualta vielä parempia ohjeita..

t. Mikko
Vastaa Viestiin