saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Tervehdys kaikille saabisteille! kävin viimeviikolla koe-ajamassa saab 9-5 2.0t A linear wagonia vuosimallia 2007. koe-ajosta jäi kaikinpuolin positiivinen vaikutelma. autolla on ajettu n.110tkm. auto on suoraan ensimmäiseltä omistajalta ja huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä. itselläni on saabeista sen verran kokemuksia, että omistin aikoinaan 99 mallisen. näistä uudemmista malleista ei ole itselläni oikeastaan minkäänlaista tietoa. mielenkiinto saabia kohtaan on kuitenkin taas vuosien jälkeen herännyt, ja harkinnassa olisi nyt kyseisen auton hankinta. kaipaisinkin nyt rehellisiä ja ASIALLISIA neuvoja/vinkkejä siihen mitä autosta kannattaa katsoa ennen kuin alkaa kauppoja hieroa.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Juu ja tuo höpötys huohottimen päivityksestä ei koske autoa mitä olet katsellut
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Kokeilin itse tuollaista myös, mutta tuntui todella laiskanoloiselta vehkeeltä noin pikaisen lyhyehkön koeajolenkin perusteella.mkaisla kirjoitti:Tervehdys kaikille saabisteille! kävin viimeviikolla koe-ajamassa saab 9-5 2.0t A linear wagonia vuosimallia 2007.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Tuollasta löytyi kun käytin tuota "Etsi" toimintoa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=143438
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=142942
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=142482
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=140587
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=140067
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=140384
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=139227
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=138214
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=138654
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=143438
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=142942
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=142482
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=140587
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=140067
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=140384
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=139227
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=138214
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=138654
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Mitsu ja sopiva softa auttaa tuohon vaivaan.Raser kirjoitti:Kokeilin itse tuollaista myös, mutta tuntui todella laiskanoloiselta vehkeeltä noin pikaisen lyhyehkön koeajolenkin perusteella.mkaisla kirjoitti:Tervehdys kaikille saabisteille! kävin viimeviikolla koe-ajamassa saab 9-5 2.0t A linear wagonia vuosimallia 2007.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Tuonikäiselle, noilla kilometreillä, niin voi katsoa onko jarrut uusittu jo kerran.
On melko hinnakas operaatio merkkiliikkeessä. Jos kuuluu vaimeaa kolinaa takapäästä kun ajaa pikkunyppyjen yli niin takapään puslat ovat luovuttamassa ja vaati uusimista.
Tuohon jarruremppaan niin Saabilla jokin kampanjahinta ollut, tiedä onko yhä voimassa?
On melko hinnakas operaatio merkkiliikkeessä. Jos kuuluu vaimeaa kolinaa takapäästä kun ajaa pikkunyppyjen yli niin takapään puslat ovat luovuttamassa ja vaati uusimista.
Tuohon jarruremppaan niin Saabilla jokin kampanjahinta ollut, tiedä onko yhä voimassa?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Öö.. en tiedä että meidän (nyt jo myytyyn) 2002-malliseen Aeroon olisi jarruja remontoitu puhumattakaan että 2007-malliin olisi tarvinnut remontteja tehdä (paitsi se laturin hajonnut vapaakytkin). Eli kysyjän autokandidaatissa ei tällä kokemuksella pitäisi mitään jarruremontin tarvetta olla.. ellei sitten Aeron jarrut ole niin paljon paremmat.torque kirjoitti:Tuonikäiselle, noilla kilometreillä, niin voi katsoa onko jarrut uusittu jo kerran.
On melko hinnakas operaatio merkkiliikkeessä.
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Aeron jarrut eteen (levyt+palat) Metrotiskillä 600+ euroa. Tämä siis kausihuollon yhteydessä.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Saisko tuolta vähä halvemmalla?kaseva kirjoitti:Aeron jarrut eteen (levyt+palat) Metrotiskillä 600+ euroa. Tämä siis kausihuollon yhteydessä.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Allekirjoituksen femmassa vaihdettu etulevyt 109000 km kohdalla. Olivat jo oikein reilusti alle sallitun (ei kyllä katsastuksessa silti mainittu mitään - ehkä siksi, että olivat tasaisen kiiltävät reunasta reunaan). PCS:ltä ATE:n levyt ja palat jotain 250€ - ei täristyksiä, vinkumisia ja pysähtyy aivan riittävästi, kuluneet tasaisesti.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Mulla oli levyt ja palat edessä ja takana täysin lopussa 120 000 kohdalla.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Kannattaa keskittyä sen oikeanpuoleisen polkimen paineluunsasu kirjoitti:Mulla oli levyt ja palat edessä ja takana täysin lopussa 120 000 kohdalla.
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Automaatti ja suuri teho/vääntömäärä kuluttaa jarruja nopeammin
Rullaaminen ei mahdollista sekä tietty vaikuttaa suuresti onko kilometrit
kertyneet maantie tai taajamaajossa.
Rullaaminen ei mahdollista sekä tietty vaikuttaa suuresti onko kilometrit
kertyneet maantie tai taajamaajossa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Turbo"
- Viestit: 212
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
- Paikkakunta: AKAA
Re: saab 9-5 vagon hankinnassa. apuja kiitos.
Itsellä on -06 lineaari 2.0 A sedan. Tehoja lisättiin ensin Saabin omalla viriboxilla johonkin 185-200hp välille. Sitten tuli Maptunin stage 1 225hp, joka on mielestäni juuri sopiva käyttöauton softa etenkin biopowerina. Garretti alkoi pölläyttelemään 160000 km jälkeen ja sitten lähti vähän mopo käsistä... Mitsu ja Stage 5 Maptunilta. Päteviä softaajia löytyy täältä foorumiltakin. Jarrulevyt vaihdoin 150000km kohdalla ja päivitys Aeron jarruiksi. PCS:ltä Aten levyt ja palat alle, ei mitään ongelmia. Lemförderin puslat lienevät parhaasta päästä alkuperäisten vaihtoehdoksi taka-akselille poikittaisiin tukivarsiin (4kpl). Pitkittäistukivarsiin taakse laitoin uretaanipuslat, toistaiseksi pelannut hyvin. Edessä myös Lemit eikä yhtään uretaania. Mittailtiin juuri pyöränkulmia, kun pistin alle Eibachin 30mm madaltavat jouset ja Koni Sportin iskarit. Täytyy cambereita vähän säätää. 10000km tultu RE85:lla, välillä tankki bensaa, ei ongelmia. Jarrut ja puslat kannattaa hoitaa jossakin ei-merkkikorjaamossa, ne ovat niin simppeleitä asioita ja samankaltaisia monissa merkeissä(, siis jos ei tee itse). Siinä säästää satasia. Varsinaisia vikoja kuluneiden puslien ja jarrulevyjen lisäksi ei 170000 kohdalla ole ollut, paitsi se Garret-turbo. Kyllä siitä hyvän kulkineen saat ja täältä foorumilta tukea ongelmiin ja kuulemma jostain muualta vielä parempia ohjeita..
t. Mikko
t. Mikko