Yks pikkuvika, se EI toimi!!!
Yks pikkuvika, se EI toimi!!!
Potilas on siis 9-5 2,3 T 125kw V.M.-99.
Startatessa kaasuläpältä kuuluu se monille tuttu naksahdus*5 ja kaasuläppä sitä myöten limb home asentoon. Tyhjäkäynti aluksi todella huono, mutta muutaman kaasun painamisen jälkeen suht. koht. normaali. Kierrokset ei tosin nouse 2000-2500rpm ylemmäs ja kun pitää kaasua pohjassa kierrokset seilaa juurikin kyseisellä alueella, saattaa ehkä satunnaisesti nousta jopa 2700rpm.
Joka kerta sama juttu vaikka limbin "nollaa" kaasuläpältä akku irti tai sulake irti tai molemmat tai ei kumpikaan...
Toista di-kasettia olen kokeillut samoin ilmamäärämittaria, ei muutosta.
Limb home solenoidin purin ja kolvailin piuhoille uudet kuoret/kutistesukat kun edelliset oli rapissut jo osittain pois.
Vaihdoin myös kampuran asentotunnistimen ja moottorin lämpötilatunnistimen ja ohitin EVAP:in. Syynäsin myös bensapumpun letkut ja putket. Bensapumppu on vaihdettu vuosi sitten, tulpat tänään.
Kaikki alipaineletkut näyttäisi/tuntuisi olevan ehjiä samoin muut letkut ja putket, takaiskuventtiilit yms.
Siinä tais nyt olla kaikki toistaiseksi, olisikohan jollain vielä joku idea ennen uuden auton hankintaa.
Startatessa kaasuläpältä kuuluu se monille tuttu naksahdus*5 ja kaasuläppä sitä myöten limb home asentoon. Tyhjäkäynti aluksi todella huono, mutta muutaman kaasun painamisen jälkeen suht. koht. normaali. Kierrokset ei tosin nouse 2000-2500rpm ylemmäs ja kun pitää kaasua pohjassa kierrokset seilaa juurikin kyseisellä alueella, saattaa ehkä satunnaisesti nousta jopa 2700rpm.
Joka kerta sama juttu vaikka limbin "nollaa" kaasuläpältä akku irti tai sulake irti tai molemmat tai ei kumpikaan...
Toista di-kasettia olen kokeillut samoin ilmamäärämittaria, ei muutosta.
Limb home solenoidin purin ja kolvailin piuhoille uudet kuoret/kutistesukat kun edelliset oli rapissut jo osittain pois.
Vaihdoin myös kampuran asentotunnistimen ja moottorin lämpötilatunnistimen ja ohitin EVAP:in. Syynäsin myös bensapumpun letkut ja putket. Bensapumppu on vaihdettu vuosi sitten, tulpat tänään.
Kaikki alipaineletkut näyttäisi/tuntuisi olevan ehjiä samoin muut letkut ja putket, takaiskuventtiilit yms.
Siinä tais nyt olla kaikki toistaiseksi, olisikohan jollain vielä joku idea ennen uuden auton hankintaa.
Saab 9-5
Re: Yks pikkuvika, se EI toimi!!!
Miten ois vikakoodien luku tai jopa uuden kaasuläppäkotelon vaihtaminen?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Yks pikkuvika, se EI toimi!!!
Jos mahdollista kokeile toisella läppäkotelolla? Itsellä auttoi aikoinaan kun vaihdoin uuden läppäkotelon. EDIT: jcarlson ehti ensin.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Yks pikkuvika, se EI toimi!!!
Nii just. Eli "uus" samanlainen auto. Maksaa suunnilleen saman verran... 

Saab 9-5
Re: Yks pikkuvika, se EI toimi!!!
Siis solenoidin piuhaako korjasit? Vai ne läppäkotelon sisällä olevat 8 piuhaa, joista rapisee kuoret?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Yks pikkuvika, se EI toimi!!!
Entäs ne jo mainitut vikakoodit?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Yks pikkuvika, se EI toimi!!!
Tässä tapauksessa uusi, siis käytetty ja toimiva läppäkotelo nyt kauhean paljoa maksaa...
Vikakoodit lukuun ja sit osaa vaihtoon
Vikakoodit lukuun ja sit osaa vaihtoon

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!