Mulla toi motonetin pumppu sanoi itsensä irti 10kk jälkeen. No tästä viisastuneena kiiressä piti hakea uusi samanlainen
Nyt kuitenkin ilmeni uuden pumpun kanssa seuraavanlaista ongelmaa: Auto toimii muuten normaalisti, mutta reippaammin kun polkaisee niin hyytyy. Kerran vilkutteli moottorivaloa kunnes ajoin tiensivuun.
Voisiko olla jäänyt joku letku linttaan pumpun vaihdossa? Ei uskalla nyt enempää ajella (tai ainakaan polkea) ennenkuin vika löytyy.
Jatketaas nyt vielä tuosta hyytymisestä kyselyä. Tänään ei lähtenyt auto edes käyntiin. Avattiin pumppu ja siellä oli tosiaan letku lintassa. Vaihdettiin se ja hetken näyttikin että vika olisi poissa. Äsken kuitenkin sama homma; reippaammin polkiessa hyytyy ja kerran moottorivalo jäi vilkkumaan. Mistäs seuraavaksi kannattaisi vikaa etsiä?
Samasta paikasta etsisin vikaa kunnes pumpun vaihto on onnistuneesti suoritettu loppuun.
Onko letku nyt lyhyempi (tai pidempi) eikä pääse enää linttaan? Ovatko klemmarit kunnolla kiinni? Toki pumppukin voi olla viallinen tai bensansuodatin tukossa mutta tuon letkun kanssa saa olla oikeasti tarkkana kunnes se on kunnolla paikallaan.
Kun laittaa alkuperäisen niin ei ole ongelmia.
Näin teimme minun wagoniin ja hyvä tuli. Satku ei ole vielä pyytänyt uutta!
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Jos laittaa koko ämpärin pumppuineen ei tule ongelmaa letkujen kanssa. Hinta tosin hirvittää eikä pumppu silti ole sopiva E85:lle.
Vai onko joku saanut biopowerin ämpärin ja bensamittarin anturin sovitettua tavalliseen malliin? Pelkkä pumppi voisi kelvata mutta sitä ei taida saada erikseen.
oju kirjoitti:Samasta paikasta etsisin vikaa kunnes pumpun vaihto on onnistuneesti suoritettu loppuun.
Onko letku nyt lyhyempi (tai pidempi) eikä pääse enää linttaan? Ovatko klemmarit kunnolla kiinni? Toki pumppukin voi olla viallinen tai bensansuodatin tukossa mutta tuon letkun kanssa saa olla oikeasti tarkkana kunnes se on kunnolla paikallaan.
Uskoisin kanssa että sieltä sen vian on pakko löytyä, kun ennen pumpun hajoamista ei ollut moista ongelmaa. Huomenna pääsee taas tutkimaan asiaa.
Katoin kanssa että esim. Ebaysta noita kokonaisia settejä ämpäreineen näyttäisi saavan huokeasti.
Lisäystä: Lintassahan siellä oli toinenkin letku, nyt pelittää.
No niin, kestihän se motonetin pumppu sen kuukauden päivät. Pari päivää olen ihmetellyt reippaammin kiihdyttäessä kuuluvaa hiljaista siritystä. No pumppuhan se siellä varmaan piti ääntä, koska tänään antautui yhtäkkiä tien päällä. Onni onnettomuudessa, hyytyi pari sataa metriä biltemasta, joten sieltä tietty hakemaan äkkiä se 52-200-pumppu. Ja taas matka jatkuu
Ehkä pitäisi oman mielenrauhan takia tilata se alkuperäisosa.
pkw kirjoitti:Bilteman bensapumpulla (52-200) on nyt menty kolmisen vuotta, noin 90tkm joista 45tkm E85:llä. Sopi venkoilematta femman ämpäriin.
Hintansa väärtti sanoisin: 39,90eur
Niin, nyt on tullut vuosi ja noin 40tkm lisää mittariin Bilteman pumpulla. En siis olisi kovinkaan huolissani aiheesta. Sekin matka lähes ainoastaan viinalla...
KvL kirjoitti:Ehkä pitäisi oman mielenrauhan takia tilata se alkuperäisosa.
Ei se autuaaksi tee sekään.
Huhtikuussa vaihdoin pumpun, kun vanhasta loppui tuotto. Koko kesän oli mystisiä sytytyshäiriövikakoodeja ym., jotka viittasivat laihalle menoon. Ja kerranhan tuo tuli hinurilla kotiinkin, kun alkoi vilkkuminen motarilla ja rouvan yritys pumpun siivilän tarkistamiseksi päättyi onnettomasti. No se paineputken liitin olis hajonnu sitä irrottaessa, olis sitä tehny kuka tahansa, niin lujaan se oli jymähtänyt. Eikä tankissakaan ollut roskia, kun sen sitten tarkistin. No anyway, nyt marraskuussa se pumppu sitten antautui ajosta. 7,5kk ja 15500km, lähes pelkästään etanolilla.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
pkw kirjoitti:Bilteman bensapumpulla (52-200) on nyt menty kolmisen vuotta, noin 90tkm joista 45tkm E85:llä. Sopi venkoilematta femman ämpäriin.
Hintansa väärtti sanoisin: 39,90eur
Niin, nyt on tullut vuosi ja noin 40tkm lisää mittariin Bilteman pumpulla. En siis olisi kovinkaan huolissani aiheesta. Sekin matka lähes ainoastaan viinalla...
Ok, hyvä homma. Toivotaan että tuo nyt kestäisi vähän pidempään.
Motonet antoi onneksi rahat takaisin pumpusta. Tosin etanolista ei ollut mainintaa, mutta mahtaakohan sekään sentään kuukaudessa pumppua hajottaa?
Mulla alkuperäinen bensapumppu kesti 325 tkm. Tilalle meni DW200 etanolipäivityksen yhteydessä. Tänä aamuna ei sitten enää lähtenyt käyntiin ja kannu on ihan mykkä, ei pumppu surise.
Nyt sitten pitää hommata joku pumppu tilalle. Tuskin enää toista samanlaista, kun ei tuo kestänyt 4 tkm pidempään. Ehkä Heiko tai Aeroflow? Vai olisko sittenkin askarreltava kannuun Walbro 400LPH E85(jossain lukee myös 416LPH tai 450LPH)?
DW pumpun mukana tulleessa A4:ssa, jossa on pumpun tietoja, lukee alhaalla: tehty ja myydään ei katukäyttöön tarkoitetuille ajoneuvoille. Vain kisakäyttöön.
Pitäiskö tosta vetää johtopäätös, ettei kestä normaalia arkikäyttöä. Tehty kestämään muutama kova kiihdytys ja kierros radalla ja sitten vaihtoon...